2026-09-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vad? Och det är du förmögen att avgöra?
Jag kan skilja på barnmord och självförsvar.

Citat:
Jag tycker personligen att det är synd om de civila tyskar som dog under WWII.
Rent förintelsemässigt så är det syndast om judarna av alla som led under vk2. Du är antisemit och vill dra ner oss andra i ditt goy-träsk.
Citera
2026-09-19, 04:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja vad Ryssland och Tyskland gör spelar ingen roll då lagen gäller personer som hamnar under svensk jurisdiktion. Men om vi nu ska ta upp Katynmassakern så har internationellt erkänd domstolar uttalat sig och sagt att både Tyskland var skyldigt, trots vad vi numer vet. Det är dock inte det intressanta. Det intressanta är: om det fanns en lag som förbjöd att man sa att tyskarna inte orsakade massakern, skulle sanningen då någonsin kommit fram?
Vilken Domstol blide Katynmassakern dömd? Vet att Polen har försökt ta upp det! Nej! Tro inte det! Det är därför man vet så mycket om Jude Förintelsen just pågrund av det finns en massa stollehattar som tro inte det hände. Som jag hade inte vetat så mycket om det, om det inte var för jag var tveksam i början! Nyfikenhet leder fram forskningen och kunskap.

Citat:
Nja: det tog ju ett halvsekel och det finns vissa bevis för att folk som grävde i det hela/visste sanningen försvann på klassiskt NKVD/KGB-vis. Det fanns inte mycket till yttrandefrihet i Sovjetunionen, så man löste problemen så. I Sverige och resten av västvärlden finns yttrandefrihet, så då löser man problemen på det här viset istället.

Men i bägge fallen är det samma sak. Man vill inte att någon viss sak ska uttalas, så då ser man till att det hålls tyst.

Det kan jag hålla med, men liksom det finns gott om det i Polen, där är öppet idag för forskning om Förintelsen. Vad får dig att tro man inte får lova forska om Förintelsen? Jag förmodar det du menar det ska hållas tyst om att det aldrig dog så många judar tex.
Citera
2026-09-19, 04:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021

Jag är säker på det fanns tyskar som motsatte sig Hitler, men ingen tycker synd om tyska civila som dog, ty de är goy.
Jag tyckte det var synd om de civila som dog under NSDAP förtryck av tyska befolkningen.
Varför blommade "vita Rosen" fram under kriget? De ville tala om för studenterna att NSDAP var en terror regering.
Citera
2026-09-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag tyckte det var synd om de civila som dog under NSDAP förtryck av tyska befolkningen.
Lite empati finns väl kvar hos svensken.

Citat:
Varför blommade "vita Rosen" fram under kriget? De ville tala om för studenterna att NSDAP var en terror regering.
Jag tänker inte hålla andan i väntan på en Vita Rosen-rörelse i staten Israel.
Citera
2026-09-20, 01:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Vilken Domstol blide Katynmassakern dömd? Vet att Polen har försökt ta upp det! Nej! Tro inte det! Det är därför man vet så mycket om Jude Förintelsen just pågrund av det finns en massa stollehattar som tro inte det hände. Som jag hade inte vetat så mycket om det, om det inte var för jag var tveksam i början! Nyfikenhet leder fram forskningen och kunskap.
Sovjetunionen beslöt i domstol att det var Tyskland som stod bakom massakern... Jag säger beslöt för att likt Nürnbergrättegångarna var det politiskt motiverat. Man hade redan bestämt sig för vilka som var skyldiga och det enda som kvarstod var att "bevisa" det i domstol.
Citera
2026-09-21, 07:04
Medlem
Puffgeckos avatar
Det är olagligt att förneka, ursäkta eller uppenbart förringa förintelsen i Sverige. Men det är ju ändå en viktig del i vår historia. Men att hitta på ett ord, som islamofobi enbart för att kunna förbjuda det är något helt annat.
Citera
2026-09-26, 01:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Sovjetunionen beslöt i domstol att det var Tyskland som stod bakom massakern... Jag säger beslöt för att likt Nürnbergrättegångarna var det politiskt motiverat. Man hade redan bestämt sig för vilka som var skyldiga och det enda som kvarstod var att "bevisa" det i domstol.

