2026-09-26, 19:12
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Läget verkar vara helt låst, och nu hotar kärringen Ohlsson att bli vilde om C kommer vända sig till SD. Vad ska man förvänta sig när Centern är infiltrerad av pedofiler och Stureplanstollar..
Hoppas på extraval och att C slits sönder i bitar.

Allt detta tack vare Gingern Lööf.
Citera
2026-09-26, 19:13
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
V ska så klart inte få vara med där heller. De ska bara hindra Sosseriet länge nog till det blir ett extra val.
Kan V få igenom A-kassan, viss Skattepolitik och
Tidö säkerhetspolitiken så varför inte?

V har ju blivit behandlade som skit av sina "allianspartier" S, Mp, C.
Citera
2026-09-26, 19:18
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Skönt att Noshit Dadgostar håller sosseriet kort. Det är sällan vänstertomtar är till nytta, men nu är de nyttiga idioter åt oss som vill se en Tidö 2.0.

Ja man verkar glädjande nog fortsätta hålla svinstian väldigt kort. Kul! Man har, trots röstkaoz-drevet, ändå en riktigt stark hand.

Inbillar (pga argument jag inte orkar dra nu) mig åtminstone att turerna påverkat rebelliska V marginellt i opinionen - kanske rentav belönats - medan ett eventuellt extraval vore katastrofalt för S (och C).

S/C har inte riktigt råd förtroendemässigt med extraval helt enkelt, det har V, och vänstern verkar dessutom vara väl medvetna om det i förhandlingarna
Citera
2026-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja man verkar glädjande nog fortsätta hålla svinstian väldigt kort. Kul! Man har, trots röstkaoz-drevet, ändå en riktigt stark hand.

Inbillar (pga argument jag inte orkar dra nu) mig åtminstone att turerna påverkat rebelliska V marginellt i opinionen - kanske rentav belönats - medan ett eventuellt extraval vore katastrofalt för S (och C).

S/C har inte riktigt råd förtroendemässigt med extraval helt enkelt, det har V,
och vänstern verkar dessutom vara väl medvetna om det i förhandlingarna
Jag tror lite som du, V kommer förlora på sikt om de nu viker ner sig. Men om de står på sig kommer de möjligtvis växa i karaktär bland sina väljare.
Sossarna och Centern har ALLT att förlora på ett extraval. Därav har Vänstern allt att vinna på att driva detta vidare och få Centern att vika ner sig. Vilket Centern inte, för allt manna i världen, kan göra (det skulle vara som att sätta en kanonkula i huvudet på sig själva).
Slutsats: Det kommer bli en lång kaosartad regeringsbildning, som jag hoppas slutar i nyval.
Citera
2026-09-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Sverige är inte en bananrepublik eller en korrupt öststat där ledamöter byter sida för lite cash.

Om det är extraval t.ex. i Mars det innebär att många ledamöter (de som inte blir omvald) kommer förlora 3.5år riksdagslöner och riksdagsförmåner.
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-26 kl. 19:56.
Citera
2026-09-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Hade varit komiskt med Tidö 2.0 inkl. 2 st vildar som dessutom får bli ministrar.

Mycket bättre jämfört med extraval som kostar mycket mera pengar och är ganska opopulär.
Citera
2026-09-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Läget verkar vara helt låst, och nu hotar kärringen Ohlsson att bli vilde om C kommer vända sig till SD.

Nej, hom pratade om ytterskantpartierna dvs SD och V:

Citat:
– Jag gick med i Centerpartiet och engagerade mig för att jag tror på att det är viktigt att hålla ytterkanterna borta från svensk politik, säger Birgitta Ohlsson
Citera
2026-09-26, 19:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Mycket bättre jämfört med extraval som kostar mycket mera pengar och är ganska opopulär.
Om Uffe ringer Dadgostar ikväll så kan de sy ihop nåt, blir givetvis kohandel
men alternativen för de båda är värre.
Citera
2026-09-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Om Uffe ringer Dadgostar ikväll så kan de sy ihop nåt, blir givetvis kohandel
men alternativen för de båda är värre.

Nej, Uffe måste endast ringa två centerpartister och ge de ministerposter.
Problem solved, Tidö 2.0 med 175. Stabil och bra.
Citera
2026-09-26, 20:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Klan-Ali är ledig på måndag som jag förstått det? I talmansvalet är rödgröna en man kort med andra ord eller hur funkar det? Nån på avbytarbänken som hoppar in i stället? Har verkligen dålig koll på regler och praxis i riksdagen
Citera
2026-09-26, 20:01
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, hom pratade om ytterskantpartierna dvs SD och V:
Hon kommer svälja ifall C närmar sig V då C har en del gemensamt bland annat migration och miljö.
SD däremot kommer hon aldrig att klara av. Då lär hon gå över till MP eller S.
Citera
2026-09-26, 20:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja, denna kvinna är verkligen bortom obehaglig. Omänsklig på nått vis. Har ingen hjärna däruppe utan en hårddisk som kör samma hårdkodade federalistiska PK-program som installerades för över 25 år sedan. Aldrig uppdaterats. Autism?
Hon har ju faktiskt en längre tids allvarlig sjukdom bakom sig som i sig kunde ha gett en "arrested development".

Men nu hade hon samma kalla, ytliga, floskelrika psykopatdrag redan innan hon blev sjuk.

Något helt annat: Valdeltagandet i ett extraval lär sjunka rejält. Om Allard får ihop de nödvändiga slantarna för att ställa upp har han en gyllene chans för 12%.

Om V tror jag att svenskar som röstat på dem i många fall drar öronen åt sig och röstar S i ett extraval. Eller stannar hemma. Eller röstar Allard i protest. Då kan orten-Führers mobilisera hur de vill.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-09-26 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in