2026-09-12, 04:23
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Mjölkas? "Förintelsen" är ett namn på NSDAP's försök att förinta dem *suck* Varför nämner du inte om de andra som Homosexuella, Jehovas vittnen, Kommunister m.fl, som NSDAP försökte förinta?
Varför är du fast i judarna?

För att judarna mjölkar det in absurdum.
Citera
2026-09-12, 09:38
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Jag menar att judarna styr Hollywood och att de har gjort över 400 filmer (!) om Förintelsen. Det är inte mitt fel att gemene man får sin historiebeskrivning från Hollywood.

Ditt val är att acceptera goyslop eller ta på dig nazistkoftan. Antingen stöder du barnmord i Mellanöstern eller fostermord i Europa. Goybarn ska dö helt enkelt.

Bullsh-t!!
Jag stöder definitivt inte barnamord i Mellanöstern bara för att jag vet att det är ett historiskt faktum att Förintelsen har ägt rum! Och att ha förmågan att tycka att judar är människor precis som andra innebär INTE att man (jag) stöder Netanyahu och hans kriminella anhang (de s k bosättarpartierna) som styr Israel för tillfället, eller att man stöder Israels politik över huvud taget. Israel har dock, enligt mig i alla fall, en självklar rätt att existera. (Västbanken är dock definitivt ett palestinskt område och borde/bör vara en egen stat. Judiska bosättare har inget där att göra, men judar ska ändå kunna bo där på samma sätt som palestinier ska kunna bo i Israel.)

Och det är inte mitt fel heller att "gemene man" får sin historieskrivning från Hollywood. Det gäller ju för fasen att hålla isär akademisk historia och skildringar av historia i exempelvis film. För annars är ju också Jesusskildringar på film bara en massa ljug, eller hur?
Citera
2026-09-12, 09:51
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Jag är helt säker utan att kolla upp det att det säkert finns sådana lagar i Ukraina då deras president är en förtryckt jude som har släktingar som dog i både förintelsen och holodomor. Hur mycket offer är han? Han dansar i högklackat och du får fan inte skratta.
[...]

Jaså? Jaha? Du är "helt säker" utan att ens ha kollat upp det? (Det är ju en alldeles fantastisk insikt du har om hur saker och ting ligger till utan att ha några som helst belägg. )

Och vad har Volodymyr Zelenskyys trostillhörighet över huvud taget med saken att göra? Är han diskvalificerad, enligt dig, för att han råkar ha fötts som jude??
Citera
2026-09-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Bullsh-t!!
Jag stöder definitivt inte barnamord i Mellanöstern bara för att jag vet att det är ett historiskt faktum att Förintelsen har ägt rum!
Ett historiskt faktum som du inte får ifrågasätta. Som det redan har sagts, du får förneka att andra världskriget har ägt rum men inte "Förintelsen".

Citat:
Och att ha förmågan att tycka att judar är människor precis som andra innebär INTE att man (jag) stöder Netanyahu och hans kriminella anhang (de s k bosättarpartierna) som styr Israel för tillfället, eller att man stöder Israels politik över huvud taget. Israel har dock, enligt mig i alla fall, en självklar rätt att existera.
Det är ett ondskefullt samhälle. Netanyahu och hans kriminella anhang står för det staten Israel och dess folk står för. Utrota andra för att ta det man vill ha.
Citera
2026-09-12, 19:35
Medlem
Citat:
Jaså? Jaha? Du är "helt säker" utan att ens ha kollat upp det? (Det är ju en alldeles fantastisk insikt du har om hur saker och ting ligger till utan att ha några som helst belägg. )

Och vad har Volodymyr Zelenskyys trostillhörighet över huvud taget med saken att göra? Är han diskvalificerad, enligt dig, för att han råkar ha fötts som jude??
Han är diskvalificerad för att han är jude och är president i en kristen nation. Att du inte har koll på vad bibeln säger om judar är inte normativt.
2 thessalonians 1:15
Citera
2026-09-13, 00:01
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ett historiskt faktum som du inte får ifrågasätta. Som det redan har sagts, du får förneka att andra världskriget har ägt rum men inte "Förintelsen".

Må så vara.

Citat:
Det är ett ondskefullt samhälle. Netanyahu och hans kriminella anhang står för det staten Israel och dess folk står för. [...]
[fetning av mig, d00rkey]

Tack! Där har vi det.
Du anser att alla judar är ondskefulla... Du är en klassisk antisemit!

Edit:
Du är inte medveten om att det finns en opposition mot Netanyahu i Israel? Eller att det finns en fredsrörelse där som vill se en tvåstatslösning (precis som de flesta "goyim" också vill se)?
Senast redigerad av d00rkey 2026-09-13 kl. 00:12.
Citera
2026-09-13, 00:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Han är diskvalificerad för att han är jude och är president i en kristen nation. Att du inte har koll på vad bibeln säger om judar är inte normativt.
2 thessalonians 1:15

Helt OT.
Vad som står uppdiktat i bibeln är helt irrelevant för huruvida man får förneka Förintelsen eller ej.
Citera
2026-09-13, 04:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Må så vara.