Sovjetunionen? Du nämnde : internationellt erkänd domstolar uttalat sig och sagt att både Tyskland var skyldigt,

Vad jag vet, finns inga internationella domstolar i förra detta Sovjetunionen.
Klart de ville skylla på Tyskland.

Det verka som vi inte kommer någon vart! Det är samma sak som innan: Kan man bevisa eller belägga saker, så kan man gå emot ett dombeslut. Oavsett dombeslut är lagstadgad.

Det innebär man kan inte komma säga det aldrig dog 6 miljoner judar, om man inte kan belägga det.
Kan man belägga det via en/flera institution att det dog färre, så får man om skriva böckerna.

Så det är inte förbjudet att forska om Förintelsen som många tycks få i bakfoten.
Citera
2026-09-26, 01:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Det är olagligt att förneka, ursäkta eller uppenbart förringa förintelsen i Sverige. Men det är ju ändå en viktig del i vår historia. Men att hitta på ett ord, som islamofobi enbart för att kunna förbjuda det är något helt annat.

Inte om man kan bevisa att man har rätt via Forskningresultat via en/flera Institution. Det har vi försökt förklara hittills i denna tråd.
Citera
2026-09-26, 01:41
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Inte förbjudet, däremot korkat. Förstår inte hur man kan lägga ner sådan energi på att förneka detta fruktansvärda folkmord?

Rätt svar. Redan i inlägg nr 3. Jag undrar vad de resterande 425 inläggen skriver.
Senast redigerad av Comitium 2026-09-26 kl. 01:43.
Citera
2026-09-26, 01:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko

Ok, förintelsen har inte hänt, dessutom var det bra och motiverat och det var inte så många som dog. =)
Citera
2026-09-26, 01:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Sovjetunionen? Du nämnde : internationellt erkänd domstolar uttalat sig och sagt att både Tyskland var skyldigt,

Vad jag vet, finns inga internationella domstolar i förra detta Sovjetunionen.
Klart de ville skylla på Tyskland.

Det verka som vi inte kommer någon vart! Det är samma sak som innan: Kan man bevisa eller belägga saker, så kan man gå emot ett dombeslut. Oavsett dombeslut är lagstadgad.

Det innebär man kan inte komma säga det aldrig dog 6 miljoner judar, om man inte kan belägga det.
Kan man belägga det via en/flera institution att det dog färre, så får man om skriva böckerna.

Så det är inte förbjudet att forska om Förintelsen som många tycks få i bakfoten.
Sovjetunionen hade sina egna rättegångar efter kriget och de är lika erkända som de som USA hade.

Det är klart att det inte är förbjudet att forska om förintelsen. Men om du kommer fram till att det hela aldrig hände, om du faktiskt hittar bevis för att det är påhittat, så är det olagligt att framföra dessa bevis. Man har helt enkelt bestämt sig för att det är en olaglig, omöjlig tanke.
Citera
2026-09-26, 02:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Sovjetunionen hade sina egna rättegångar efter kriget och de är lika erkända som de som USA hade.

Det är klart att det inte är förbjudet att forska om förintelsen. Men om du kommer fram till att det hela aldrig hände, om du faktiskt hittar bevis för att det är påhittat, så är det olagligt att framföra dessa bevis. Man har helt enkelt bestämt sig för att det är en olaglig, omöjlig tanke.
Men internationell innebär just flera länder är inblandade.

Nej! då kan inte vara olagligt framföra det, eftersom Domstol har fel information. En domstol ska vara sanningsenlig, och kan därför inte döma efter information som är fel. Det borde du förstå?

Men däremot kan du inte belägga det, så är det olagligt fram häva det, eftersom lagen säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in