Citat:
Weinger var ingen stjärna direkt men han hade ändå lite gritt, tyvärr rann det över till ett idiotiskt matchstraff mot DIF som vände match sex när SSK var på väg mot final. Ikonen är raka motsatsen på gott och ont, skillad och grym i tekningscirkeln men saknar jävlaranamat. Båda har bidragit till mitt psykiska mående på sitt sätt precis som resten av Sportklubben. Och lite knarket också förstås.
Ingen minns ju längre vad de där blöta kattungarna i Södertälje kanal hette ens en gång, så det är bara att dra ett streck. De gjorde inget större avtryck, kan man säga, ungefär som Joni Ikonen i Oskarshamn. Hoppas att han ska trivas bättre hos er, och att det inte blir en ny flopp som med vår andra leftover säsongen innan, d.v.s. Evan Weinger. Han lämnade visserligen klubben frivilligt, men ändå.
Och så vill jag tacka för i går. Hade aldrig speciellt långt gångna planer för egen del på att åka till Tälje och se matchen, men tanken fanns där.
Och så vill jag tacka för i går. Hade aldrig speciellt långt gångna planer för egen del på att åka till Tälje och se matchen, men tanken fanns där.
Du missade ingen klang o jubel-föreställning igår även om det så klart alltid är kul att vinna bortamatcher. Stämningen var ganska mycket ”dagen efter” i hallen. ”Mitt Södertälje” med melodi från *Sol vind och vatten” har börjat spelas som intro och det var många som slumrade till redan där både på läktaren och på isen. ”För håller man på Tälje, ja då måste man ta knark. För vi har aldrig varit laget på säker mark” lyder en textrad och den är väldigt träffande. Jag ska skänka originallåtens upphovsman en tanke när jag passerar Häggviks station på onsdag, men låta det stanna vid en tanke. I alla fall på ditvägen.