2026-09-24, 06:55
Medlem
kaktusplastiks avatar
Hittade ett gammalt blogginlägg av Sandra där det är tydligt att hennes alkoholromantik började tidigt (och har ju som vi vet aldrig falnat):

Citat:
Jag hängde med ett gäng tjejer som var rysligt snälla, men jag kände mig aldrig riktigt som dem.
"jag kan bara inte förstå hur tonåringar kan dricka alkohol och bli fulla" sa min mellanstadiebästis till mig en dag när vi var påväg hem från skolan.
"Det kan jag."

Citat:
I nian började jag gå på hemmafesterna. Många helger var suddiga. Vi var drack folköl, kysste pojkar, kräktes, smygrökte.
jag älskar mitt liv skrev jag i dagboken. Jag älskar det och hatar det så mycket samtidigt.
Citera
2026-09-24, 08:17
Medlem
Tre typer av Beijerblogginlägg jag alltid avskytt:

1 Evighetslånga listor med länkar till ”88 saker i butik just nu” där man får skrolla tills man får kramp, bara för att nå kommentarsfältet (som oftast är intressantare än inläggen)

2 Bokrecensioner (snark)

3 Sandra intervjuar sig själv. Har aldrig fattat detta formatet. Känner hon att hon får för lite uppmärksamhet? Har hon suttit som på nålar och undrat varför ingen ställer just de här frågorna till henne och slutligen bestämt att hon måste ta saken i egna händer? Fick hon inte fylla i tillräckligt många Mina Vänner-böcker som barn? Leker hon att hon är en it-girl som blir intervjuad av Vogue? Vad? Jag fattar verkligen inte. Och vem bryr sig om vilket stjärntecken hon fötts i? Sånt kan man ju kolla upp på två sekunder om det verkligen är av intresse.

Om hon verkligen hade velat beröra och trollbinda sin publik så hade hon kunnat skriva om trasiga familjerelationer (i annat än vaga ordalag), alkoholmissbruk och skräcken för att åldras. Texter brukar bli bättre när man blickar inåt och skriver om det man vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hinotori
Pappan har namngett Sandra, Jack och den äldre brodern på Facebook som sina barn. Så den 19-åriga systern är inte med där heller.

Hon kanske inte har Facebook? Den generationen hänger väl mer på TikTok.

Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Hittade ett gammalt blogginlägg av Sandra där det är tydligt att hennes alkoholromantik började tidigt (och har ju som vi vet aldrig falnat):

Ouch. Undrar om det nånsin diskuterats när hon gått till läkaren för antidepp. Alltså om hon är öppen med sina alkoholvanor i de sammanhangen. För precis som med skönhetsingreppen är det inget hon låtsas om öppet i bloggen iaf.
Senast redigerad av Gripsholmslejonet 2026-09-24 kl. 08:21.
Citera
2026-09-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
OT men jag tycker det är så kul hur ofta hon använde "rysligt" i texter förr. Det låter så malplacé i en bloggtext, det är ju som taget från en flickbok på 50-talet.
Citera
2026-09-24, 11:37
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
OT men jag tycker det är så kul hur ofta hon använde "rysligt" i texter förr. Det låter så malplacé i en bloggtext, det är ju som taget från en flickbok på 50-talet.

Ordet fantastisk var också med ungefär 10 gånger i detta inlägg haha.

Citat:
Men new york var fantastiskt. Jag vaknade på mornarna och log.
Och jag träffade Michelle. En fantastisk liten flicka som jag bodde hos.
[...]
jag började jobba i sverige istället. på en fantastisk reklambyrå. och på den här reklambyrån jobbade det helt fantastiska människor.
[...]
En onsdagsnatt på Babasonics dansgolv såg jag en fantastiskt söt pojke. Jag tänkte att jag nog måste ha honom och gick fram och kysste honom.
Han hette Filip och har varit min bästa vän sen dess. Jag och Filip gjorde allt ihop i flera år. Jag skrev i min dagbok att han var fantastisk.

Trots att texten är enormt banal och hon kallar alla andra VUXNA människor för pojkar och flickor, är inlägget ändå mycket mer läsvärt än allt som kommit upp på bloggen senaste året.
Citera
2026-09-24, 21:09
Medlem
Åh fan, visste inte att det var så illa med Björn. Hade satt mina livsbesparingar på att han levde ihop med en snäll Daniel och deras cocker spaniel. Det var fan den grövsta ”stockholmskan” jag hört på en karl och då är jag född i huvudstaden.
Citera
2026-09-25, 10:43
Medlem
Väldigt uppenbart att S lusläser vad som skrivs här.
Citera
2026-09-25, 11:01
Medlem
brianmolkos avatar
Måste man vara grov bara för man är man ?
Finns så mycket honvarelser idag som är grövre än vi...ssa män
etnicitet osv
Citera
2026-09-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Måste man vara grov bara för man är man ?
Finns så mycket honvarelser idag som är grövre än vi...ssa män
etnicitet osv

Nej men man måste ha körkort iallafall.
Citera
2026-09-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Nej men man måste ha körkort iallafall.

Äsch inte behöver man ha körkort när man bor i innerstan av en storstad.
Citera
2026-09-25, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av beekeepers
Åh fan, visste inte att det var så illa med Björn. Hade satt mina livsbesparingar på att han levde ihop med en snäll Daniel och deras cocker spaniel. Det var fan den grövsta ”stockholmskan” jag hört på en karl och då är jag född i huvudstaden.

Han är ju mer feminin än Sandra.
Citera
2026-09-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Det är två saker. Dels har dom barn nu och reser en del, dels är det själva symbolhandlingen. Det är extremt osexigt att inte kunna köra en bil, oavsett om du gör det i vardagen eller ej.
Citera
2026-09-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Han har inte alltid bott i Stockholm, även om han gör allt för att låta som det. Killen är boråsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Han är ju mer feminin än Sandra.

Sannerligen. Han kanske tog det bokstavligt när Sandra sa att hon vill ha barn om hon får vara pappan.

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Det är två saker. Dels har dom barn nu och reser en del, dels är det själva symbolhandlingen. Det är extremt osexigt att inte kunna köra en bil, oavsett om du gör det i vardagen eller ej.

Skulle gå så långt som att säga att det är en ick med män som inte kan köra bil, faktiskt. Vad kan han ens? Spela spel och äta korv? Pluta med munnen och låta sin flickvän pynta?

Ja nu handlade det plötsligt mer om B än S här i tråden, men med tanke på hur mesig han verkar vara får han väl ses som ett maskformigt bihang till trådens egentliga huvudperson.

För att återgå till S så smällde hon nyss upp ytterligare en omgång barnsliga fotoautomatsbilder på Instagram. Nästan så man misstänker att hon sett diskussionen här och bestämt sig för att double down. Som om det skulle vara mindre pinsamt.

Hon påminner om någon som inte haft en riktig eller bra barndom och därför lever ut det som vuxen, med barnkalas, barnsliga kläder, klistermärken, plastiga smycken och glitter. Med skillnaden att Sandra HAR haft en barndom, en extremt priviligerad sådan, och bara vill stanna i den som en bortskämd och girig människa.
Senast redigerad av Gripsholmslejonet 2026-09-25 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in