2026-09-25, 15:42
Medlem
osnutens avatar
Visst är det vackert att hon tänker på miljön och så
Men varför skänker hon inte bara det hon inte vill ha till nån religiös välgörenhet?

Roberta har ju pengar. Anna är trött och utmattad, och har jätteont i axeln!

Orka hålla på så här:

https://postimg.cc/gallery/gWvtZ88
Senast redigerad av osnuten 2026-09-25 kl. 15:51.
Citera
2026-09-25, 15:58
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Visst är det vackert att hon tänker på miljön och så
Men varför skänker hon inte bara det hon inte vill ha till nån religiös välgörenhet?

Roberta har ju pengar. Anna är trött och utmattad, och har jätteont i axeln!

Orka hålla på så här:

https://postimg.cc/gallery/gWvtZ88
Är det på grund av platsbrist eller behov av pengar som hon nu säljer ut flera serviser och pizzatallrikarna? Möblerna kan jag förstå, dom kommer att ersättas av nåt lika smaklöst.
Packandet och försäljning går sakta, Anna vilar axeln över en kopp kaffe och letar engelska citat.
Citera
2026-09-25, 16:06
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Packandet och försäljning går sakta, Anna vilar axeln över en kopp kaffe och letar engelska citat.

Jag tror inte hon letar citat, hon har troligen en prenumeration från nån site.
Hennes utbildningsnivå omöjliggör att hon skulle kunna formulera sig i skrift på felfri engelska.
Citera
2026-09-25, 16:23
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Är det på grund av platsbrist eller behov av pengar som hon nu säljer ut flera serviser och pizzatallrikarna? Möblerna kan jag förstå, dom kommer att ersättas av nåt lika smaklöst.
Anna (Roberta) skänker ju varje år enorma summor till välgörenhet!
Kanske skulle de i år kunna ge bort några möbler och tallrikar istället, och om det krisar ge lite mindre nästa år?

Man får ju intrycket att de är i behov av pengar
Senast redigerad av osnuten 2026-09-25 kl. 17:19.
Citera
2026-09-25, 19:34
Medlem
Samma serie Gant-tallrikar, som anna säljer, såldes tidigare i år på Auctionet, fast i 24 delar. För 300:-…

En smula optimistisk prissättning från Anna när hon vill ha 1000:- för 8 tallrikar. Kan dock beundra att hon bara kör på och hoppas på det bästa.

https://auctionet.com/en/4800845-a-24-piece-tableware-set-gant-the-shield-1990-s
Citera
2026-09-26, 12:35
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Samma serie Gant-tallrikar, som anna säljer, såldes tidigare i år på Auctionet, fast i 24 delar. För 300:-…

En smula optimistisk prissättning från Anna när hon vill ha 1000:- för 8 tallrikar. Kan dock beundra att hon bara kör på och hoppas på det bästa.

https://auctionet.com/en/4800845-a-24-piece-tableware-set-gant-the-shield-1990-s
Är vi säkra på att det är tallrikar från Gant? Jag hittade snarlika utan märke för en spottstyver.
Sedan är det lite knepigt att hita "märkesporslin" i Sverige. I USA har de t ex lakan, husgeråd och allt möjligt som kommer från Ralph Lauren. Oftast bra grejor, men inte riktigt premium, med tanke på priset. Gant får väl anses vara lite "lillebror" till Ralph L. De har ju snott hela det amerikanska konceptet, Tittar man på din länk kan man se att tallrikarna på baksidan är märkta som mikrovågssäkra. Det känns inte riktigt premium. Gissar att Anna har fått porslinet i bröllopsgåva, för hon är för snål för att köpa något sådant själv. Någon som vet om hon redan har sålt systrarna Graafs Vitton-koffertar?
Citera
2026-09-26, 15:39
Medlem
Mune Sangss avatar
Om det är flytt i veckan torde Märstaparet vara extremt stressade.
Dykt upp några bilder på Annas sorterande, som det gjorde vid förra
flytten ?
Citera
2026-09-26, 16:03
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Om det är flytt i veckan torde Märstaparet vara extremt stressade.
Dykt upp några bilder på Annas sorterande, som det gjorde vid förra
flytten ?
Säkert samma foton. Verkar älska återbruk vad gäller bilder.
Citera
2026-09-26, 16:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Säkert samma foton. Verkar älska återbruk vad gäller bilder.
Anna ligger i soffan - skadeskjuten - och delgerar order till familjen.
Flisan är familjens hacker (sett ur Annas perspektiv). Hon får ta bilder och lägga ut gammal bråte på Blocket.
Melissa får packa allt i wellpapp och sortera kartonger.
Antonio och Roberta får göra det manliga. Åka till tippen med gamla möbler och lyfta tungt. Blir hamburgare till middag.
Nästa helg kommer de inse att de inte är halvvägs och då är flickorna tillbaka i Spanien och Anna blir tvungen att ta in hjälp utifrån, och betala dubbelt eftersom det blir jourytryckning.
Anna är kanske uppgiven och drar till Spanien och skiter i allt, startar ett punkband och blir ihop med 23-årig spanjack som spelar gitarr.
Citera
2026-09-26, 16:51
Medlem
TPLs avatar
Vad är detta? Nytt golv? Var?

"25 September 2026 08:59:19

📦📦📦 Kämpar på & mitt i flyttrensning ställde jag mig & lagade små kycklingköttbullar i en svampsås, med bla. lite murklor, champinjoner & några färska kantareller, salt, svartpeppar & dragon med ris 😅😂😅 har man inte tillräckligt att göra så skaffar man sig något mer 🤭 Bara att göra 📋💪🏽💪🏽💪🏽 Trevlig fredag ✨
"

Varifrån har Anna fått färska kantareller? Avskedsgåva från grannarna?
Senast redigerad av TPL 2026-09-26 kl. 16:54.
Citera
2026-09-26, 19:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Vad är detta? Nytt golv? Var?

"25 September 2026 08:59:19

📦📦📦 Kämpar på & mitt i flyttrensning ställde jag mig & lagade små kycklingköttbullar i en svampsås, med bla. lite murklor, champinjoner & några färska kantareller, salt, svartpeppar & dragon med ris 😅😂😅 har man inte tillräckligt att göra så skaffar man sig något mer 🤭 Bara att göra 📋💪🏽💪🏽💪🏽 Trevlig fredag ✨
"

Varifrån har Anna fått färska kantareller? Avskedsgåva från grannarna?
Svamp finns i butik. Hon köpte några stycken för att piffa upp pulversåsen. Och så Icas frysta kycklingköttbullar. En 20-minuters måltid.
Citera
2026-09-26, 21:13
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Svamp finns i butik. Hon köpte några stycken för att piffa upp pulversåsen. Och så Icas frysta kycklingköttbullar. En 20-minuters måltid.
Det här kallar jag inte "några"... Mycket skräp också, redan packat ner läsglasögonen?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in