2026-09-24, 12:20
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
"Förföljer". Hon vill bli sedd. Hon skriver om sig själv hela tiden.

Du vill inte byta, för du vill inte leva det livet.

Varför är hennes liv sant? Varför är hon sann mot sig själv? Berätta? Allt går ju ut på att män ska se henne och vilja pissa på och knulla henne för pengar? Vari ligger sanningen och styrkan i det?

Du vet, starka människor håller ihop sina äktenskap och tatuerar inte in sitt brustna hjärta på kroppen samt lever totalt självdestruktiva liv och tror att det finns något att hämta hos normalt folk i det.

Nej, mitt äktenskap är bra, just därför att jag tror inte på devisen ensam är stark som Linda Skugge som är en människa som tatuerar in ett brustet hjärta på kroppen så alla ska se hur trasig hon är för alltid.

Förföljer, stalkar, häxbränner, du väljer.

Nej jag vill inte leva det livet, alltså hade jag inte varit sann mot mig själv om jag levde det livet.

Ville hon inte vara en knulldocka hade hon förmodligen inte valt att vara det, hon hade många möjligheter, alltså valde hon att vara sann.

Problemet är att du vill göra din sanning till allmän sanning och alla som inte tycker som du ska förföljas och mobbas in i fårskocken.

Normalt är en fråga om statistik.
Senast redigerad av MrKyoto 2026-09-24 kl. 12:25.
Citera
2026-09-24, 12:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Skugge har varit tämligen vedervärdig.

Tämligen imponerande av pöbeln i tråden att sänka sig ännu lägre.
Wow, högkvalitativt skvaller du bidrar med.

Minns ett debattprogram på TV4 under tidigt 00-tal om tjejer som vek ut sig. Man ser ett reportage där någon småstadsbrud blir fotad naken av en riktig sliskig typ med andersborgsk hästsvans, ring i bögörat och ölmage. Klipper tillbaka till studion där Linda snabbt inflikar ”fan vilken äcklig gubbe, såg ni?”

Sen fortsätter hon under hela debatten berätta för alla i studion hur äcklig fotografen är och vad sunkigt det är att vika ut sig.

Och tjugo år senare gör Linda allt detta gångrat med tusen. Särskilt hänsynslöst anser jag att porren med Mirka varit, en vanlig nobody med en himla massa barn. Varför behövde Linda exponera henne än hårdare än hon redan var?

Linda tänker varken på sina egna eller andras barn.
Citera
2026-09-24, 12:42
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Förföljer, stalkar, häxbränner, du väljer.

Nej jag vill inte det livet, alltså hade jag inte varit sann mot mig själv om jag levde det livet.

Ville hon inte vara en knulldocka hade hon förmodligen inte valt att vara det, hon hade många möjligheter, alltså valde hon att vara sann.

Problemet är att du vill göra din sanning till allmän sanning och alla som inte tycker som du ska förföljas och mobbas in i fårskocken.

Normalt är en fråga om statistik.

Hon gjorde det enlig sig själv för att hon saknade pengar, det är således ingeting hon hade gjort om hon haft tillgång till pengar.

Expressen publicerar numera mycket om Bonnie Blue istället som är en lite mer lyckad sk sexarbetare.

Det stora skillnaden är att BB pratar inte om vad hon sysslar med som en feminism. Hon pratar om sin personliga frigörelse ur ett subjektivt perspektiv. Hon är en total individualist som använder det kapitalistiska systemet för egen vinning och säger att hennes enda råd till anda människor vare sig de är kvinnor eller män eller whatever är att tro på sig själva.

Det är en ärlig inställning. Att försöka ideologisera att man är en del av ett exploaterande kapitalistiskt system som någon form av kollektiv kvinnlig frigörelse är däremot så falskt det kan bli.

Är man hora så ska man ta ordentligt betalt och prissätta sig högt, tänka på sig själv och inte snacka så j-vla mycket om vilken häftig feminist man är. Först då når man autonomi.

Så du har helt fel om varför jag lackar ur på psykfallet och posören Skugge.
Citera
2026-09-24, 12:43
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Wow, högkvalitativt skvaller du bidrar med.

