Citat:
Ursprungligen postat av
BeHPNemesis12345.
Frågan är snarare om NATO kommer ge vika vid eventuell konfrontation? Kommer NATO stå enade och agera eller kommer det bli precis som ryssvurmare hävdar - ingen kommer offra Paris och London för Poznan eller Vilnius
Nato kommer inte att kunna vika eftersom det skulle innebära slutet för Nato som organisation. Gör ryzzland något så måste de svara. Beroende på vad ryzzen gör så kan ju svaret naturligtvis variera.
Att offra en stad i ett land mot en annan stad i ett annat land tror jag inte heller på, så att den frågan ens skulle komma upp ser jag som osannolikt.
Även om de ligger i närheten så har jag svårt att se att ryzzen skulle ge sig på just Polen. Jag känner några polacker och de gillar verkligen inte ryzzar. Så om de ger sig på Polen så kommer det inte att läggas några fingrar emellan och det kommer inte att dras in några klor utan Polen kommer att slå tillbaka. Hårt. Nu är det anekdotiskt och säger ingenting om den allmänna åsikten i Polen men mina kompisar är väldigt kategoriska.
Personligen tror jag att det här är en FUD (Fear, Uncertainty, Doubt, för den som inte känner till det) och alltså bara ett ganska lamt sätt att försöka splittra väst. Det kommer så klart inte att lyckas men det är säkert därför trollen har varit så tjuriga den senaste tiden.