2026-09-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granolaegott
Nån som hunnit läsa hennes Urban-inlägg än? Lite väl utstuderat för att skapa debatt och klick på hennes blogg.

Tänkte också på det, billig trafik. Dom hade pratat om det i poden och en kommentar under pod-inlägget säger:

Ni behöver läsa Stortaxi, apropå att man inte helt plötsligt en dag vaknar upp och ligger med sin nära vän sedan 10år. Fiktion men trovärdig! Så kan finnas en poäng i Claras tanke även om jag i hjärta vill tycka som Malin och att vänskap är vänskap.
Citera
2026-09-24, 07:07
Medlem
Håller den här tråden på att tyna bort? Tråkigt i så fall.
Citera
2026-09-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-

Kan ju vara så enkelt som att Clara skriver bättre igen, skapar mer innehåll som folk uppskattar. Tråden blir mer aktiv när man uppfattar att hon förändras (till det sämre).
Citera
2026-09-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Jag har också noterat det och tänkte först att det var min webbläsare som inte ville uppdatera sidan ordentligt. Kan vara så enkelt som Illiad1 skriver, eller så vill man som jag inte generera mer trafik till hennes blogg på grund av hennes simpla clickbaits med Urban. Clara som i flera år gjorde stor affär i podden av att hon aldrig skulle sjunka så lågt att hon skulle kolla på GVFÖ eller Love is Blind som Malin bloggat om i flera säsonger, men efter sin egen skilsmässa så blev hon som besatt av dessa program.
En skenhelig hycklare som i så många andra avseenden. När det passar henne.
Citera
2026-09-24, 18:24
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Kan ju vara så enkelt som att Clara skriver bättre igen, skapar mer innehåll som folk uppskattar. Tråden blir mer aktiv när man uppfattar att hon förändras (till det sämre).
Tycker inte att hon är bättre och har läst åtskilliga saker från henne senaste tiden som är värda kritik men vill inte vara den som ger hennes blogg mer trafik. Om någon annan lyfter här i tråden något jag håller med om kan det vara värt att kommentera men annars vill jag inte ge henne information gratis om förbättringsområden. Är väldigt tydligt att hon läser härinne och anpassar sig för att inte tappa sin guldkalv. Att tråden är tyst tror jag främst beror på att folk har annat för sig än att läsa hennes blogg eller framförallt annat för sig än att dela med sig av det man tycker om hennes innehåll.
Citera
2026-09-24, 18:24
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Jag har också noterat det och tänkte först att det var min webbläsare som inte ville uppdatera sidan ordentligt. Kan vara så enkelt som Illiad1 skriver, eller så vill man som jag inte generera mer trafik till hennes blogg på grund av hennes simpla clickbaits med Urban. Clara som i flera år gjorde stor affär i podden av att hon aldrig skulle sjunka så lågt att hon skulle kolla på GVFÖ eller Love is Blind som Malin bloggat om i flera säsonger, men efter sin egen skilsmässa så blev hon som besatt av dessa program.
En skenhelig hycklare som i så många andra avseenden. När det passar henne.
Du hann skriva exakt det jag också känner samtidigt som jag skrev mitt inlägg.
Citera
2026-09-25, 09:27
Medlem
Vad tänker vi om Claras medverkan i Skavlan?

Jag har inte sett hela programmet, bara klipp från det. Men utifrån klippet känns det som att Clara än en gång romantiserar landsbygden och de som bor där. Det är "A-människor" som bor i landsbygd, för de som bor där behöver sköta skola, affärer och aktiviteter själva. Då måste man vara en A-människa.

Jag som bott i landsbygd hela mitt liv vet att det är samma blandning av människor där som på andra ställen. Det är alkisen som bor i ett ruckel han inte kan ta hand om, det är föreningsmänniskor, det är enstöringar, det är högutbildade och de som inte tog sig igenom grundskolan. Det är misär i ena huset och det är välskött i andra. Det är arbetslöshet, trasiga bilar och otvättade hår. Det är ingenjörer, Teslor och dyra hudprodukter. Det är miljöhjältar och det är oljeläckage rätt ned i grundvattnet.

