2026-09-26, 23:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Du för bjuda på en länk till ditt tidigare resonemang i alla fall för det har helt missat bland alla tonårsuttryck.

Jag vill alltså höra vilka argument du har för att domarna skulle vara objektivt felaktiga. Förstår du vad det är jag frågar efter?
Nej jag kommer inte gräva i en massa historik hahahaha!

Det du nu gör är att försöka få mig att göra en massa onödigt arbete. Uppenbar taktik.

Du påstår att CFR har fel när de säger att domstolen har agerat inkorrekt. Vart brister de?
Citera
2026-09-26, 23:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du förstår inte heller uppgiften?

Tänk om systemet i själva verket har fungerat i huvudsak väl och ni tre har blivit upplurade på läktaren?
Det har inte det... Varför skulle ett system som fungerar få för sig att köpa ut chef efter chef för miljonbelopp bara sådär?

Jag förstår uppgiften, men du förmår inte att ta in och läsa hela texter som talar emot din konfirmationsbias att socialtjänsten och vården aldrig kan göra fel.
Citera
2026-09-26, 23:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du förstår inte heller uppgiften?

Tänk om systemet i själva verket har fungerat i huvudsak väl och ni tre har blivit upplurade på läktaren?
Nä men snälla du hahaha "Tänk om de gjort rätt"

Trots att allt pekar på att de gjort fel. Bara stänga ute all vett och reson så ser man att allt hat gått rätt till.

Bra argument du
Citera
2026-09-26, 23:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nä men snälla du hahaha "Tänk om de gjort rätt"

Trots att allt pekar på att de gjort fel. Bara stänga ute all vett och reson så ser man att allt hat gått rätt till.

Bra argument du

vad fan pekar på att de gjorde rätt? Efter allt som kommit fram? Han är sannerligen en riktig skojare den där ugglan. Men vet inte vem han försöker lura, för det är väl bara en handfull systemriddare kvar vid det här laget om ens det,
Citera
2026-09-26, 23:39
Medlem
Jag vill inte ha länkar.

Jag vill ha argument. Och bevisning,

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Här har du flera klockrena förklaringar till varför domarna var OBJEKTIVT FELAKTIGA ... men du verkar ju vara helt faktaresistent:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/visselblasare-avgorande-uppgifter-morkades-i-elsa-fallet

https://www.sverigesradio.se/artikel/visselblasaren-om-elsa-fallet-viktiga-dokument-undanholls

https://omni.se/handlaggare-slar-larm-om-brister-efter-fallet-elsa/a/rr50Kw
Citera
2026-09-26, 23:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vill inte ha länkar.

Du har fått det. Men du vill inte lyssna. Det är ditt problem.

Det är snarare du som ska plocka fram objektiva bevis för att domen var rätt. Nej cirkelbevis gills inte!
Citera
2026-09-26, 23:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ska vi behöva förklara för dig varför domarna i fallet Elsa var objektivt felaktiga?!

I svensk rätt är en domstolsbeslut aldrig starkare än det beslutsunderlag domstolen matas med. Förvaltningsrätten har ingen egen utredningsapparat: de dömde på socialtjänstens tillrättalagda skräckfilmer.

Varför domarna var objektivt felaktiga:

1. Det saknades bevis i primärkällorna: Ensolution-rapporten granskade underlaget från pärm till pärm och konstaterade att påståendena om att mamman förde in farliga ämnen saknade journalstöd. Domstolen luras att döma på påhittade hypoteser.

2. Fyra handläggare upprättade två Lex Sarah-anmälningar mot sin egen myndighet för att beslutsunderlaget var förvanskat och toppstyrt.

3. Om domarna var korrekta, varför hävdes då LVU:et permanent i maj 2026 och varför köptes chefer ut?!

Domstolarna dömer utifrån vad soc lägger på bordet. När soc gömmer motbevis bakom sekretess och vinklar fakta blir domen objektivt felaktig. Det är därför Elsa bor hemma igen idag!
1. Det som Ingrid Segerberg uttryckte var en hypotes om att mamman kunde förgifta barnet när hon fick reda på orosanmälningarna. Du har alltså inte ens förstått det.

2. Det som handläggarna lämnat in är rapporter som ska utredas. Av vad som hittills framkommit är det inget som påverkar skälen för omhändertagandet. Du har alltså inte ens förstått det heller.

