2026-09-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Sjöberg?🤔
Patrik Sjöberg, känd före detta höjdhoppare.

Citat:
Stefan Holm säger att han i åtta års tid mått dåligt över vad Emil Persson skämtat om honom i tv.

– Jag tycker att jag kan förvänta mig en ursäkt om någon säger att jag och min 14-årige son ska mördas. Tyvärr brast det för mig när jag mötte honom. Jag har inte haft något att göra med honom överhuvudtaget tidigare medan han sitter och snackar skit om mig, säger Stefan Holm.

Holm refererar till ett tillfälle när Emil Persson producerade Filip Hammars och Fredrik Wikingssons program ”Breaking News” 2018. I programmet provade Emil Persson fördomen ”Om du möter Stefan Holm i en mörk gränd i Buenos Aires, då skulle du vilja mörda honom” till den förre höjdhoppsstjärnan Patrik Sjöberg.

Emil Persson upprepade sedan samma fråga men med Holms sons namn istället. Patrik Sjöberg skrattade och svarade ”nej nej” på båda frågorna.

Stefan Holm har tidigare varit öppen med att han inte förlåtit händelsen. 2022 tackade han nej till att delta i Filips och Fredriks program ”Alla mot alla” med hänvisning till skämtet om honom och sonen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idrottsprofilen-stefan-holm-attackerade-journalisten-emil-persson-vid-bokmassan
Citera
2026-09-26, 23:05
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Stefan Holm polisanmäld av Emil Persson (från Fördomsshowen)

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

/Moderator
Citera
2026-09-26, 23:06
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Nog för att Stefan Holm alltid gett lite lätt efterblivet intryck men här måste jag nog ge honom mitt stöd. Att nån skämtar om att döda mig, visst, haha.
Men min son? Those are fighting words.
Citera
2026-09-26, 23:09
Medlem
Jag ändrade mig lite… Min spontana reaktion var att Holm har tappat det. Men helt ärligt är det otroligt fittigt av Persson att inte be om ursäkt

Och att sedan inte kunna ta smällen bara utan att polisanmäla

Riktigt liten människa
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-09-26 kl. 23:13.
Citera
2026-09-26, 23:11
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomcrap
Borde skrivas av direkt för Stefan Holm når väl inte ens upp till halsen på en vuxen man?

Han är 181 cm

Problemet är att man jämför honom med andra höjdhoppare som är 2 meter långa - eller kanske med ribban han hoppade över som var ännu högre. Han såg liten ut när han var med i tävlingar, men är en helt normallång svensk man.
Senast redigerad av GusFring 2026-09-26 kl. 23:13.
Citera
2026-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
För ett åtta år gammalt skämt. Jisses!

Inte så länge sedan Holm gav sig på en liten skolpojke med.

Holm bör definitivt söka psykhjälp. Han är inte frisk!

Den där utredningen lades ned direkt.

Holm borde tänkt före han agerade men han står åtminstone för vad han gjort.

Den andra killen däremot, polisanmäler personen du retat upp för att han slitit lite i din tröja?
Citera
2026-09-26, 23:20
Medlem
chribsson2s avatar
Stefan..... har du ett alkoholproblem månne? Var du bakis den där dagen som den störiga ungen fick en lavett och var du rejält dragen och i bitterhets-stadiet när du såg poddarjäveln?
Citera
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Oj då. Så det finns en historia. Intressant.
Men det borde ju också vara något extra som triggade just ikväll?
Det är väl inte så att Stefan Holm gått runt i 8 år och tänkt att han ska attackera Emil så fort han ser honom.

Fullt möjligt.
Hade någon pratat skit om min son i media hade jag varit mycket långsint.
Citera
Medlem
Radikalexorcists avatar
Att gå omkring och bära på en sådan ilska i hela 8 år känns väldigt högfungerat.
Normalt folk reagerar knappt över såna struntsaker men här har vi någon som i åtta års tid burit denna vrede inom sig som om det vore igår.
Citera
2026-09-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag ändrade mig lite… Min spontana reaktion var att Holm har tappat det. Men helt ärligt är det otroligt fittigt av Persson att inte be om ursäkt

Och att sedan inte kunna ta smällen bara utan att polisanmäla

Riktigt liten människa

Vad ska han be om ursäkt för? Varför är det så otroligt många idioter som tror att Emil har mordhotat Stefans son? Är ni efterblivna? Eller vill ni bara inte fatta
Citera
2026-09-26, 23:23
Medlem
Varför har fördomspodden blivit så känd?.är det gen z som lyssnar
För mig okänd och betydelselös (även om politikerna var med ofattbart btw!)
Citera
2026-09-26, 23:23
Avslutad
(FB) Idrottaren Stefan Holm anmäld för....
(FB) Besserwissern Stefan Holm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in