2026-09-25, 19:58
Medlem
Centern är långt ifrån taktiska, om jag vore center skulle jag förorda att V sitter med i regeringen men för att kompromissa skulle de driva centerpolitik.
Citera
2026-09-25, 20:08
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl19xx
Man behöver inte vara invald i riksdagen för att bli statsråd.
Det har jag väl aldrig påstått? Bodström tex kom utifrån. Svagt minne av Åsbrink också.

Men 20 nya indikerar oerfarenhet av riksdagsarbete. Då är man inte regeringsduglig.
Citera
2026-09-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du känner inte att risken är stor att det kommer visa sig att SD-företrädare uppmanat att anmäla rent trams som valfusk till en kostnad för tiotals miljoner kronor eller till och med hundratals.

Vad har du för källa på att det skulle kosta så mycket pengar att anmäla valfusk?? Genuint intresserad av detta.
Citera
2026-09-25, 20:18
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Upp till bevis V. Ni har böjt er tusentals gånger tidigare.
Ni har vikt er gång på gång.
V har fällt en regering, det samma kan vi inte säga om SD.

Jag tror att de känner vind i ryggen, anammar vänsterpopulism och seglar på den. En del gråsossar tycker om det, hårda nyper, kärringar med ryggrad.
Ännu så länge positionering, långt kvar till handling.
Citera
2026-09-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
V har fällt en regering, det samma kan vi inte säga om SD.

Jag tror att de känner vind i ryggen, anammar vänsterpopulism och seglar på den. En del gråsossar tycker om det, hårda nyper, kärringar med ryggrad.
Ännu så länge positionering, långt kvar till handling.
Med hjälp av SD som tog upp misstroende då V saknade antal (behövs 35 st) mandat att begära det så saknar det även nu om resultatet står sig. (30 st)
Senast redigerad av tjanska 2026-09-25 kl. 20:27.
Citera
2026-09-25, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
JAg känner oerhörd skadeglädje.

Dansnegrerna man fyllt ut sina listor med för att signalera sin egen godhet har tagit över hela V.

Nån skrev att av 30 v-ledarmöter är 20 nya (jag har ingen koll om det stämmer).

Det fungerar naturligtvis inte som regeringsunderlag.

Lite roligt nu när jag inte fick fira att L åkte ut...

Hade jag varit dansnegern skulle jag behållt platsen och lyft 80tkr i lön under fyra år.
Han kommer aldrig att få ett uppdrag mer inom V.

Jag gissar att strategin är att försöka luta av dom platsen genom att säga att de får sin tid "sedan" om de avstår nu.

"Dansnegern" har dock inget att vinna på att dra in 80k i månaden eftersom han har skuldsanering så han får inte behålla något i alla fall mer än minimum. Spelar ingen roll om han tjänar 20k eller 80 k per månad, han får inte mer att leva av ändå. Dock blir väl kronofogden gladare som får in mer pengar och vi skattebetalare förlorar ändå på det då hans lön ändå betalas av oss skattebetalare när han byter till "politiker"
Senast redigerad av JohnBlund 2026-09-25 kl. 20:28.
Citera
2026-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför är hon så tjock? Är det därför hon är så hård mot media?

Hon har säkert varit fattig tidigare. De fattiga brukar bli feta för de har inte råd att äta bra mat. Nu lär hon dock tjäna rätt bra, men vanorna om dålig mat kanske sitter kvar?
Citera
2026-09-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Hon har säkert varit fattig tidigare. De fattiga brukar bli feta för de har inte råd att äta bra mat. Nu lär hon dock tjäna rätt bra, men vanorna om dålig mat kanske sitter kvar?

Hon har fibromyalgi, d.v.s. kroniskt ont. Men hon är ganska rolig ändå:

https://x.com/Axelarbast/status/2103374703838503143
Citera
2026-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hon har fibromyalgi, d.v.s. kroniskt ont. Men hon är ganska rolig ändå:

https://x.com/Axelarbast/status/2103374703838503143

Rolig kanske, men hon är i min mening inte passande som politiker.
Tråkigt dock med den diagnosen. Känner en person med det och det är inte att leka med. Den personen, en man, är också rejält överviktig.
Citera
2026-09-25, 20:51
Medlem
Vet inte så mycket om Ida, men är lite märkligt att det är mest press på V nu. Det är trots allt
inte V som har satt några röda linjer, de kan förhandla med alla
Citera
2026-09-25, 21:01
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
"Dansnegern" har dock inget att vinna på att dra in 80k i månaden eftersom han har skuldsanering så han får inte behålla något i alla fall mer än minimum. Spelar ingen roll om han tjänar 20k eller 80 k per månad, han får inte mer att leva av ändå. Dock blir väl kronofogden gladare som får in mer pengar och vi skattebetalare förlorar ändå på det då hans lön ändå betalas av oss skattebetalare när han byter till "politiker"

168k i skuld
80k per månad i fyra år.

Låter som att kronofogden kommer att kunna reglera sin skuld på ca 6 månader.

På det hela taget en ganska bra affär för Abdulkarim och fordringsägaren.
Tråkigare för svenska folket med en statsfinansierat skuldsanering...
Citera
2026-09-25, 21:05
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag gillar att hon vevar eftersom jag röstar höger. Försvårar för S att få till sitt kleptokratiska och genomkorrumperade bullshit med det rödgröna kiss-blocket.

V har gjort sitt bästa val sedan Schymans dagar medan S gjort sitt sämsta någonsin (sedan allmän rösträtt) så de har fog för att kräva stort inflytande.

Om denna stenhårda retorik och dessa stenhårda _minister_krav hon och Nooshi pysslar med är klokt på sikt utifrån ett vänsterperspektiv är jag dock inte lika säker på.

Men men, förstår samtidigt grejen. V kan inte fortsätta med att ta den i prutten av S likt man gjort de senaste hundra åren. Allt har sitt slut, trots allt. Hög tid att bli insläppta i värmen nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in