2026-09-24, 00:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireball-latte
Denna trio är "livsfarlig" och ska fälla Joakim Lundell, samtidigt som du undrar varför de inte har ett större följe än de har, typ 5000? U do the math.
Denna shitshow börjar spåra ut helt... Fattar inte att allla har energin till detta.

Hur skulle du, fälla Jockiboi? Vilka bevis krävs?
Citera
2026-09-24, 01:03
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Denna trio är "livsfarlig" och ska fälla Joakim Lundell, samtidigt som du undrar varför de inte har ett större följe än de har, typ 5000? U do the math.
Denna shitshow börjar spåra ut helt... Fattar inte att allla har energin till detta.

Lek med tanken att jag visar 30 helt fejkade bevis emot Jockiboi du vägrar tro på. Alla är fabricerade och falska. Vad, kunde jag visa, som får dig att ifrågasätta din lojalitet? Rent hypotetiskt.
Citera
2026-09-24, 01:08
Medlem
Spritnotas avatar
Berätta. Vad, och hur, får dig att ifrågasätta Jockiboi. Rent hypotetiskt, hur rate du att alla svenskar som tjänar pengar på att vara pro i Valorant säger att de fått dm om att legitimera honom och bett honom dra åt helvete? Är det något du rate helt orimligt?
Citera
2026-09-24, 01:15
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
För trött för att fatta ens vad du skriver…
Varit på AW, jobb i morgon. Återkommer.
Vad krävs, för att du ska backa från att du har bevis? När du vägrar visa dem. Så jag tvingas gissa. Vad har du bevis på?

Är det BEVIS på att Jocke har BEVIS på att alla som spelar Valorant står på hans sida? Eller League of Legends? Något, måste du kunna visa på. Är det de svenskar som spelar pro Fortnite? Berätta, snälla.
Senast redigerad av Spritnota 2026-09-24 kl. 01:18.
Citera
2026-09-24, 08:37
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Nä men alltså, det här var ett bluddrigt poddavsnitt, om stenen sattes i rullning så stannade den igen efter en halvmeter.

Kanske duger för er groupies som parasocialt sällskap, men jag får cancer i öronen av att höra kastratsångare Öhmans äckliga dialekt och tonläge så nej tack.

Du lyssnade med andra ord inte ens på poddavsnittet? För varför skulle du göra något så besvärligt som att faktiskt ta reda på vad som sägs innan du öppnar käften?

Det är väl där skillnaden går mellan Jockibois imbecilla följare och normalt fungerande människor. Ni sväljer precis allt som den blonderade mytomanen och hans självutnämnda pitbull spottar ur sig, helt utan att kontrollera deras lögner.

Källkritik tycks vara rena överkursen, det räcker tydligen att rökrunkaren säger något så blir det automatiskt sant i sektens efterblivna ekokammare.
Citera
2026-09-24, 09:10
Medlem
Något jag observerat är att Jockiboi, och hundarnas, följare vägrar lyssna på något från "andra sidan". Man är uppenbart livrädd för att "andra sidan" har rimliga förklaringar till varför dom kritiserar Jockiboi så hårt. Samtidigt går man gärna ut och skriver att - Aldrig att jag ger dom visningar, dom ljuger jada jada jada.
Man har starka åsikter utan att sett en enda video, eller lyssnat på en enda podd.
Jag undrar hur deras liv IRL ser ut, om man är så jävla enkelspårig så man bara köper allt, utan att se till alternativen.
Jag kan hålla med om att Axel inte är rumsren språkmässigt, men är någon det? Är det mer okej att kalla sin egen bror hjärndöd, än random folk för horungar?

Det enda problemet i hela detta är att följarna, oavsett sida, måste skärpa sig och vara mer källkritiska, och kolla av alla olika vinklar, inte bara sitta dumt ner i fåtöljen och svälja allt vad en enda part påstår.
Citera
2026-09-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Du lyssnade med andra ord inte ens på poddavsnittet? För varför skulle du göra något så besvärligt som att faktiskt ta reda på vad som sägs innan du öppnar käften?

