Citat:
Jag måste ändå tacka för språklektionen. Särskilt formuleringen ”305 artilleripjäser, inklusive flera artilleripjäser” är svår att överträffa.Även ”40 raketer, 11 HIMARS och sex MLRS” är intressant, eftersom HIMARS och MLRS är avfyrningssystem och inte raketer. ”27 konstruktionsdelar” lämnar jag tills vidare åt språkvetenskapen att reda ut.
Men jag noterar kritiken och skall pm:a användaren om att han skall vårda språket i fortsättningen.
Citat:
Sedan starten av fientligheterna i Kursk-regionen har Kiev förlorat över 36 600 soldater, 223 stridsvagnar, 158 infanteristridsfordon, 123 pansarvagnar, 1 201 pansarstridsfordon, 1 056 motorfordon, 305 artilleripjäser, inklusive flera artilleripjäser, inklusive 40 raketer. 11 HIMARS och sex MLRS av amerikansk tillverkning, 13 luftvärnsmissiluppskjutare, sju transport- och lastfordon, 70 elektroniska krigsföringsstationer, 13 motbatteriradarer, fyra luftvärnsradarer, 27 konstruktionsdelar och annan utrustning, inklusive 13 mothinderfordon, en UR-77 minröjningsfordon, sex bepansrade reparations- och bärgningsfordon samt ett kommando- och personalfordon.
Hur ser du för övrigt på dagens ryska förlustsiffror som ukrainska generalstaben presenterat?
.