Citat:
Ursprungligen postat av
Tonnie.Byler
Jag slås av hur vanligt det har blivit för pedofilerna att INTE stänga ner sina Facebook-profiler längre.
För ett par år sedan så var i regel FB det första som släcktes ner när en gädda hade publicerats, tillsammans med borttagande från söktjänster o dyl. En snabbtitt på gäddor publicerade omkring det senaste året ger vid handen att det verkar vara annorlunda nu. Några exempel;
#833, som annonserar efter lägenhet på FB.
#826 som skrev på FB att han hoppades att någon skulle slå ihjäl honom. Jag instämmer.
#816 bajsätaren från Ö-vik. Har rensat på sidan, men behållit fotot på sig av nån märklig anledning.
#797 och #798, say no more. Har t om fått fler vänner på sistone.
#771, Falköping, sinnessjuk gubbe.
#770, har fortfarande över 260 vänner kvar.
#725, skrev först att han ångrade sitt beteende, men ändrade sig till att länka till en AB-artikel om hur Dumpen lurar folk.
#681, riktigt äcklig gubbjävel, som ett tag var inne på att stämma Dumpen. Publicerar löjliga nonsensinlägg på FB då och då, som om inget har hänt.
Detta var bara ett axplock som jag hittade ganska enkelt. Det finns fler. Gemensamt för i princip alla är att de har gjort ändringar på sidorna, det handlar alltså inte om att de har slarvat bort lösenordet eller dylikt. Däremot verkar det sitta långt inne numera att radera profilen.Därför undrar jag; har det blivit så normaliserat nu att hamna på Dumpen så att de inte bryr sig längre?
Ytterligare en som är i full gång på Facebook är #177, ”med Kenta under filten”.
Han verkar vara inne i en rejäl psykos, spammar ibland 20 inlägg om dagen. Samtliga handlar om hur synd det är om honom. Han skall ta livet av sig, han har inte råd att ha rinnande vatten hemma, eller att åka till Thailand. Allt beror enligt honom på att anhöriga har lurat honom på ett arv om två miljoner kronor.
Givet att det är sant, så var det nog det bästa de kunde göra. Thailand är nämligen det sista stället en sådan som Kent skall vara på. Han har fått precis det öde som han förtjänar.