Minns ett debattprogram på TV4 under tidigt 00-tal om tjejer som vek ut sig. Man ser ett reportage där någon småstadsbrud blir fotad naken av en riktig sliskig typ med andersborgsk hästsvans, ring i bögörat och ölmage. Klipper tillbaka till studion där Linda snabbt inflikar ”fan vilken äcklig gubbe, såg ni?”

Sen fortsätter hon under hela debatten berätta för alla i studion hur äcklig fotografen är och vad sunkigt det är att vika ut sig.

Och tjugo år senare gör Linda allt detta gångrat med tusen. Särskilt hänsynslöst anser jag att porren med Mirka varit, en vanlig nobody med en himla massa barn. Varför behövde Linda exponera henne än hårdare än hon redan var?

Linda tänker varken på sina egna eller andras barn.

Min reflektion syftade endast till att påpeka att Skugge förmodligen är sann mot sig själv.

Sannhet har ett pris.
Citera
2026-09-24, 12:45
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Hon gjorde det enlig sig själv för att hon saknade pengar, det är således ingeting hon hade gjort om hon haft tillgång till pengar.

Expressen publicerar numera mycket om Bonnie Blue istället som är en lite mer lyckad sk sexarbetare.

Det stora skillnaden är att BB pratar inte om vad hon sysslar med som en feminism. Hon pratar om sin personliga frigörelse ur ett subjektivt perspektiv. Hon är en total individualist som använder det kapitalistiska systemet för egen vinning och säger att hennes enda råd till anda människor vare sig de är kvinnor eller män eller whatever är att tro på sig själva.

Det är en ärlig inställning. Att försöka ideologisera att man är en del av ett exploaterande kapitalistiskt system som någon form av kollektiv kvinnlig frigörelse är däremot så falskt det kan bli.

Är man hora så ska man ta ordentligt betalt och prissätta sig högt, tänka på sig själv och inte snacka så j-vla mycket om vilken häftig feminist man är. Först då når man autonomi.

Så du har helt fel om varför jag lackar ur på psykfallet och posören Skugge.

Håller förvånansvärt nog med om detta (förutom att det nog var ett friviligt val, hon kunde ha gått till socialen).

Din besatthet av Skugge står för dig.

Happy stalking.
Citera
2026-09-24, 12:49
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Min reflektion syftade endast till att påpeka att Skugge förmodligen är sann mot sig själv.

Sannhet har ett pris.
Sannhet? Vad är det?

Sanningen kanske du menade.

Hon är motsatsen till sann mot sig själv. Fast vad betyder ens det luddiga begreppet? Att radikalt byta åsikter stup i kvarten?

Fatta hur sjukt det är att be någon om dessa ”tjänster” - i det offentliga rummet.
Citera
2026-09-24, 12:50
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Håller förvånansvärt nog med om detta.

Din besatthet av Skugge står för dig själv.

Happy stalking.

HON ÄTER SITT BAJS PÅ FILM FÖR PENGAR.

Det är inte besatthet så mycket som en metakritik av Expressen som försöker normalisera det.

Jag köper inte vad som helst för förbannade dumheter.
Citera
2026-09-24, 13:00
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Sannhet? Vad är det?

Sanningen kanske du menade.

Hon är motsatsen till sann mot sig själv. Fast vad betyder ens det luddiga begreppet? Att radikalt byta åsikter stup i kvarten?

Fatta hur sjukt det är att be någon om dessa ”tjänster” - i det offentliga rummet.

Nej jag menade det norska ordet sannhet.

Varför är hon motsatsen till sann mot sig själv?

Sjukt att du tycker det är sjukt.

Citat:
HON ÄTER SITT BAJS PÅ FILM FÖR PENGAR.

Det är inte besatthet så mycket som en metakritik av Expressen som försöker normalisera det.

Jag köper inte vad som helst för förbannade dumheter.

Så därför ska hon brännas på bål?

Har Expressen verkligen försökt normalisera det? Hur har Expressen uttryckt sig om just den saken?

Ingen tvingar väl dig att ägna dig åt sådant?
Citera
2026-09-24, 13:16
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:

Så därför ska hon brännas på bål?

Har Expressen verkligen försökt normalisera det? Hur har Expressen uttryckt sig om just den saken?

Ingen tvingar väl dig att ägna dig åt sådant?

