2026-09-25, 23:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Är man inte förmögen att förstå de olika politiska alternativ som erbjuds, kryssa i och välja valsedlar, så ska man inte få delta i valet.
Citera
2026-09-26, 00:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123fisk
Offerkoftan kan du ta av dig. Börja med det.
Om en frysning av hyror införs så hoppas jag att även din lön blir fryst nu under 4 år.
Du vet, inflationen gör allt dyrare för varje år. Att då frysa hyrorna innebär att andra ska stå för din nota. Typiskt vänstern.
Tak på fastighetsskatt är visserligen samma sak som frysta villor. Var finns rimligheten i att Familjen Wallenberg ska betala samma fastighetsskatt som vanlig villa Svensson när deras poolhus är större än de flesta villor?

Rädda medelklassen. Sänk bidragen och höj skatten på tillgångar så kanske vi också kan sänka förvärvsskatten med typ hälften. Låt oss behålla vår fucking lön som vi slavar för.

Ska bli kul och se hur många klannisar som V ställer upp med i Riksdagen btw.
Citera
2026-09-26, 00:15
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Att människor har ansvar och rättigheter betyder inte per automatik att utfallet kommer bli bra. Dessutom, ansvar är inte en automatisk rättighet. Det är någonting man förtjänar. Ungefär som med respekt mellan människor, där kommunikationen går åt båda hållen, inte enkelriktat. Kanske i en teoretiskt perfekt värld. Men saker och ting går sällan som på räls i världen. Det är därför vi bygger system som skyddar mänskligheten mot oss själva - Eftersom folk är idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Nja, vet jag inte, är väl inte konstigt bidragstagare röstar på bidragspartier. Om de dessutom kan få hit släktingar, bidrsg till moskén osv, fullt logiskt. SD är ju ändå 3e störst så du kan lika väl lägga den bollen hos m, eller c som har LÄGST stöd bland utomeuropeiska invandrare. Nu handlar det om rent fusk, och män som säger åt sina kvinnor vad de ska rösta på osv. Men ja, knappast smart ur högersynpunkt att dela ut massa medborgarskap till dem man VET kommer rösta på vänstern, har sd all rätt att påtala. "Inte gillar invandrare", är du 12 år gammal eller? är massinvandring och demografiskt skifte vi talar om, inte några enstaka experter eller ngn indier som förälskat sig i svenska fjällen..

Någon massinvandring har det ju inte varit under senare år och inget tyder på att sossarna skulle ändra invandringspolitiken om det skulle bli de som regerar de närmaste åren. De flesta som kommit hit under senare år har väl kommit från Ukraina.
https://www.instagram.com/p/DbLYvb7Mokn/

Under en normal dag åker jag buss. Åtminstone hälften av de busschaufförer som kör bussarna ser ut att vara invandrare. Äter ofta lunch på lunchrestaurang. De som arbetar där är mest invandrare. Möter invandrare som arbetar på en mängd ställen hela tiden.
Citera
2026-09-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Läs: https://www.svd.se/a/43a0Qq/skandalen-i-borlange-ar-bara-borjan

Kaos, klanröstning, förkryssade valsedlar som smugglas in i valställen och väljare som får instruktioner via telefon. Vittnesmålen från röstmottagarna i Järva är skakande – och handlar återigen om Vänsterpartiet.

Ilyas Hassan i islamistiska kommunistpartiet V pekas ut för storskaligt valfusk i Järva.
Många vittnesmål.

Det börjar bli ett mönster där somalier runt om i landet som alla känner varandra, är aktiva inom V och dessutom verkar ha goda relationer med Somalias statsledning (nära partner med Iran och Ryssland) ertappas med minst sagt oetiskt agerande.

Ilyas Hassan sitter också i det islamistiska kommunistpartiets ledning. Är fifflet sanktionerat och organiserar av partiet rent av?

Vi vet vilka som springer Putins ärenden i Sverige och det är SD...vilket är bevisat i motsats till "utpekanden" och "rykten" mot somalier i V.
Citera
2026-09-26, 00:46
Medlem
Hahahahaha! Pajas
Citera
2026-09-26, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Debatt artikel i SVD av Åsa Nilsson Söderström (L).

Citat
2006 var första gången jag upplevde en valrörelse i Järva. På valdagen blev jag uppringd av en partivän som berättade att det pågick valfusk i flera lokaler i Rinkeby och Tensta. Jag satte mig genast i bilen och åkte till Kämpingeskolan. I hallen stod några kvinnor och delade ut igenklistrade valkuvert. En efter en kom människor fram till dem och fick kuvert – sedan gick de in och röstade.
https://www.svd.se/a/zOqOyv/valfusk-i-jarva-har-forekommit-tidigare-skriver-l-politiker-i-jarva

Det ser alltså ut om man tror på detta att det varit så här länge. Jag gissar att detta är en del av problemet. Vi har tillåtit valfusk i våra utanförskapsområder länge. När man tillåtet fusk växer det. Nu kan vi inte länge blunda för det, utan det har tryckts upp i våra ansikten.

Tänker de göra något åt det nu eller förväntar de sig att vi ska tyst se på när vår demokrati smulas sönder.

Och det är först nu 2026 som media går all in. DN är helgalna och vill till vilket pris som helst se till att V inte kan störa Magdalena Andersson att bilda regering med Mp medan C gärna sitter bredvid till stora eftergifter för sossarna (men var V passar in i denna triangel kan ingen förstå) .