3. LVU hävdes för att Elsa blivit bra. Att chefer köps ut har inte med sjukvården att göra. Du har alltså inte ens förstått det heller.

Tre punkter som bevisar att du inte har en aning om verkligheten vad gäller Elsas fall.
Citera
2026-09-26, 23:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag vill inte ha länkar.

Ja du får ju dem. Du klarar bara inte av att bemöta dem.

Problemet ligger hos dig.
Citera
2026-09-26, 23:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
1. Det som Ingrid Segerberg uttryckte var en hypotes om att mamman kunde förgifta barnet när hon fick reda på orosanmälningarna. Du har alltså inte ens förstått det.

2. Det som handläggarna lämnat in är rapporter som ska utredas. Av vad som hittills framkommit är det inget som påverkar skälen för omhändertagandet. Du har alltså inte ens förstått det heller.

3. LVU hävdes för att Elsa blivit bra. Att chefer köps ut har inte med sjukvården att göra. Du har alltså inte ens förstått det heller.

Tre punkter som bevisar att du inte har en aning om verkligheten vad gäller Elsas fall.
Du undviker verkligen det här om att du ljög över att Elsa LVUades över MbP.

Sen gör man inte bara en sån hypotes så grundlöst som hon gör. Det är en enormt allvarlig anklagelse. Bevisligen hade hon inget stöd för den hypotesn öht.
Citera
2026-09-26, 23:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vill inte ha länkar.

Förklaringen ligger i hur sjukt hela LVU-processen är utformad!

Det är helt och hållet socialtjänsten som äger regissörsstolen och bestämmer vad som ska läggas på domstolens bord. Om uppgifterna i underlaget faktiskt är korrekta mot primärkällorna kontrolleras ALDRIG av domstolen. De dömer bara rakt av på socialtjänstens utvalda och vinklade skräckuppgifter.

Men i det här fallet läste både föräldrarna, Kalibers granskande journalister, Ensolution-utredaren OCH fyra visselblåsande socionomer inifrån myndigheten primärkällorna. Och ALLA kom fram till exakt samma slutsats:
Uppgifterna som soc förde fram i domstol hade förvanskats!

Det är ju själva definitionen av varför domarna inte var objektiva: En dom kan ALDRIG bli objektiv om underlaget den bygger på är förvanskat och vinklat!

Det var därför hela korthuset rasade så fort underlaget faktagranskades, vilket ledde till att LVU:et hävdes permanent i maj 2026. Sluta tro att en dom är "objektiv" när den grundas på ett mörklagt underlag!
Citera
2026-09-26, 23:49
Medlem
Jag har aldrig värderat CFR. Jag säger att de företräder föräldrarna.

En av de saker som är oroväckande att CFR tycks tro att en dom innehåller hela domstolens resonemang i varje rättsfråga de har att pröva och varje del av en bevisvärdering som sker. Så är det självfallet inte.

De tycks också tro att en läkare måste träffat en patient för att oro ska uppstå och anmälas. Detta är också fel.

Man tycks inte heller känna till att omsorgsbrist innefattar bland annat misshandel.

Det finns, kort och gott, en stor mängd direkta felaktigheter i anmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej jag kommer inte gräva i en massa historik hahahaha!

Det du nu gör är att försöka få mig att göra en massa onödigt arbete. Uppenbar taktik.

Du påstår att CFR har fel när de säger att domstolen har agerat inkorrekt. Vart brister de?
Citera
2026-09-26, 23:51
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag har aldrig värderat CFR. Jag säger att de företräder föräldrarna.

En av de saker som är oroväckande att CFR tycks tro att en dom innehåller hela domstolens resonemang i varje rättsfråga de har att pröva och varje del av en bevisvärdering som sker. Så är det självfallet inte.

De tycks också tro att en läkare måste träffat en patient för att oro ska uppstå och anmälas. Detta är också fel.

Man tycks inte heller känna till att omsorgsbrist innefattar bland annat misshandel.

Det finns, kort och gott, en stor mängd direkta felaktigheter i anmälan.
Så vad är det som de brister i deras faktiska resonemang och i själva JO-anmälan då.

Du behöver vara mer konkret än så här. Du gör bara en massa tomma påståenden om CFR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in