2026-09-25, 16:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Som högerman kan jag inte låta bli att uppskatta hur Ida Gabrielsson (V) hanterar pk-media.

Alla medier drevar nu mot V för att kunna utföra en påverkansoperation på regeringsbildningen till S och C:s fördel, och på V:s bekostnad.

Men Ida ger svar på tal, och ska så klart få eloge för hur hon agerar i frågan. Hon borde egentligen vara partiledare. Men det är en annan fråga.

Citat:
DN tror att min tystnad är ett tecken på att V kommer att vika ned oss i regeringsfrågan. Med risk för att göra DN-tyckarna besvikna, det kan ni bara ta och glömma.

Oändliga är analyserna om vem som ”spelar spelet” bäst, allt ses igenom PR-mässiga glasögon, som har lite med politik att göra, och i bästa fall, en del att göra med populärpsykologi. Men grejen för mig är att det har allt med sakpolitik att göra och väldigt lite med psykologi eller spel.

Klockrent. Läs gärna hela hennes inlägg på X

https://x.com/idagabrielsson/status/2103184213344133555

Även Riks hyllar Idas hantering av frågan.

https://www.youtube.com/watch?v=f1OZ8_3QmUI

Vad tycker ni?
Citera
2026-09-25, 17:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Hon har varken stil eller den pondus som krävs på den politikernivån.

Men jag hoppas att V fäller Magdalena Andersson som statsministerkandidat. Och att V snabbt producerar minst två politiska vildar.
Citera
2026-09-25, 17:55
Medlem
TheGretaResets avatar
JAg känner oerhörd skadeglädje.

Dansnegrerna man fyllt ut sina listor med för att signalera sin egen godhet har tagit över hela V.

Nån skrev att av 30 v-ledarmöter är 20 nya (jag har ingen koll om det stämmer).

Det fungerar naturligtvis inte som regeringsunderlag.

Lite roligt nu när jag inte fick fira att L åkte ut...

Hade jag varit dansnegern skulle jag behållt platsen och lyft 80tkr i lön under fyra år.
Han kommer aldrig att få ett uppdrag mer inom V.

Jag gissar att strategin är att försöka luta av dom platsen genom att säga att de får sin tid "sedan" om de avstår nu.
Senast redigerad av TheGretaReset 2026-09-25 kl. 17:57.
Citera
2026-09-25, 18:20
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad tycker ni?

Hur tror du Gabrielsson och övriga vänster hade resonerat om valfusket hade handlat om SD?
Citera
2026-09-25, 18:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Hur tror du Gabrielsson och övriga vänster hade resonerat om valfusket hade handlat om SD?

Alla vet ju att SD hade pissat ner sig totalt och uteslutet typ alla som media hade krävt även dom varit oskyldiga.
Citera
2026-09-25, 18:40
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Alla vet ju att SD hade pissat ner sig totalt och uteslutet typ alla som media hade krävt även dom varit oskyldiga.

SD är kända för att vara det parti som agerar snabbast och mest resolut när deras medlemmar hittar på något skit. Oavsett, hur tror du Gabrielsson och övriga vänster hade resonerat om valfusket hade handlat om SD?

Frågan är retorisk, alla vet att om det hade varit SD som ertappats med valfusk så hade det varit ett jävla liv, inte minst på rödgröna.
Citera
2026-09-25, 18:55
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
SD är kända för att vara det parti som agerar snabbast och mest resolut när deras medlemmar hittar på något skit. Oavsett, hur tror du Gabrielsson och övriga vänster hade resonerat om valfusket hade handlat om SD?

Frågan är retorisk, alla vet att om det hade varit SD som ertappats med valfusk så hade det varit ett jävla liv, inte minst på rödgröna.

Du känner inte att risken är stor att det kommer visa sig att SD-företrädare uppmanat att anmäla rent trams som valfusk till en kostnad för tiotals miljoner kronor eller till och med hundratals.
Citera
2026-09-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför är hon så tjock? Är det därför hon är så hård mot media?

Hon är väl kort och tjock precis som alla andra arga vänsterinnor. Ska vi tycka synd om media nu?

"Det kommer inte att funka att låtsas som att V ska få ”massa politik” istället för regeringsinflytande. Sak och inflytande hänger ihop, och om det inte var så varför vill då samtliga övriga partier regera? C vill inte ha med V pga politiken, givetvis får vi inte ”mer” om vi står utanför. Vi går inte på den blåsningen. "

Hon kan inte skilja på de och dem men kör i alla fall med raka rör!
Citera
2026-09-25, 19:10
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du känner inte att risken är stor att det kommer visa sig att SD-företrädare uppmanat att anmäla rent trams som valfusk till en kostnad för tiotals miljoner kronor eller till och med hundratals.

Du menar att om det var SD som på detta vis var anklagade för valfusk så hade du givetvis varit förlåtande och lutat dig mot misstanken att V och MP-företrädare uppmanat att anmäla rent trams som valfusk till en kostnad för tiotals miljoner kronor eller till och med hundratals?
Citera
2026-09-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är troligtvis beroende på att det nu är obligatoriskt att skyndsamt rapportera incidenter..
Citera
2026-09-25, 19:40
Medlem
Upp till bevis V. Ni har böjt er tusentals gånger tidigare.
Ni har vikt er gång på gång.
Citera
2026-09-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
JAg känner oerhörd skadeglädje.

Dansnegrerna man fyllt ut sina listor med för att signalera sin egen godhet har tagit över hela V.

Nån skrev att av 30 v-ledarmöter är 20 nya (jag har ingen koll om det stämmer).

Det fungerar naturligtvis inte som regeringsunderlag.

Lite roligt nu när jag inte fick fira att L åkte ut...

Hade jag varit dansnegern skulle jag behållt platsen och lyft 80tkr i lön under fyra år.
Han kommer aldrig att få ett uppdrag mer inom V.

Jag gissar att strategin är att försöka luta av dom platsen genom att säga att de får sin tid "sedan" om de avstår nu.

Man behöver inte vara invald i riksdagen för att bli statsråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in