2026-09-15, 13:44
Medlem
Ha! Hon klipper sig på WOW, jag visste det! Dit gick ju alla "coola" tjejer och klippte sig när jag bodde i Umeå, typ 2006. Hade en kompis som klippte sig där och kom ut med exakt samma frilla som Clara, samma enorma lugg och knepiga uppklippning av tunna längder. För 20 år sedan var det "fräckt"... nu vet jag inte. Kanske är det frisörens signature hair style, typ som i "Zohan"...?
Citera
2026-09-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbiz
Ha! Hon klipper sig på WOW, jag visste det! Dit gick ju alla "coola" tjejer och klippte sig när jag bodde i Umeå, typ 2006. Hade en kompis som klippte sig där och kom ut med exakt samma frilla som Clara, samma enorma lugg och knepiga uppklippning av tunna längder. För 20 år sedan var det "fräckt"... nu vet jag inte. Kanske är det frisörens signature hair style, typ som i "Zohan"...?

Påminner om Charlotte Kallas frisyr från den tiden.
Citera
2026-09-15, 17:36
Medlem
Hon har ring på vänster ringfinger och verkligen sträcker fram handen och hoppas på spekulationer
Citera
2026-09-15, 21:53
Medlem
Japp jag såg det. Men är det bara lite bling för att skapa trafik och rykten el har de på riktigt snabbat på med en förlovning? Skulle inte förvåna iof
Citera
2026-09-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
Hon har väl råttfärgat eller grått hår under färgningen, samt ganska tunt så att hon behöver klippa upp det för att få volym. Annars får hon väl tupera håret varje dag.

Jag får Anneli Rydén på 90-talet och Kristina Lugn vibbar (mest KL av färgen). Hon från GoKvälls (Umeå) ”Gör om mig” har väl salong där, Clara borde gå dit och få ordning på håret. Eller så är den färgen lätt att fixa till hemma mellan frisörbesök eller hon lajvar ”Anne på Grönkulla” i hemlighet. Jag vet inte. Ser aldrig någon som har sån där knasig färg annars.

Oh! Nu kom jag på var jag har sett den frisyren förr! Det finns ett youtube-klipp med Mia Skäringer där hon spelar karaktären Ann-Marie som är omgjord i GoKväll. Här: https://www.youtube.com/watch?v=EnEqsXpg3uI
Citera
2026-09-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnyttetSalome
Oh! Nu kom jag på var jag har sett den frisyren förr! Det finns ett youtube-klipp med Mia Skäringer där hon spelar karaktären Ann-Marie som är omgjord i GoKväll. Här: https://www.youtube.com/watch?v=EnEqsXpg3uI
På pricken! 😂
Citera
2026-09-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Japp jag såg det. Men är det bara lite bling för att skapa trafik och rykten el har de på riktigt snabbat på med en förlovning? Skulle inte förvåna iof

Tror hon har svarat tidigare på bloggen när någon kommenterat ringen och frågat om ev. förlovning att hon bär ringar lite som hon vill och ibland använder hon även vänster ringfinger.

Men jag tror absolut att hon en tanke med det.
Citera
2026-09-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnyttetSalome

Haha du har rätt! Rekommenderar alla delar i serien "Anne-Marie väljer glädjen" på Youtube:
https://m.youtube.com/playlist?list=PLF1FRyHHWSzixnK_HxDZDlyR4vsNogIA6

Särskilt avsnitten "När man ska ta tag i träningen", "Trauma-delning" och "Börja sätta gränser."
Citera
2026-09-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Haha du har rätt! Rekommenderar alla delar i serien "Anne-Marie väljer glädjen" på Youtube:
https://m.youtube.com/playlist?list=PLF1FRyHHWSzixnK_HxDZDlyR4vsNogIA6

Särskilt avsnitten "När man ska ta tag i träningen", "Trauma-delning" och "Börja sätta gränser."

Ja, den var alldeles fantastisk, och tidvis väldigt obekväm att titta på! XD
Citera
2026-09-18, 06:34
Medlem
Noterar att hon skriver ”min trädgård” eller ”mitt sovrum”. Det är alltså fortfarande endast Claras hem och alla andra i hushållet är bara en del av hennes rekvisita för att kunna skriva ytterligare ett blogginlägg. Det framstår ju som att den nya karln inte betalar för sig, eftersom hon anser att det är hennes hus. Det var väl en jäkla tur att han inte hade så mycket eget bohag när han flyttade in där. Det var väl säkert därför exet drog, han fick helt enkelt inte plats varken mentalt eller fysiskt i det där loppisdoftande huset.
Citera
2026-09-18, 07:02
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Noterar att hon skriver ”min trädgård” eller ”mitt sovrum”. Det är alltså fortfarande endast Claras hem och alla andra i hushållet är bara en del av hennes rekvisita för att kunna skriva ytterligare ett blogginlägg. Det framstår ju som att den nya karln inte betalar för sig, eftersom hon anser att det är hennes hus. Det var väl en jäkla tur att han inte hade så mycket eget bohag när han flyttade in där. Det var väl säkert därför exet drog, han fick helt enkelt inte plats varken mentalt eller fysiskt i det där loppisdoftande huset.

Kan ju vara för att det är hennes blogg. Då är det kanske enklare att skriva "min" i stället för "vår" eftersom nya killen (glömt namnet tyvärr) inte figurerar i bloggen till dagligdags?
Citera
2026-09-18, 07:30
Medlem
Nån som hunnit läsa hennes Urban-inlägg än? Lite väl utstuderat för att skapa debatt och klick på hennes blogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in