2026-09-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Nu har Skilleras och Medvikt släppt ett nytt poddavsnitt där de avhandlar Jockiboi och hans självutnämnda pitbull Anjo, en pitbull som mest verkar skälla på kommando och lydigt slicka sin husse i arslet. Äckel.

In och ge en like och lämna en kommentar. Det här lär garantera rökrunkaren Jockiboi ännu en sömnlös natt av febrilt scrollande, medan Anjo sitter bredvid och morrar pliktskyldigt på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=KEgmoxRJQeA
Denna trio är livsfarlig och en stor bidragande faktor till att Joakim kommer att falla!

Tycker att det är helt obegripligt att de inte har större följe än vad de har. Producerar snyggt och välunderbyggt innehåll.

Hur fan kan exempelvis Rask ha närmare 160 k prenumeranter och medviktarna inte ens fyra? Tror iof att de flesta av Jocki, Rasks och Anjos följare är inaktiva och köpta- men ändå!

Var det så mkt lättare förr att skaffa en stor publik?

Jockiboi lär ju inte sova i natt heller. Men gör han någonsin det? Han har ju inte tid och ligger hellre och scrollar mobilen. Stackars saten lever sin värsta mardröm just nu och detta har ju bara börjat😱
Citera
2026-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Denna trio är livsfarlig och en stor bidragande faktor till att Joakim kommer att falla!

Tycker att det är helt obegripligt att de inte har större följe än vad de har. Producerar snyggt och välunderbyggt innehåll.

Hur fan kan exempelvis Rask ha närmare 160 k prenumeranter och medviktarna inte ens fyra? Tror iof att de flesta av Jocki, Rasks och Anjos följare är inaktiva och köpta- men ändå!

Jockiboi lär ju inte sova i natt heller. Men gör han någonsin det? Han har ju inte tid och ligger hellre och scrollar mobilen. Stackars saten lever sin värsta mardröm just nu och detta har ju bara börjat😱
När kommer Kobra del 2? mer än 3 veckor sen del 1 nu ?
Citera
2026-09-23, 21:50
Medlem
Damien-s avatar
Citat:

Så sant. Skilleras och Medvikt har satt stenen i rullning, frågan är hur länge rökrunkaren Jockiboi och hans lismande hund Anjo kommer klara av detta psykiskt sett. Den grisfeta pitbullen Anjo lär förstås fortsätta skälla och slicka röv så fort husse Jockiboi känner sig angripen.

För någon gång måste väl etablerade medier få upp ögonen för den lögnaktiga dvärgen med blonderat hår och perversa lustar för småflickor som röker.
Citera
2026-09-23, 22:49
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
Tror Jockiboi får öka prissumman till 100.000kr för läckta användare bakom meme-konton, discord-användare och flashbackare. För 50.000 räckte ju ingen vart.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jocke kan få komma hem till mig för 500k.

Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
För 500k så kan han få rökrunka live till mig. Lovar jag bär lack.

Civilrättsligt kan han inte tömma mobiler och datorer och bevisa att Johan Johansson står bakom Baronen1234 på Instagram men framförallt inte att Johan till skillnad från någon annan människa var inloggad på kontot just då. Eller att det är ett hatbrott att göra memes på att han är ful.

Av de 7067 skärmdumpar han samlat ihop kanske ett 20-tal eller två kan klassas som någon form av förtal, förutsatt att man tror på att några anonyma inlägg utpekar honom som pedofil och liknade. Jag har ingen aning. Inget minne att jag sett någon påstå att han är kriminell på Instagram. I de fall det skett på Flashback så ber alla seriösa kritiker om källor.

Undantaget vissa hintar om att han, Jocke själv, förtalar folk när han, Jocke själv, uppges vara källan bakom att han förmår ANDRA att peka ut folk som djupt klandervärda och kriminella har jag inte sett något som kan gränsa till förtal, förföljelse eller stalking. För bara sett med förbehållet att det skett via ombud som advokater som i sin tur uttalar sig till medier med ansvarig utgivare alternativt att han själv fått någon korkad vän att påstå att han sagt något i en privat chat i en video vännen postar, så att vännen är den som står med hela risken. Dessa hintar med tydliga brasklappar och förbehåll och skärmdumpar från Jocke när han hetsar i en kompis i en livestream eller på dm är kanske förtal från vännen - eller inte alls. Det saknar jag kompetens att bedöma. Mest troligt saknar han också denna kompetens, men han verkar polisanmäla det mesta. Om det i slutändan slår tillbaka på Anjo och Rask som sprider Jockes uppgifter - ingen aning. Men vad jag vet är det bara den som själv utsätts för förtal som kan anmäla det brottet, och Jocke lär inte anmäla Rask eller Anjo.

Skit samma:
Jag är nyfiken på hur han skulle redovisa ersättningen 50k i bokföringen. Är det utlägg för Jocke & Jonna AB, eller han som privatperson, är det en konsulttjänst eller en gåva, arvode eller tidsbegränsad anställning? För att citera någon: ÄR DET ENS LAGLIGT att erbjuda hittelön för en sådan insats som att gola för 50k utan att uppge villor som hur det ska redovisas och beskattas och om det är uppdragsgivaren eller utföraren som ansvarar för det? Jag har ingen aning alls, så påstår inte att det är något fuffens med det, bara en spontan frågeställning. För i byråkratiska Sverige låter det spontant problematiskt att slänga fram löften om ersättning för hela 50 000 kronor för en specifik tjänst utan att vara tydlig med omständigheterna, men vad vet jag.

