Citat:
Ursprungligen postat av
Grisus-Kristus
Jag har en fråga till någon som vet att jorden är platt.
Hur är det med avstånden mellan dom södra delarna av Afrika Sydamerika och Australien?
Om jag skulle åka båt eller flygplan, skulle jag märka att avståndet är mycket större än det verkar vara på en rund jord?
Det är sant att vi vet jorden är platt. Dessa avstånd vet vi ej och det ändrar ej på det faktum att kurvan ej existerar.
Om en globskalle menar "flygtider stämmer med glob" så spelar det egentligen ingen roll eftersom de ej har några bevis på kurva. Ingen kurva = ingen glob.
Det finns några jag känner till som har andra meningar än de antaganden som globskallar gör, här är några finns säkert fler:
Jeranism som numera låtsas tro jorden är en glob har trackat båtar söderut och menar inget stämmer. Detta går kanske att göra själv har kollat lite men kostade typ €60 per månad för en sådan service.
Max Igan som är globskalle men "foliehatt" har flugit på ett av dessa flyg med kompass och menar inget stämmer där heller.
Den professionelle seglaren Hervé Riboni menar hastigheter under seglingar ej stämmer samt att koordinaterna är utdragna söderut.
How boat speeds hide the Flat Earth with Hevré Riboni -
https://youtu.be/wtJ468NQzFo?si=BvaIlYBCNaK85RYy
Sen har vi också de faktum att både Boeing och Airbus är tighta sammarbetspartners med lögnarna i NASA.