Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Exakt, du är bara intresserad av att misstänkliggöra myndigheter. Vi har förstått det vid detta laget.
Det är därför du försöker stänga ner all diskussion som talar för något som antyder att agerandet kan ha varit berättigat.
Självklart har jag goda skäl till min kritik vilket hela det här vidriga fallet har bevisat svart på vitt!
Till skillnad från dig vill jag ha en rejäl blåslampa, obligatorisk extern granskning av ALLA LVU-ärenden (både nya och gamla) och en oberoende haverikommission! Det går helt enkelt inte att lita blint på myndigheterna. Varken sjukvården eller socialtjänsten går att lita på när kontrollmekanismerna saknas, vilket detta fall visar helt klart och tydligt!
Du vill ju uppenbarligen ha det precis som det är idag: godtycklig makt utan oberoende kontroll, så att du bekvämt kan fortsätta dra ditt jävla "osäkerhetskort" så fort det blåser upp till berättigad kritik mot myndighetsutövningen!
Det är helt otroligt. Man får nästan hoppas att du själv drabbas någon gång så att du vaknar för ingen vanlig familj går säker som läget är idag, dessvärre!
Och svara på den här klockrena frågan en gång för alla, Doktorn:
Vad EXAKT tyder på att soc och vården har gjort rätt i detta fall efter ALLT som kommit fram?!
Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan tänka i de banorna efter att:
1. Ensolution-rapporten sågat utredningsmetodiken vid fotknölarna.
2. Fyra handläggare slutfört interna Lex Sarah-rapporter om tjänstefel.
3. Chef efter chef köpts ut av kommunledningen.
4. Polisen lagt ner sina förundersökningar för att misstankarna saknade substans.
5. Och LVU:et tvingades hävas permanent i maj 2026 så att Elsa fick komma hem!
Det finns Noll och ingenting som tyder på att de gjorde rätt! Och det kommer bara mer och mer material som pekar i precis exakt samma riktning. Sluta blunda!