Kan någon av er länka till erbjudandet? Beroende på villkoren kan ni få konkurrens, någon kanske lägger sig på 450k om det är skattat och klart.
Citera
2026-09-23, 23:00
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Du har inte förstått att allt det här är för att förorsaka mest stress till den kortväxta gamnacken?

Dom vet exakt vilka knappar dom ska trycka på, det här är krigsföring 1.1

Allt går enligt plan
Citera
2026-09-23, 23:21
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Nä men alltså, det här var ett bluddrigt poddavsnitt, om stenen sattes i rullning så stannade den igen efter en halvmeter.

Kanske duger för er groupies som parasocialt sällskap, men jag får cancer i öronen av att höra kastratsångare Öhmans äckliga dialekt och tonläge så nej tack.

Har också svårt för Axels pipiga nasala hetsiga kärringröst med Stockholmsdialekt, I hear you. Jag har ännu svårare för Anjos tillgjorda skratt som låter som att han drunknar och kvävs i sitt eget snor och fett. Norrköpingsdialekt är dessutom betydligt mer motbjudande än Stockholmska. Har nästan likvärdigt svårt för när Rask försöker låta sexig och fräser, så den väsande viskande konstlade rösten blir geggig i ollonsås han runkat upp med skum från rövsvett, saliv, klegg och fönsterputs. När Rask pratar normalt, tycker jag att hans röst är mellan neutral upp till det goda betyget "nästan nice".

Så varför berätta att du inte klarar av att ha en egen åsikt, för att du inte pallar att lyssna? Och hävda att avsnittet är blurrigt? Det är ytterst konkret i flera fall.
Citera
2026-09-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Har också svårt för Axels pipiga nasala hetsiga kärringröst med Stockholmsdialekt, I hear you. Jag har ännu svårare för Anjos tillgjorda skratt som låter som att han drunknar och kvävs i sitt eget snor och fett. Norrköpingsdialekt är dessutom betydligt mer motbjudande än Stockholmska. Har nästan likvärdigt svårt för när Rask försöker låta sexig och fräser, så den väsande viskande konstlade rösten blir geggig i ollonsås han runkat upp med skum från rövsvett, saliv, klegg och fönsterputs. När Rask pratar normalt, tycker jag att hans röst är mellan neutral upp till det goda betyget "nästan nice".

Så varför berätta att du inte klarar av att ha en egen åsikt, för att du inte pallar att lyssna? Och hävda att avsnittet är blurrigt? Det är ytterst konkret i flera fall.

Jag lyssnade på 25% medans jag bläddrade igenom transkriptionen. Rask har, när han chillar lite, en hyfsad uppläsarröst. Synd för att den delen av arbetsmarknaden är rätt så körd, om han inte kan få spela in talböcker åt biblioteket?

Anjo retar jag mig på lite för mycket av andra anledningar för att jag ska notera hans uttal.

Puss.
Citera
2026-09-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Så sant. Skilleras och Medvikt har satt stenen i rullning, frågan är hur länge rökrunkaren Jockiboi och hans lismande hund Anjo kommer klara av detta psykiskt sett. Den grisfeta pitbullen Anjo lär förstås fortsätta skälla och slicka röv så fort husse Jockiboi känner sig angripen.

För någon gång måste väl etablerade medier få upp ögonen för den lögnaktiga dvärgen med blonderat hår och perversa lustar för småflickor som röker.

Måste tyvärr instämma. De var vassa tidigare, men det här avsnittet och förra var bara ett evigt bludder som inte gick att få en röd tråd i. Deras eviga tjat om Operation Kobra har vi hört om sedan i våras, men nästan utan resultat. Tror inte så mycket på dem längre.
Citera
2026-09-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Måste tyvärr instämma. De var vassa tidigare, men det här avsnittet och förra var bara ett evigt bludder som inte gick att få en röd tråd i. Deras eviga tjat om Operation Kobra har vi hört om sedan i våras, men nästan utan resultat. Tror inte så mycket på dem längre.
Till deras försvar var det nog bara menat som lite mellansnack och inget de själv skulle hypa men folk vill så gärna att Jockiboi ska falla att man greppar efter halmstrån. Sen så ska jag sluta bry mig så mycket.
Citera
2026-09-24, 00:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Till deras försvar var det nog bara menat som lite mellansnack och inget de själv skulle hypa men folk vill så gärna att Jockiboi ska falla att man greppar efter halmstrån. Sen så ska jag sluta bry mig så mycket.
Så är det nog.

En del var trevligt att lyssna på men det blev bitvis lite väl mycket prat i munnen på varandra.
Citera
2026-09-24, 00:39
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Du har inte förstått att allt det här är för att förorsaka mest stress till den kortväxta gamnacken?

Dom vet exakt vilka knappar dom ska trycka på, det här är krigsföring 1.1

Allt går enligt plan

Gissar att del 2 kommer som fördelsedagspresent till Jockiboi, den 9 oktober
Senast redigerad av Ralfhead 2026-09-24 kl. 00:45.
Citera
2026-09-24, 00:48
Medlem
Citat:

Denna trio är "livsfarlig" och ska fälla Joakim Lundell, samtidigt som du undrar varför de inte har ett större följe än de har, typ 5000? U do the math.
Denna shitshow börjar spåra ut helt... Fattar inte att allla har energin till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in