Citat:
Ursprungligen postat av
Dygdepladdrare
SSK pendlar betänkligt i matcherna och jag vågar inte ens tänka på hur detta skulle sett ut om Stevens, Souch och Fizer byttes mot de blöta kattungarna från Nordamerika som flöt upp i Södertälje kanal ifjol och som Emil olyckligtvis fick på kroken då. Även Vanderbeck gör sina poäng men han har hamnat lite vid sidan om efter att ha börjat säsongen med tre matchers avstängning.
Vanderbecks avstängning var egentligen två matcher men eftersom avstängningarna är tidsbestämda och matchschemat var så tätt inledningsvis i serien blev det tre, Players Safety groupien Pehr-Gunnar ”Pisse-Per” Ledin gjorde naturligtvis bara Carl-Axel Bohlin-pumpen när han fick beskedet om en extramatch. Att Vanderbeck överhuvudtaget fick matchstraff berodde på att Frans Axel ”Piss-Otto” Ottosson låg kvar och filmade efter en krock i slutspelet förra året. Fem minuter PP och två mål senare kunde Piss-Löven säkra sin ovärdiga väg till Fitt-SHL. Hade bitterhet varit ett av mina personlighetsdrag skulle detta kanske fortfarande leva kvar i huvudet, vem vet. Nu är jag glad för Piss-Lövens skull! Ett rungande grattis från oss som har ynnesten att bo kvar i F(r)ittzSHLs källare och få agera plantskola åt hockeyfamiljen.
Nej någon bitterhet finns inte spåret av som sagt. Efter två förluster på två dagar hemma i Scaniarinken (AIK och OIK) lyser ännu solen och jag kan knappt bärga mig inför nästa matchkrasch: Almtuna i Metalåtervinning Arena en onsdag.. ååå åka pendeltåg.. vilket crescendo det kommer bli.
Ingen minns ju längre vad de där blöta kattungarna i Södertälje kanal hette ens en gång, så det är bara att dra ett streck. De gjorde inget större avtryck, kan man säga, ungefär som Joni Ikonen i Oskarshamn. Hoppas att han ska trivas bättre hos er, och att det inte blir en ny flopp som med vår andra leftover säsongen innan, d.v.s. Evan Weinger. Han lämnade visserligen klubben frivilligt, men ändå.
Och så vill jag tacka för i går. Hade aldrig speciellt långt gångna planer för egen del på att åka till Tälje och se matchen, men tanken fanns där.