2026-09-25, 23:28
Medlem
flugornass avatar
Så länge det inte står överträdelse beivras kommer jag parkera där.

Vem skall sedan bevisa att fordonet inte består av följande = En familj är en social grupp som förenas genom band som släktskap, äktenskap, adoption, partnerskap eller genom gemensamt boende och nära omsorg?
Gäller ej vid röstning i valet!

Dagens bilar är inte i format som en gammal golf II, det är platserna som är för små, bilar i nutid behöver parkering anpassad till en Hummer.

Barnen har nya friska ben, och det är föräldrarnas uppgift att se till att dom kan passera en parkeringsplats utan skada sig. "jag vet dumt"
Citera
2026-09-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Så länge det inte står överträdelse beivras kommer jag parkera där.

Vem skall sedan bevisa att fordonet inte består av följande = En familj är en social grupp som förenas genom band som släktskap, äktenskap, adoption, partnerskap eller genom gemensamt boende och nära omsorg?
Gäller ej vid röstning i valet!

Dagens bilar är inte i format som en gammal golf II, det är platserna som är för små, bilar i nutid behöver parkering anpassad till en Hummer.

Barnen har nya friska ben, och det är föräldrarnas uppgift att se till att dom kan passera en parkeringsplats utan skada sig. "jag vet dumt"
Vad tänker du att den texten skulle tillföra? Sällan något går att beivra där den texten finns. Parkering som strider mot vägmärken kan hanteras med kontrollavgift om det är på civilrättsligt område. Den skylt det gäller är inte ett vägmärke.
Citera
2026-09-26, 00:57
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är samma sak som att man faktiskt får gå på handikapptoan fast man inte är handikappad.
Familjer kan se till att uppfostra sina barn så de även klarar av att stå på en vanlig parkering eller är det kanske tänkt att de flesta som åker och handlar är kvinnor och då de inte kan köra bil så behöver de bredare parkeringar.

Händer då och då att jag snor en familjeparkering. Är man två vuxna så är man också en familj.

Nej det är i te samma sak, även om du gärna vill få det så för att du är en egoist som skiter i andra. Men det kanske borde skapas parkeringar för de som har svårt att tänka, så du kan stå där?
Citera
2026-09-26, 00:59
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Sköter du dig alltid i alla hänseenden? Inget som du gör någon gång som andra inte tycker är ok? Håller du 3 sekundersregeln bakom en bil på vägen? Kört för fort ibland?

Då du verkar svagbegåvad kan du säkert få ett tillstånd att ställa dig på andra platser. Det är enda förklaringen jag kan se om du inte förstår varför dessa platser finns?
Citera
2026-09-26, 01:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Du är en sån som tar en glass på Ikea va, du är ju någons barn liksom. Gratis glass för alla barn.

Fan det har jag inte tänkt på förut. Annars har jag väl funderat på att köpa en plastmugg för 5 kr eller något och sen mata på med glass. =)
Citera
2026-09-26, 01:04
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Fan det har jag inte tänkt på förut. Annars har jag väl funderat på att köpa en plastmugg för 5 kr eller något och sen mata på med glass. =)
Haha ja, kan funka. Men tror tyvärr jag sett nu på sistone, antagligen p.g.a. detta, att de ändrat skylten till "barn under 10år" eller nåt sånt
Citera
2026-09-26, 08:25
Medlem
Alla som tycker man är en idiot som ställer sig där, kan ta sig en funderare.
Enkelt: Så länge det inte är olagligt, så får man stå där!
PUNKT! Ingen diskussion ens..

Sen kan man ta sig en funderare varför idiot köpcenter inte gör större parkeringsplatser!!
Deras fel!

Gör som Costco, där får du plats med ett flygplan per parkeringsplats för fan...
Citera
2026-09-26, 09:48
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
"Mitt" Lidl har fyra familjeplatser längst mot entren, dom är så gott som alltid tagna men jag har aldrig sett en barnfamilj i butiken, dom som parkerar där är utan undantag araber. Så jag tar för givet att TS är arab, usch TS vad hemsk människa du är, till råga på allt har du familj och parkerar som en arab.

Jag tycker man kan ha familjeplatserna en bit från entren, då kan lata araber som vägrar anpassa sig efter regler och förordningar hålla sig till handikapplatserna där dom får böter istället.
Finns ingen svensk med stolthet som handlar i en affär som frekventeras av kackerlackor.
Citera
2026-09-26, 10:44
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
En del blänger på en när man står på familjeparkeringar när de ser att man inte har barn i bilen. Jag anser att det är okej att stå där. Det är iallafall inte olagligt. Jag har familj, men de är hemma.

Vad anser ni? Är det ok att stå på familjeparkering även om man inte har barn i bilen?
Du gör helt rätt. En familjeparkering är inte bara till för familjer med barn utan även för familjer utan barn.
Citera
2026-09-26, 13:01
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Brukar ganska regelbundet ta en banan eller nanna frukt i korgen på ica där barn kan ta frukt, jag är också någons barn.
Har inte blivit tagen för snattning än men vem vet vad framtiden bär med sig.

Am arberna kan stå på handikapp platser och platser avsedda för de med elbilar så dom kan ladda så tror jag du med gott samvete kan parkera på familjeplatserna.

Skulle någon komma fram och säga något så är det bara hålla med, jo jag vet det är för familjer och gå vidare, en diskussion lönar sig sällan.
Citera
2026-09-26, 16:46
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Nej, det gör du inte. Du skyllde ju ifrån dig med att det är ok eftersom det är lagligt.

Du står inte för att du väljer din egen bekvämlighet framför att visa lite hänsyn mot en sliten småbarnsmamma som måste ta med sig ungarna för att handla mat till familjen. Du står inte för att du som fysiskt frisk man i dina bästa år låter en slutkörd mamna tvingas släpa ungarna i spöregn ett antal hundra meter från andra sidan av parkeringen.

Du skrev inte att du vet att du är en skitstövel men står för det, utan att det är en ok handling eftersom det inte finns någon lag mot det. Du står inte upp för ditt eget agerande som en man utan hänvisar till att storebror måste förbjuda dig, som om du vore ett barn.

Det är helt ok att vara en självisk ibland, vi kan alla ha en dålig dag. Men det är bara kvinnor som söker bekräftelse på att de är rättfärdiga, när de begår onda handlingar. En man står för att han är en skitstövel, när han är det.
Det går ju fortfarande att stå på "vanliga" parkeringar. Så vad är problemet egentligen?
Citera
2026-09-26, 16:48
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Då du verkar svagbegåvad kan du säkert få ett tillstånd att ställa dig på andra platser. Det är enda förklaringen jag kan se om du inte förstår varför dessa platser finns?
Sköter du dig alltid i alla hänseenden? Inget som du gör någon gång som andra inte tycker är ok? Håller du 3 sekundersregeln bakom en bil på vägen? Kört för fort ibland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in