Tack! Där har vi det.

Edit:
Du är inte medveten om att det finns en opposition mot Netanyahu i Israel? Eller att det finns en fredsrörelse där som vill se en tvåstatslösning (precis som de flesta "goyim" också vill se)?

Därför de undrar varför lagen finns? LoL ! Inte konstigt alls i minna ögon. Även om den är fel, enligt mig själv. De har fått det helt bakom foten om detta med lagen. "Man får inte förneka Förintelsen!"Man får inte forska om Förintelsen!" m.m
Citera
2026-09-13, 16:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Då var vi där igen! Fortfarande är inte Domstol en institution. Det enda jag är överens med det går ej ändra beslutet av domstolen.

Om jag säger om forskning säger att Nürnbergrättegångarna beslut är fel? Snälla checka det, använd gärna AI om det krävs! Jag fick fram detta!

Praxis kan justeras: Om forskningen visar att bevisbördan eller definitionen av ett visst brott (t.ex. "anfallskrig") var felaktigt formulerad, kan moderna domstolar välja att tolka nuvarande lagar annorlunda i framtida rättsfall.

Så i princip är det fortfarande som jag nämnde! Det eftersom tydligen är Nürnbergrättegångarna löst och snabbt ihopsatt och en massa kritik/brister finns på den rättegången. Så om forskning säger att det aldrig dödades några X miljoner judar, så kan man inte följa Nürnbergrättegången beslut, eftersom Nürnbergrättegångarna information är i så fall fel. Men som du nämnde kan man ej upphäva den domen. Men den kan justeras : Praxis kan justeras: Om forskningen visar att bevisbördan eller definitionen av ett visst brott (t.ex. "anfallskrig") var felaktigt formulerad, kan moderna domstolar välja att tolka nuvarande lagar annorlunda i framtida rättsfall.

Ett exempel är ju Ryssland ville få Tyskland dömd för "Katynmassakern" . Men den kom aldrig med i rättegången, sedan visade det sig att Ryssarna själva som låg bakom Katynmassakern. Vad hade hänt om Tyskarna blide dömda på den massakern? När det sedan visade sig det var fel? Hur gör man då? Eftersom forskning visade att domstolen hade dömt fel!

Jag hoppas du förstår nu! Så åter igen om forskning från antal institution är överens om att det aldrig dödades några judar (vilket är omöjligt), så kan man ej hänvisa till Nürnbergrättegången beslut om "6 miljoner judar blide dödade" , eftersom det är fel information. Men domen står fast.
Ja vad Ryssland och Tyskland gör spelar ingen roll då lagen gäller personer som hamnar under svensk jurisdiktion. Men om vi nu ska ta upp Katynmassakern så har internationellt erkänd domstolar uttalat sig och sagt att både Tyskland var skyldigt, trots vad vi numer vet. Det är dock inte det intressanta. Det intressanta är: om det fanns en lag som förbjöd att man sa att tyskarna inte orsakade massakern, skulle sanningen då någonsin kommit fram?
Nja: det tog ju ett halvsekel och det finns vissa bevis för att folk som grävde i det hela/visste sanningen försvann på klassiskt NKVD/KGB-vis. Det fanns inte mycket till yttrandefrihet i Sovjetunionen, så man löste problemen så. I Sverige och resten av västvärlden finns yttrandefrihet, så då löser man problemen på det här viset istället.

Men i bägge fallen är det samma sak. Man vill inte att någon viss sak ska uttalas, så då ser man till att det hålls tyst.
Citera
2026-09-14, 09:57
Medlem
Citat:
Tack! Där har vi det.
Antisemit är synonym för goy. Du kan acceptera judens verklighetsbeskrivning som sann, men den är inte normativ.

Edit:
[/quote]
Jag är säker på det fanns tyskar som motsatte sig Hitler, men ingen tycker synd om tyska civila som dog, ty de är goy.
Citera
2026-09-14, 09:58
Medlem
Citat:
Helt OT.
Vad som står uppdiktat i bibeln är helt irrelevant för huruvida man får förneka Förintelsen eller ej.
Normativt för goy kanske men inte för människor.
Citera
2026-09-15, 09:52
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Antisemit är synonym för goy.

Nej, det är det inte alls. Jag måste nog räknas som "goy" eller goyim, men jag är f-n inte antisemit som du för det!

Citat:
Du kan acceptera judens verklighetsbeskrivning som sann, men den är inte normativ.

Vad? Och det är du förmögen att avgöra?

Citat:
Jag är säker på det fanns tyskar som motsatte sig Hitler, men ingen tycker synd om tyska civila som dog, ty de är goy.

Jag tycker personligen att det är synd om de civila tyskar som dog under WWII. Särskilt dem som på något sätt motsatte sig Hitler. Att uttalade nazister dog rör mig dock inte det minsta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in