Citat:
Ursprungligen postat av
Stallbackshjonet
Och det är först nu 2026 som media går all in. DN är helgalna och vill till vilket pris som helst se till att V inte kan störa Magdalena Andersson att bilda regering med Mp medan C gärna sitter bredvid till stora eftergifter för sossarna (men var V passar in i denna triangel kan ingen förstå) .
I tidigare val hade DN, och Expressen, liksom givetvis Aftonbladet ingen orsak att klaga på valfusk då det till 95% skedde i utsnförskapsområden.
Men nu kär media på med V som ett valfuskar-parti då det annars kan hota sossarna från att bilda regering. Bonniers är livrädda för allt i Rosenbad utom Socialdemokraterna, "lööfska C" och Mp.
Mycket spännande att följa på måndag vid Talmans-omröstningen om V och Dadgostar står rycken för blåsa kommer det göra från övriga rödgröna och storm från sossarna.
Ja faktiskt. Men jag tror att valfusket och att visa delar av Sverige förvägras fria val är något som ökat detta val. Men uppenbart att medier har egen intresse att fokusera mer på det i år.
Men vi kan ju inte acceptera detta. Nu försöker vissa medier som SVT klistra rasist stämpel på kritik att valen inte är fria och att valhemligheten inte respekteras. Som om det är rasism att vilja ha demokrati för alla som är röstberättigade. Det är ju snarare rasism att tycka att bara vissa grupper i Sverige ska få ha fria val medans andra grupper ska partier kunna få fuska i fred med.
Det är ju fullständigt skandal att våra myndigheter tittat åt andra håller i flera år och försökt att tysta ner att det bedrivs val påverkan i vårt land varje år på ungefär samma ställen. Samma folk grupper ska förvägras fria val.
Varför har vi inte gjort något åt detta tidigare?
Det ska ju vara nolltolerans mot valpåverkan. Eller tycker vi inte det? Det är ok när det fuskas så länge de fuskas åt rätt håll. Det var ok när det gynnade S. Men nu detta val då grupperna istället gynnat mer V är det ett problem?
Vad vi ser tycker jag ser ut som om det har fuskat i utanförskapsområderna i många år. Men så länge det gynnade jämt över det röda blocket var det ok.
Jag känner inte igen de röda partierna längre. Detta vad inte vad de stod för innan. Eller är jag lurad och de har alltid tyckt det var ok att missbruka utsatta grupper och invandrare.
Oavsett. Måste detta få ett slut nu. Det är jävligt många som har jävligt mycket att förklara.