2026-09-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
168k i skuld
80k per månad i fyra år.

Låter som att kronofogden kommer att kunna reglera sin skuld på ca 6 månader.

På det hela taget en ganska bra affär för Abdulkarim och fordringsägaren.
Tråkigare för svenska folket med en statsfinansierat skuldsanering...

Hur får man skuldsanering på ett sånt litet belopp? Eller det kanske var i miljonklassen från början?
Annars borde man inte få skuldsanering för belopp under 500k kan jag tycka och ens då är det tveksamt då man kan betala av på ett belopp på 500k i någorlunda rimlig tid om man bara har ett enkelt jobb.
Citera
2026-09-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag gillar att hon vevar eftersom jag röstar höger. Försvårar för S att få till sitt kleptokratiska och genomkorrumperade bullshit med det rödgröna kiss-blocket.

V har gjort sitt bästa val sedan Schymans dagar medan S gjort sitt sämsta någonsin (sedan allmän rösträtt) så de har fog för att kräva stort inflytande.

Om denna stenhårda retorik och dessa stenhårda _minister_krav hon och Nooshi pysslar med är klokt på sikt utifrån ett vänsterperspektiv är jag dock inte lika säker på.

Men men, förstår samtidigt grejen. V kan inte fortsätta med att ta den i prutten av S likt man gjort de senaste hundra åren. Allt har sitt slut, trots allt. Hög tid att bli insläppta i värmen nu

Är helt med dig. Jag röstar också höger och gillar därför V's stenhårda krav på regeringsplats eftersom det kommer kunna sinka hela regeringsbildningen.

Håller också med om att V inte kan ge sig denna gång. De har gett med sig för många gånger och saknar trovärdighet om de alltid ger sig och ger sina röster till sossarna utan att få något av värde tillbaka. Hade jag varit mångårig V-röstare så hade jag nog också velat att de inte skulle ge sig och fortsätta kräva att få vara med i en regering.
Citera
2026-09-25, 21:18
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Hur får man skuldsanering på ett sånt litet belopp? Eller det kanske var i miljonklassen från början?
Annars borde man inte få skuldsanering för belopp under 500k kan jag tycka och ens då är det tveksamt då man kan betala av på ett belopp på 500k i någorlunda rimlig tid om man bara har ett enkelt jobb.

Nä det blir ju såklart inte skuldsanering, eller, det blir det ju på nåt sätt ändå.
Det är ju vi skattebetalare som kommer att finansiera lönen med skattemedel.
Kronofogden kommer sen att begära utmätning av lönen så att skulden regleras.

Sen när skulden är utagerad så kan Abdulkarim leva livets glada dagar tillsammans med de andra vänsterpartisterna.
Citera
2026-09-25, 21:20
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Är helt med dig. Jag röstar också höger och gillar därför V's stenhårda krav på regeringsplats eftersom det kommer kunna sinka hela regeringsbildningen.

Håller också med om att V inte kan ge sig denna gång. De har gett med sig för många gånger och saknar trovärdighet om de alltid ger sig och ger sina röster till sossarna utan att få något av värde tillbaka. Hade jag varit mångårig V-röstare så hade jag nog också velat att de inte skulle ge sig och fortsätta kräva att få vara med i en regering.

Hade jag röstat på vänstern hade jag känt mig vilse med hur partiet har utvecklats de senaste 6 åren till att bli ett parti som förordar våld genom Hamas och accepterar extremister.

För övrigt så håller jag med om att Ida Gabrielsson är skicklig, motvilligt.
Citera
2026-09-25, 21:21
Medlem
One2Manys avatar
Som Trumprunkare kan man säkert uppskatta hennes världsfrånvända idiotattacker mot verkligheten, som normalbegåvad framstår hon dock som en svagbegåvad clown. Precis som Trump.
Citera
2026-09-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det har jag väl aldrig påstått? Bodström tex kom utifrån. Svagt minne av Åsbrink också.

Men 20 nya indikerar oerfarenhet av riksdagsarbete. Då är man inte regeringsduglig.
Varav flera troligtvis har svårt att förstå svenska. Vänstern är ett jävla somailiepack nuförtiden. Weiron i Ottan i NilleCity är grejer det. 97 procent av nuvarande vänsterröstare vet inte ens vad jag talar om.
Citera
2026-09-25, 21:34
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Med hjälp av SD som tog upp misstroende då V saknade antal (behövs 35 st) mandat att begära det så saknar det även nu om resultatet står sig. (30 st)

SD har inte tagit något initiativ att fälla en blå regering som V fällde en röd regering. Nooshi ökade i popularitet efteråt.

I detta fall försöker V tvinga in S till att välja sida genom att vara offensiva.
Citera
2026-09-25, 21:45
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Som högerman kan jag inte låta bli att uppskatta hur Ida Gabrielsson (V) hanterar pk-media.

Alla medier drevar nu mot V för att kunna utföra en påverkansoperation på regeringsbildningen till S och C:s fördel, och på V:s bekostnad.

Men Ida ger svar på tal, och ska så klart få eloge för hur hon agerar i frågan. Hon borde egentligen vara partiledare. Men det är en annan fråga.

Klockrent. Läs gärna hela hennes inlägg på X

https://x.com/idagabrielsson/status/2103184213344133555

Även Riks hyllar Idas hantering av frågan.

https://www.youtube.com/watch?v=f1OZ8_3QmUI

Vad tycker ni?

Ja, det verkar vara lite glöd i Ida.

Synd bara att det inte suddar bort det faktum att hon fortfarande är en korkad vänsterslyna.
Citera
2026-09-25, 21:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Som högerman kan jag inte låta bli att uppskatta hur Ida Gabrielsson (V) hanterar pk-media.

Alla medier drevar nu mot V för att kunna utföra en påverkansoperation på regeringsbildningen till S och C:s fördel, och på V:s bekostnad.

Men Ida ger svar på tal, och ska så klart få eloge för hur hon agerar i frågan. Hon borde egentligen vara partiledare. Men det är en annan fråga.

Vad tycker ni?

Hon har belagts med munkavle nu av partiet.
Citera
2026-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
SD har inte tagit något initiativ att fälla en blå regering som V fällde en röd regering. Nooshi ökade i popularitet efteråt.

I detta fall försöker V tvinga in S till att välja sida genom att vara offensiva.
Vilket av partierna har fått igenom mest politik trots att man inte suttit i regering och vänt opinonen?
Senast redigerad av tjanska 2026-09-25 kl. 21:58.
Citera
2026-09-25, 22:00
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Tycker C hamnar i fokus. Vad gör detta "höger"parti bland en hög med hopplösa vänsterdårar? Varför finns det en diskussion om hur de rödgröna ska regera när "högern" har majoritet? Någon gång måste de sluta låtsas att motstånd mot SD är viktigare än allt annat. L har redan gjort det och var pinsamt sena på bollen. Riv av plåstret.
Citera
2026-09-25, 22:04
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?
Jag tycker att hon är ett äckligt fetto som blev helt tyst i ett par dygn efter att Borlängehärvan kom upp. Innan det så var det ingen hejd på hennes inlägg om att V var helt fantastiska. Om en sån människa får det minsta att säga till om i en regering vore det riktigt illa för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in