Det är väl där skillnaden går mellan Jockibois imbecilla följare och normalt fungerande människor. Ni sväljer precis allt som den blonderade mytomanen och hans självutnämnda pitbull spottar ur sig, helt utan att kontrollera deras lögner.

Källkritik tycks vara rena överkursen, det räcker tydligen att rökrunkaren säger något så blir det automatiskt sant i sektens efterblivna ekokammare.

Den där typen av källkritik är inte värt så mycket, dvs det du vill är att så fort något är mot Jockiboi så ska man tycka det är bra, och så är givetvis inte fallet.

Jag lyssnade på första fjärdedelen, medans jag läste igenom hela transkriptionen av avsnittet.

Man kan undra om det inte är så att flera av krigarna här i själva verket är Jockibois fans som är här och beter dig som ett dumarslen här för att de ska ha något att peka på.
Citera
2026-09-24, 15:06
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Vad tycker du spårar ur? Att Jocke hotar folk som bara uttrycker sin åsikt? Att Jocke 2 gånger försökt stämma folk som bara uttrycker sin åsikt? (totalt 3 stämningar)
Att Jocke ljuger?
Att Jocke försöker betala sin mamma för att hon inte ska stämma honom för att han förstört hennes liv?
Att Jocke och hans advokat går till sociala medier innan stämningen ens nått personen, eller delar privata diskussioner emellan parterna när man försöker nå en förlikning? Ett beteende seriösa advokater kritiserade.

Om Jocke inte vill att folk ska kritisera honom, då kanske han ska sluta bete sig på ett sätt som man kan och bör kritisera.
Citera
2026-09-24, 15:16
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-

Extremt många saknar källkritik.
Många bara "ja men det är bevisat", -"vart är bevisen", och deras svar är en video där Anjo påstår någonting men inte visar upp ett enda bevis för det han påstår.

Folk verkar på riktigt tro att om Anjo och Jocke säger något, då räknas det som bevis. Folk verkar fan sinnesslöa och oförmögna att tänka.
Citera
2026-09-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Till deras försvar var det nog bara menat som lite mellansnack och inget de själv skulle hypa men folk vill så gärna att Jockiboi ska falla att man greppar efter halmstrån. Sen så ska jag sluta bry mig så mycket.
Det roar mig att du papegojar efter Jocke: ”jag vill inte ge dom någon uppmärksamhet”, men här har ni 20-30 videos jag kommenderat mina 2-3 hundar att göra om saken och här har ni en en harang om vad som egentligen (inte) hände och ni hör ju hur synd det är om mig. Visste ni om att ni kan få ha en (parasocial) relationer med mig ifall ni hjälper mig att kartlägga och hota kritiker? Allt jag kräver är att aldrig bli ifrågasatt och att ni hänger er mig i total underkastelse.

Det skulle kunna vara roligt ifall det var en överdrift. Men det är ingen överdrift.
Citera
2026-09-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Extremt många saknar källkritik.
Många bara "ja men det är bevisat", -"vart är bevisen", och deras svar är en video där Anjo påstår någonting men inte visar upp ett enda bevis för det han påstår.

Folk verkar på riktigt tro att om Anjo och Jocke säger något, då räknas det som bevis. Folk verkar fan sinnesslöa och oförmögna att tänka.

Vem i denna tråd har gjort så?

Gnället om källkritik kom som ett svar på att jag inte tyckte gårdagens poddavsnitt var något att ha, har Jocke och Anjo uttalat sig om avsnittet alltså?
Citera
2026-09-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det roar mig att du papegojar efter Jocke: ”jag vill inte ge dom någon uppmärksamhet”, men här har ni 20-30 videos jag kommenderat mina 2-3 hundar att göra om saken och här har ni en en harang om vad som egentligen (inte) hände och ni hör ju hur synd det är om mig. Visste ni om att ni kan få ha en (parasocial) relationer med mig ifall ni hjälper mig att kartlägga och hota kritiker? Allt jag kräver är att aldrig bli ifrågasatt och att ni hänger er mig i total underkastelse.

Det skulle kunna vara roligt ifall det var en överdrift. Men det är ingen överdrift.

Usch, vilket svammel. Inget av det du skriver är något som jag tycker låter speciellt vettigt. Frågan är varför du sitter och diktar ihop det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in