2025-06-24, 12:02
Medlem
Plötsligt dök det upp en bikinibild på Clara i mitt Facebookflöde, fast jag inte följer henne. Vad är det med alla influencers som blir så pinsamt exhibionistiska? Eller kanske är det från början och därför blir influencers... Hennes bikinitrosor ser urtvättade och genomskinliga ut så man ser skärtskåran, låt mig slippa se sånt! Kikade in på hennes insta efter detta och ser att hon tappat det helt vad gäller samarbeten. Hon som påstått att hon enbart gör väl valda, medvetna val av samarbeten. Men Rusta? Visst de kan ha fina och bra grejor men står väl inte för nån hållbarhet. Och i samarbetet med Läkarmissionen smyger hon in reklam för sin kakbok! Blä
Citera
2025-07-17, 07:04
Medlem
Dishys avatar
Oj det var otippat att Clara och Jakob ska skilja sig. Har ärligt talat inte ens tänkt tanken. Fast inte helt ologiskt nu ändå, kan inte minnas att hon någonsin skrivit om att de varit ute och ätit middag på tu man hand eller åkt iväg på utflykt bara de två. Har man gift sig tidigt är det kanske lättare att råka ta den andre för givet.
Citera
2025-07-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Oj det var otippat att Clara och Jakob ska skilja sig. Har ärligt talat inte ens tänkt tanken. Fast inte helt ologiskt nu ändå, kan inte minnas att hon någonsin skrivit om att de varit ute och ätit middag på tu man hand eller åkt iväg på utflykt bara de två. Har man gift sig tidigt är det kanske lättare att råka ta den andre för givet.
Samma här, blev chockad. Och lite sorgsen. Men flera par i deras omgivning verkar ju ha skiljt sig senaste åren och sånt kan ju dra igång tankar och känslor om et förhållande har svalnat.
Citera
2025-07-17, 11:06
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Samma här, blev chockad. Och lite sorgsen. Men flera par i deras omgivning verkar ju ha skiljt sig senaste åren och sånt kan ju dra igång tankar och känslor om et förhållande har svalnat.

Stämmer säkert, har för mig att jag hört att skilsmässor i umgängeskretsen ofta "smittar". Men tror att det är främst att de inte hunnit med varandra mellan allt som behöver göras och hennes höga ambitionsnivå.
Citera
2025-07-17, 13:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Sjukt oväntat. De är väl djupt kristna dessutom? Men hon är ju extremfeminist också. Undrar va som hänt? Kan hon eller han ha träffat någon ny? Varför annars skilja sig när man har barn ihop… känns ju mest krångligt med gården och odlingarna och allt.
Citera
2025-07-17, 16:29
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt oväntat. De är väl djupt kristna dessutom? Men hon är ju extremfeminist också. Undrar va som hänt? Kan hon eller han ha träffat någon ny? Varför annars skilja sig när man har barn ihop… känns ju mest krångligt med gården och odlingarna och allt.

Djupt kristna är väl att ta i, det är ju inte direkt så att de är fanatiska sektmänniskor. Som jag förstått det är Clara mer kyrkligt engagerad än Jakob dock.
Odlingarna lade de ju dessutom ner för flera är sedan , och de har ju ingen regelrätt gård, så tror nog inte det blir krångligare än för något annat par som separerar.

Läste spekulationer på bloggbevakning att han redan hade ett nytt förhållande, och är väl rätt nyfiken på om det ligger någon sanning i det?
Citera
2025-07-17, 16:53
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Får känslan att hon är kristen av tradition och sociala skäl, att kyrklivet är starkt i bygden, och inte för att hon personligen tror stenhårt på gud och bibeln osv.

Har kärleken tagit slut för att man inte vårdat den går det nog inte att leva ett låtsasliv tillsammans av praktiska anledningar i det långa loppet.
Citera
2025-07-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Djupt kristna är väl att ta i, det är ju inte direkt så att de är fanatiska sektmänniskor. Som jag förstått det är Clara mer kyrkligt engagerad än Jakob dock.
Odlingarna lade de ju dessutom ner för flera är sedan , och de har ju ingen regelrätt gård, så tror nog inte det blir krångligare än för något annat par som separerar.

Läste spekulationer på bloggbevakning att han redan hade ett nytt förhållande, och är väl rätt nyfiken på om det ligger någon sanning i det?
Ja, det känns elakt att spekulera iom att de har ganska stora barn (som kan läsa här), men jag tänker spontant att han varit bortrest ganska mycket och deras intressen vuxit isär lite kanske? Såklart också fullt möjligt att träffa någon annan om man reser mycket i jobbet
Citera
2025-07-17, 18:20
Medlem
Jag blev också väldigt förvånad, men tänker som någon skrev att de aldrig gör något mysigt bara de? Och av nyfikenhet gick in på googlemaps och blev ruskigt förvånad hur de bodde..!! På hennes bilder ser det ut som en ocean av trädgård och inga hus bredvid., men där ser man vad man göra med bra vinklar..
Citera
2025-07-18, 16:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Får känslan att hon är kristen av tradition och sociala skäl, att kyrklivet är starkt i bygden, och inte för att hon personligen tror stenhårt på gud och bibeln osv.

Har kärleken tagit slut för att man inte vårdat den går det nog inte att leva ett låtsasliv tillsammans av praktiska anledningar i det långa loppet.

Fast de har ju ett litet barn. En sexåring? Då försöker man väl hålla ihop? De andra barnen är ju rätt stora men för honom blir det nog tufft.
Citera
2025-07-18, 17:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Fast de har ju ett litet barn. En sexåring? Då försöker man väl hålla ihop? De andra barnen är ju rätt stora men för honom blir det nog tufft.

De kanske harvat på i flera år redan. Men ja håller i grunden med, känns väldigt onödigt alltihop. Fast kan ju vara så att någon träffat någon annan.
Citera
2025-07-20, 07:21
Medlem
Citat:
Stämmer säkert, har för mig att jag hört att skilsmässor i umgängeskretsen ofta "smittar". Men tror att det är främst att de inte hunnit med varandra mellan allt som behöver göras och hennes höga ambitionsnivå.
Vaddå höga ambitionsnivå? Med tanke på att de träffades så unga som hon själv påpekar, så är det väl inte så konstigt. Jag ifrågasatte en gång i bloggen när hon skrev om allt sjå med barnens tandläkartider etc om de inte är två att dela på detta. Men fick då ett snäsigt svar om att hennes man minsann är bonde och har inte vanliga arbetstider. Jag har fått intrycket att de levt lite parallella liv. Kanske han tröttnat på att hon gör content av deras liv.
Senast redigerad av Fridafogel99 2025-07-20 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in