2026-09-24, 18:37
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4KgHJnsZE1G0I4vW9WC2kQ/foxtrotledaren-rawa-majid-och-tre-andra-svenskar-atalas-i-libanon

Citat:
En svensk misstänkt dubbelmördare blev skjuten och dog i Libanon förra året. Nu åtalas Rawa Majid och tre andra svenskar för inblandning i mordet, enligt libanesisk media.
Citera
2026-09-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
https://www.tv4.se/artikel/4KgHJnsZE1G0I4vW9WC2kQ/foxtrotledaren-rawa-majid-och-tre-andra-svenskar-atalas-i-libanon

Läste denna artikeln från libanesiska nyheterna
https://www.lebanondebate.com/article/881697-foxtrot-%D9%81%D9%8A-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D9%85%D8%A9-%D8%B9%D8% B1%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%B4%D8%A8%D9%83%D8%A9-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8% A7%D8%A8%D8%B1%D8%A9-%D9%84%D9%84%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF

Om jag fattat det rätt så är den häktade Hassan Kansouh och de efterlysta Rawa Majid, Samer Qasim och Lars Joakim Palmkvist (Journalisten).
Citera
2026-09-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Är nästan helt säker på att Y*ser varit häktad i målet, och det är som du säger en kusin till Jazz. Märkligt fall det här, inte ens en av mina absolut bästa källor vet vad som ligger bakom morden på britterna. Och Palmkvist på Sydsvenskan vet uppenbarligen inte heller det med tanke på hur lite info som finns i hans artiklar.

Hehe, äntligen fick jag nytta av mitt arkiv med en miljard foton på gängkriminella som jag har i mitt arkiv
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Läste denna artikeln från libanesiska nyheterna
https://www.lebanondebate.com/article/881697-foxtrot-%D9%81%D9%8A-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D9%85%D8%A9-%D8%B9%D8% B1%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%B4%D8%A8%D9%83%D8%A9-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8% A7%D8%A8%D8%B1%D8%A9-%D9%84%D9%84%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF

Om jag fattat det rätt så är den häktade Hassan Kansouh och de efterlysta Rawa Majid, Samer Qasim och Lars Joakim Palmkvist (Journalisten).
Så hur har libaneserna lyckats skohorna in Palmkvist i detta? Samarbete med Foxtrot för fler läsare? Skeptisk...
Citera
2026-09-25, 14:38
Medlem
ozyrecons avatar
Förmodligen libaneserna som överdriver. Palmkvist kan dock betalat för info men att han skulle vara inblandad tror jag inte på. Jag förstår Palmen isåfall, han är en duktig journalist och hans jobb är att skriva om dessa personerna.
Citera
2026-09-25, 15:01
Medlem
triptykens avatar
Det kan vara så att dom ansåg att Palmkvist hade information som han inte delade med sig till Polisen i Libanon, något jag tror (tror, inte vet, kan inte för mitt liv komma på vart jag hört det från, så snälla nypa salt) är att tekniskt sett vara delaktig i brottet eftersom man döljer nåt från lokala lagen.
Citera
2026-09-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det kan vara så att dom ansåg att Palmkvist hade information som han inte delade med sig till Polisen i Libanon, något jag tror (tror, inte vet, kan inte för mitt liv komma på vart jag hört det från, så snälla nypa salt) är att tekniskt sett vara delaktig i brottet eftersom man döljer nåt från lokala lagen.
Kan kanske vara kopplat till källskydd och/eller fara för honom själv.
Det är ingen lekplats.
Citera
2026-09-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Kan kanske vara kopplat till källskydd och/eller fara för honom själv.
Det är ingen lekplats.
Men asså, det ser ju ut som att Palmqvist jagat efter information och förmodligen skickat en massa mess eller whatsapp till olika personer. så har polisen i libanon tömt Hassans lur och hittat något. Jag minn s att sydsvenskan skrev ett par saker föra året om att den här killen misstänktes död. Nån som har inlogg och kan söka?
Citera
2026-09-25, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Så hur har libaneserna lyckats skohorna in Palmkvist i detta? Samarbete med Foxtrot för fler läsare? Skeptisk...

Varför skulle han inte kunna vara inblandad?
Citera
2026-09-25, 17:25
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Förmodligen libaneserna som överdriver. Palmkvist kan dock betalat för info men att han skulle vara inblandad tror jag inte på. Jag förstår Palmen isåfall, han är en duktig journalist och hans jobb är att skriva om dessa personerna.

Som jag förstår det så innebär "åtal" inte samma sak i Libanesisk rätt som i svensk, utan är en mycket tidigare del av utredningsprocessen. Jag kan rent objektivt förstå att man vill utreda en journalist som haft kontakt med en huvudmisstänkt i ett mordfall. Palmkvist har ju jobbat med krim-journalistik i minst 20 år, och han har ett nätverk med kontakter djupt inne i de gäng/konstellationer som är aktiva t.ex. i Malmö. Så att han haft kontakt med H.K. som i det här fallet är ju absolut inget konstigt i sig. Jag skulle säga att det är vardagsmat för en person som Palmkvist, i hans yrkesroll. Jag har oerhört svårt att se att han skulle ha begått lagbrott (t.ex. tipsat om var en viss person just nu befinner sig så att någon skulle kunna attackera personen) kopplat till detta. Dels upplever jag hans integritet som hög, och dels skulle det bita honom i röven i princip direkt om han skulle göra något sådant. Han skulle ju få andra kriminella emot sig på två sekunder.
Citera
2026-09-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelBlossom
Duktig? Han är som en propagandamaskin för polisen och det helt värdelösa ”kriget mot droger”. En sådan som kallar cannabis för ”knark” och är allmänt osaklig fast han leker supersaklig expert.
han är utan tvekan den journalisten med mest info och kontakter inom gatan i sverige så jo han är duktig på sitt jobb
Free Palmkvist helt enkelt
Citera
2026-09-25, 18:08
Medlem
Den här jävla "Rawa" har gjort så att lagböcker har reformerats med mera. Hans skit har ju gjort att det har blivit en radikal kollektiv bestraffning inom brott och straff. Jag förstår inte, varenda en som Mikael, Greken, Scar, allt vad de nu heter, blir plockade en efter en. Det här avskummet verkar klara sig, förmodligen för att han är en nyttig idiot åt regimen i Iran. Frågan är väl bara hur länge, och när de skickar honom under bussen.Det är ju inte samma Rawa som pre 2023–2024 med alla ljudmeddelanden. Var det inte Diamant Salihu som sa det också? Det är väl ganska logiskt med tanke på hur sanktionerat det är i Iran. De måste väl för fan tröttna på honom. Jag menar, sätter han sin fot i något annat land så kommer han ju att gripas. Det är ju bara i Iran just nu som han är säker, till ett förmodligen väldigt högt pris. Frågan är då bara hur länge de orkar med honom
Citera
2026-09-25, 18:08
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Rimligt med en egen tråd men moderatorerna tänkte annorlunda.

Gällande JP, han är aktiv på Instagram för 2 timmar sedan och verkar inte beröras nämnvärt av anklagelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in