Citat:
Ursprungligen postat av
Grisus-Kristus
Så man vet inte avståndet mellan Kapstaden och Melbourne?
Hur menar du då?
Vem vet inte det?
Hur många sjömän och piloter finns det inte i världen som har färdats mellan dom punkter jag nämnt?
Du och jag kan säkert göra den resan om vi verkligen skulle vilja.
Du och jag vet inte detta du tror du vet men det enda du gör är ett antagande. Du tittar på google earth eller googlar svaret och antar att det stämmer jag har inga speciella meningar om det hela. Du försöker här vända på bevisbördan och säga att jag ska motbevisa din googling. Så funkar det ej du kan försöka bevisa avståndet i verkligheten detta kommer du aldrig lyckas med och avståndet är ändå endast en datapunkt på den beviserligen platta jorden
Precis samma process sker när du tar för givet att kurvan existerar för ngn annan sagt det.
Piloter osv är återigen någon annan, du tar för givet här igen men när jag länkade till Riboni som har en annan mening så struntar du i det. Om en pilot eller sjöman hade kommit fram till ngt annat en den officiella versionen så hade ingen före då FE exploderade 2015 lyssnat. Du frågade men bryr dig sedan inte ens om svaret.
Här har vi en pilot som vet jorden är platt så kan du skippa det med, dräller av denna typer av videos på YT -
https://youtube.com/shorts/O1QUsSjoUgM
Citat:
Så du tänker att om du skulle ta flygcertifikat och köpa all utrustning så skulle du kunna mäta avståndet och räkna ut hur jorden ser ut?
Återigen antar du att detta kommer hjälpa dig du har alltså redan bestämt dig för utfallet. Antaganden, spekulation och önsketänkande.
Nej varför skulle jag göra det detta är ju din grej och icke-bevisning, inte min. Räcker med en spegel, solen, en kompis och en sjö som är en mil eller mer för att bevisa att jorden är platt. Det är ju inte avstånd vi egentligen pratar om här.
Glöm heller inte att jag heller aldrig hävdat att Gleasons är en korrekt representation av den beviserligen platta jord vi lever på och det har jag inte sett de andra plattjordarna här säga heller. -
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQf2avdvTVAD8aKVhb33BKTk2ow9DW1v ddfDrSsrijD6NzTOLb4MIJXuE_G&s=10
Gleasons är en tillplattad glob och avsikten med den är främst att mäta soltid.