I tidigare val hade DN, och Expressen, liksom givetvis Aftonbladet ingen orsak att klaga på valfusk då det till 95% skedde i utsnförskapsområden.
Men nu kär media på med V som ett valfuskar-parti då det annars kan hota sossarna från att bilda regering. Bonniers är livrädda för allt i Rosenbad utom Socialdemokraterna, "lööfska C" och Mp.

Mycket spännande att följa på måndag vid Talmans-omröstningen om V och Dadgostar står rycken för blåsa kommer det göra från övriga rödgröna och storm från sossarna.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2026-09-26 kl. 02:55.
Citera
2026-09-26, 03:25
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Och det är först nu 2026 som media går all in. DN är helgalna och vill till vilket pris som helst se till att V inte kan störa Magdalena Andersson att bilda regering med Mp medan C gärna sitter bredvid till stora eftergifter för sossarna (men var V passar in i denna triangel kan ingen förstå) .

I tidigare val hade DN, och Expressen, liksom givetvis Aftonbladet ingen orsak att klaga på valfusk då det till 95% skedde i utsnförskapsområden.
Men nu kär media på med V som ett valfuskar-parti då det annars kan hota sossarna från att bilda regering. Bonniers är livrädda för allt i Rosenbad utom Socialdemokraterna, "lööfska C" och Mp.

Mycket spännande att följa på måndag vid Talmans-omröstningen om V och Dadgostar står rycken för blåsa kommer det göra från övriga rödgröna och storm från sossarna.
Ja faktiskt. Men jag tror att valfusket och att visa delar av Sverige förvägras fria val är något som ökat detta val. Men uppenbart att medier har egen intresse att fokusera mer på det i år.

Men vi kan ju inte acceptera detta. Nu försöker vissa medier som SVT klistra rasist stämpel på kritik att valen inte är fria och att valhemligheten inte respekteras. Som om det är rasism att vilja ha demokrati för alla som är röstberättigade. Det är ju snarare rasism att tycka att bara vissa grupper i Sverige ska få ha fria val medans andra grupper ska partier kunna få fuska i fred med.

Det är ju fullständigt skandal att våra myndigheter tittat åt andra håller i flera år och försökt att tysta ner att det bedrivs val påverkan i vårt land varje år på ungefär samma ställen. Samma folk grupper ska förvägras fria val.

Varför har vi inte gjort något åt detta tidigare?

Det ska ju vara nolltolerans mot valpåverkan. Eller tycker vi inte det? Det är ok när det fuskas så länge de fuskas åt rätt håll. Det var ok när det gynnade S. Men nu detta val då grupperna istället gynnat mer V är det ett problem?

Vad vi ser tycker jag ser ut som om det har fuskat i utanförskapsområderna i många år. Men så länge det gynnade jämt över det röda blocket var det ok.

Jag känner inte igen de röda partierna längre. Detta vad inte vad de stod för innan. Eller är jag lurad och de har alltid tyckt det var ok att missbruka utsatta grupper och invandrare.

Oavsett. Måste detta få ett slut nu. Det är jävligt många som har jävligt mycket att förklara.
Citera
2026-09-26, 04:00
Medlem
Somalier sticker ut hela tiden. Man borde punktmarkera den gruppen som man gjort med tidigare kriminella grupper.
Citera
2026-09-26, 04:04
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet

Det var väl så att tidigare gick en hel del valfusk till sossarnas favör, iom deras initierade kontakter med Imamledningen.

Det nya är väl att nu tar de av sossarna upplärda somalierna själva tag i saken och röstar V, och bara på sin egen kandidat.
Sossar, generellt, avskyr när importboskapen tar egna initiativ utöver att sitta still i orten och rösta S var fjärde år. Planen.

Ironin flödar. Och skadeglädjen.
Men till vilket pris, för Sverige?
Citera
2026-09-26, 04:14
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Dom hade väl egentligen kunnat ”kapa” vilket parti som helst, troligen är det väl V:s själva uppbyggnad som möjligjort detta.

På kommunal nivå är det så.
Man petar in en klanmedlem där man ser en lucka att utnyttja.
Parti spelar mindre roll.

Syrianer, till exempel, brukar nyttja KD.
Negrer kör V.

Osv.
Citera
2026-09-26, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tak på fastighetsskatt är visserligen samma sak som frysta villor. Var finns rimligheten i att Familjen Wallenberg ska betala samma fastighetsskatt som vanlig villa Svensson när deras poolhus är större än de flesta villor?

Rädda medelklassen. Sänk bidragen och höj skatten på tillgångar så kanske vi också kan sänka förvärvsskatten med typ hälften. Låt oss behålla vår fucking lön som vi slavar för.

Ska bli kul och se hur många klannisar som V ställer upp med i Riksdagen btw.

Halverad statlig inkomstskatt vore något. Det gjorde att min röst föll på L. Men ja det lönar sig inte att jobba i det här landet tyvärr.
Citera
2026-09-26, 04:26
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Någon massinvandring har det ju inte varit under senare år och inget tyder på att sossarna skulle ändra invandringspolitiken om det skulle bli de som regerar de närmaste åren. De flesta som kommit hit under senare år har väl kommit från Ukraina.
https://www.instagram.com/p/DbLYvb7Mokn/

Under en normal dag åker jag buss. Åtminstone hälften av de busschaufförer som kör bussarna ser ut att vara invandrare. Äter ofta lunch på lunchrestaurang. De som arbetar där är mest invandrare. Möter invandrare som arbetar på en mängd ställen hela tiden.

När jag åker buss kan det hända ibland att chauffören är Svensk.
Då blir vi, för en gångs skull, två Svenskar ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in