Hon bor i en etta i slummen ute i sin hemort. Hon har bränt sig själv i just Expressen, jag behöver inte bränna henne. Din retorik med häxbränning är lol.

Ingen tvingar dig att white knighta en koprofag på flashback heller. Jag ägnar mig åt precis vad jag vill precis som du.

Hon får skärpa sig om hon vill undvika kritik. Ta upp det med henne, du är väl en av hennes kunder får man förmoda.

Redigering : hur går det med hennes barn? Folk i tråden uttrycker oro. Är det något som gör folk upprörda är det när barn blir inblandade i porr och snusk. Håll inte på och snacka om häxbränning. Hon har en oansvarig attityd, det är klart folk drar öronen åt sig.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-09-24 kl. 13:25.
Citera
2026-09-24, 13:42
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Hon bor i en etta i slummen ute i sin hemort. Hon har bränt sig själv i just Expressen, jag behöver inte bränna henne. Din retorik med häxbränning är lol.

Ingen tvingar dig att white knighta en koprofag på flashback heller. Jag ägnar mig åt precis vad jag vill precis som du.

Kvinnor som brändes som häxor var svaga kvinnor med låg status som saknade skydd.

Min ursprungliga poäng var dock inte att rycka ut till försvar för Skugge, det har jag inget egentligt intresse av att ägna mig åt, utan det var ett svar på din kommentar:

Citat:
Som jag skrev, antingen uppfinner hon sig själv på nytt eller så är det här vem hon är till slutet av sina dagar.

Hon kanske ska visa lite verklig styrka?

Självbejakelse kommer i olika former för olika människor, en del väljer att bli munkar och tillbringa sina liv i kloster, det är knappast svaghet. Jag ser heller ingen svaghet i det Skugge ägnar sig åt, jag ser självbejakelse ... som riskerar att resultera i självutplåning.

Skulle hon däremot sluta på en parkbänk upphör all min sympati för hennes gärning som non-konformist precis där och då. Sannhet har ett pris, och all sannhet är inte beundransvärd.
Senast redigerad av MrKyoto 2026-09-24 kl. 13:57.
Citera
2026-09-24, 13:59
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Kvinnor som brändes som häxor var svaga kvinnor med låg status som saknade skydd.

Min ursprungliga poäng var dock inte att rycka ut till försvar för Skugge, det har jag inget egentligen intresse av att ägna mig åt, utan det var ett svar på din kommentar:

Självbejakelse kommer i olika former för olika människor, en del väljer att bli munkar och tillbringa sina liv i kloster, det är knappast svaghet. Jag ser heller ingen svaghet i det Skugge ägnar sig åt, jag ser självbejakelse ... som i sin förlängning något motsägelsefullt kan resultera i självutplåning.

Skugge balanserar på gränsen för det acceptabla vad mig anbelangar. Slutar hon på en parkbänk upphör all min sympati för hennes gärning som non-konformist precis där och då. Sannhet har ett pris, och all sannhet är inte beundransvärd.

Den självförbrännande konstnären och den harmoniska konstnären är lika olika som väst och öst, med de har det gemensamt att de skapar något, ja.

En misslyckad konstnär är en misslyckad konstnär och då får man sätta sig på parkbänken och gnälla om att man är ett missförstått geni och supa ihjäl sig eller så får man uppfinna sig själv på nytt och kanske lämna konsten åt folk som har talang för den.

"At least I am in show business" är så många lata horors försvarstal.
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-09-24 kl. 14:05.
Citera
2026-09-24, 14:23
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Den självförbrännande konstnären och den harmoniska konstnären är lika olika som väst och öst, med de har det gemensamt att de skapar något, ja.

En misslyckad konstnär är en misslyckad konstnär och då får man sätta sig på parkbänken och gnälla om att man är ett missförstått geni och supa ihjäl sig eller så får man uppfinna sig själv på nytt och kanske lämna konsten åt folk som har talang för den.

"At least I am in show business" är så många lata horors försvarstal.

Ditt nonsens förtjänar egentligen inget bemötande så jag fattar mig kort --->

Återstår att se om Skugge hamnar på en parkbänk eller ej.

För tillfället bor hon i en etta i Sundbyberg enligt uppgifter i tråden.

Adios.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in