Tycker att debatten över lag är fånig. Landsbygdsbor är ingen homogen grupp på det sättet. Visst finns de som är driftiga och kan driva en skola och hålla en affär öppen, men det finns även "slödder" som bor där de bor för att de inte har något annat alternativ.

Att Clara som bott i 15 år i en enda by, där större delen av invånarna verkar vara inflyttade med god socioekonomisk status gör henne inte till en expert. Märkligt att hon tackade ja till att vara med faktiskt.
Citera
2026-09-25, 10:14
Medlem
icons avatar
Så hon blir lyckligt lottad att få vistas på Ellen Keys Strand för återhämtning osv, men det är inte tillräckligt för henne utan hon drar därifrån mitt under vistelsen för att få vara med i tv i storstaden? Undrar vilka bortförklaringar hon körde för sig själv för att kunna tycka att det är rätt sätt att bete sig om man inte vill framstå som fullblodsegoist. En annan kunde tycka att Strand-vistelsen var tillräcklig och att någon annan lika gärna kunde tagit plats hos Skavlan.
Citera
2026-09-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Så hon blir lyckligt lottad att få vistas på Ellen Keys Strand för återhämtning osv, men det är inte tillräckligt för henne utan hon drar därifrån mitt under vistelsen för att få vara med i tv i storstaden? Undrar vilka bortförklaringar hon körde för sig själv för att kunna tycka att det är rätt sätt att bete sig om man inte vill framstå som fullblodsegoist. En annan kunde tycka att Strand-vistelsen var tillräcklig och att någon annan lika gärna kunde tagit plats hos Skavlan.

Håller med. Det är ”bara” två veckor på Strand, och då är det ju meningen att man ska vara där, på plats, inte flyga och fara. Det är många som söker stipendiet, klarar hon inte ens att vara på plats två veckor så borde hon låtit det gå till annan sökande som var mer tacksam över möjligheten med gratis boende och miljöombyte. Clara har ju råd att byta miljö ändå om hon vill, hon är höginkomsttagare.
Citera
2026-09-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan

Jag har inte sett hela programmet, bara klipp från det. Men utifrån klippet känns det som att Clara än en gång romantiserar landsbygden och de som bor där. Det är "A-människor" som bor i landsbygd, för de som bor där behöver sköta skola, affärer och aktiviteter själva. Då måste man vara en A-människa.

Jag som bott i landsbygd hela mitt liv vet att det är samma blandning av människor där som på andra ställen. Det är alkisen som bor i ett ruckel han inte kan ta hand om, det är föreningsmänniskor, det är enstöringar, det är högutbildade och de som inte tog sig igenom grundskolan. Det är misär i ena huset och det är välskött i andra. Det är arbetslöshet, trasiga bilar och otvättade hår. Det är ingenjörer, Teslor och dyra hudprodukter. Det är miljöhjältar och det är oljeläckage rätt ned i grundvattnet.

Tycker att debatten över lag är fånig. Landsbygdsbor är ingen homogen grupp på det sättet. Visst finns de som är driftiga och kan driva en skola och hålla en affär öppen, men det finns även "slödder" som bor där de bor för att de inte har något annat alternativ.

Att Clara som bott i 15 år i en enda by, där större delen av invånarna verkar vara inflyttade med god socioekonomisk status gör henne inte till en expert. Märkligt att hon tackade ja till att vara med faktiskt.

Om nån orkar titta så rapportera här. Skavlan är inte min grej.
Citera
2026-09-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
hur är man ensamstående till flera barn?
Och 48.000 är en jättesumma långt över vad majoritet av ensamstående kvinnor tjänar.

Hon har själv skrivit att hon är höginkomsttagare. Och hon är sambo samt att hennes ex också tar ansvar för barnen.
Citera
2026-09-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan

On spot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in