2026-09-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du behöver läsa på vad som händer i ett förhållande där den ena parten är en otrogen drogmissbrukare.
Ja och när båda parter söker sig utanför äktenskapet och vänsterprasslar och båda har sina problem. Den ena med vin, dramaqueen beteende och svartsjuka den andra med dålig självkänsla, konflikträdd och kokainbruk.
Citera
2026-09-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Är det inte också helt normalt att en relation dör när den ena parterna börjar missbruka alkohol?
Blir inte vardagen till en grå trist massa där allt annat bleknar - i jämförelse med hur man ständigt ska orka hantera personens rus och dess konstanta sidoeffekter?
Tror du att dina relationer besitter någon slags mall för någon annan?
Jag tycker att du ska fråga en äktenskapsrådgivare eller terapeut om dina äktenskapsbekymmer.
Citera
2026-09-23, 22:37
Medlem
Citat:
Hon bor kvar med MånsPetter i ett år efter att barnen flyttat till England. Hon flyttar inte förrän migrationsverket utvisar henne. Du måste vara blind om du inte ser att hon vårdat hans skinnbit. Varför skulle hon annars blivit kvar ett helt år utan barnen?
Jag hade för mig att hon blev utvisad i samma veva som barnen flyttade.
Hur kan du bara tro något så sanslöst dumt? Dömer du efter dig själv nu? Skulle du trösta dig med barnflickan som inte alls var din typ. Du är en fjant.
Citera
2026-09-23, 22:42
Medlem
Citat:
Hon bor kvar med MånsPetter i ett år efter att barnen flyttat till England. Hon flyttar inte förrän migrationsverket utvisar henne. Du måste vara blind om du inte ser att hon vårdat hans skinnbit. Varför skulle hon annars blivit kvar ett helt år utan barnen?

Anser du inte själv att du gått över en väldigt osmaklig gräns här? Dessutom drar du in deras nanny, som inte är en offentlig person, i dina sexuella spekulationer.
Citera
2026-09-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hade för mig att hon blev utvisad i samma veva som barnen flyttade.
Hur kan du bara tro något så sanslöst dumt? Dömer du efter dig själv nu? Skulle du trösta dig med barnflickan som inte alls var din typ. Du är en fjant.
Jag trodde att du hade läst boken, men det har du uppenbarligen inte gjort. Då hade du inte missat hur han i boken beskriver deras år ihop efter barnens flytt. Det är den andra grejen från boken som du helt har ”glömt”. Du kan omöjligen ha missat hur de handlar på Hornbach och tar löpturer tillsammans.
Citera
2026-09-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Anser du inte själv att du gått över en väldigt osmaklig gräns här? Dessutom drar du in deras nanny, som inte är en offentlig person, i dina sexuella spekulationer.
Det är väl MånsPetter som har gjort henne till en offentlig person genom att använda hennes namn och i detalj beskriva deras liv tillsammans efter barnens flytt. Hur kan du anklaga mig för något som din idol har gjort?
Citera
2026-09-23, 22:50
Medlem
Citat:
Jag trodde att du hade läst boken, men det har du uppenbarligen inte gjort. Då hade du inte missat hur han i boken beskriver deras år ihop efter barnens flytt. Det är den andra grejen från boken som du helt har ”glömt”. Du kan omöjligen ha missat hur de handlar på Hornbach och tar löpturer tillsammans.
Jag hade för mig att det var under sommaren. Då bodde hon fortfarande på gården och hjälpte till med vindruvsplantering/häckplantering och annat. Eftersom hon inte hade uppehållstillstånd kan hon knappast ha stannat här ett år? Hon saknade väl arbetstillstånd också?
Citera
2026-09-23, 22:52
Medlem
Citat:
Om någon här hade tagit mig på allvar hade jag nog lobotomerat mig själv.
Eller som Groucho Marx sa "Jag vill inte vara med i en klubb som accepterar sådana som mig som medlem."

Förtydligande - Sådana som du kommer alltid ha min avsky. Ja, dvs om du inte börjar jobba på dig själv, lägger dig platt, ber alla du gjort illa med din åsikt om ursäkt, och därefter ber hela världen om förlåtelse för att du existerar, förstås. Då ska jag tänka på saken. Men njaee. Tror inte det.

BRA skrivet ja hen får väl ställa sina funderingar om hur Akademibokhandeln kom på tal till "någon" annan.
Citera
2026-09-23, 22:53
Medlem
Citat:
Det är väl MånsPetter som har gjort henne till en offentlig person genom att använda hennes namn och i detalj beskriva deras liv tillsammans efter barnens flytt. Hur kan du anklaga mig för något som din idol har gjort?
Han beskriver deras tillvaro i Kattvik våren med långa promenader och livet på gården under sommaren.
Citera
2026-09-23, 22:54
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Om någon här hade tagit mig på allvar hade jag nog lobotomerat mig själv.
Eller som Groucho Marx sa "Jag vill inte vara med i en klubb som accepterar sådana som mig som medlem."

Förtydligande - Sådana som du kommer alltid ha min avsky. Ja, dvs om du inte börjar jobba på dig själv, lägger dig platt, ber alla du gjort illa med din åsikt om ursäkt, och därefter ber hela världen om förlåtelse för att du existerar, förstås. Då ska jag tänka på saken. Men njaee. Tror inte det.

Du gör hellre ett sånt här meningslöst tramsinlägg än att iaf försöka bevisa att du inte ljuger. Återigen personliga påhopp från lögnaren istället för ett svar. Vad va det jag sa! Kom igen nu och visa alla att du inte ljuger!
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-23 kl. 22:57.
Citera
2026-09-23, 22:54
Medlem
Citat:
Jag tycker att du ska fråga en äktenskapsrådgivare eller terapeut om dina äktenskapsbekymmer.
Åhh.. tycker du detsamma gäller Ciara, då det självklart är hennes "bekymmer" jag beskriver?
Citera
2026-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ja han tackar Lauren i boken också. Liksom sina föräldrar och sin syster.
Undrar vad perverst du kan läsa in i de tacken?
Det är bra att du läser boken. Men är du besviken över att inte finna förtal av CJ?
Eftersom du försöker kladda ned MZ med snusk och snask.
Ett alternativ till ditt snusk är att MZ kände ansvar för barnflickan. Och försökte hjälpa henne med inkomst och boende så länge han kunde. När du kommer längre i boken kan du ta del av hennes tillvaro i UK. Som arbetslös och inneboende på golvet hos sin syster i dennes kalla bostad.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in