2026-09-23, 21:35
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, alla recensenter hade inte alls samma uppfattning.
En del verkade ha läst den och tog den på allvar - medan andra raljerade om hur de läst den, så att "vi" skulle slippa.
Och att raljera över någons livsöde visar enbart att man varken är mogen uppgiften som recensent, är en speciellt bra människa, eller att man kunnat lösgöra sig från fårskocksmentalitet och pöbel.
Konstruktiv kritik hade förstås varit mycket bättre.

Men trots detta tycker jag att ämnena i de två debatterna, hitintills, är bra och viktiga - "hur får man en andra chans" & "att använda skrivande som terapi".
Jag tycker han är mycket modig som återigen ställer upp.

Ge oss exempel på positiva recensioner, tack! Annars ljuger du bara.
Citera
2026-09-23, 21:47
Medlem
Citat:
Har du möjligtvis inte Google? Eller tillgång till AI eller chat gtp? Eller åtminstone ett lexikon i bokhyllan?
Jo, det har du.

Då kan du själv leta upp information och sluta vara så needy.
Det finns absolut inget pinsamt med min eventuella okunnighet. Har jag missat något så gör det mig inte sämre på något sätt.

Men vi vet båda att vad som gäller i slutändan är om hon kan vinna ett förtalsmål i England eller inte. Och hur du än vänder på det så blir summan detsamma - Nej, det kan hon inte.

Är det något som är pinsamt så är det att försöka sig på att förklara hur innehållet, i en bok man inte tagit del av, kommer tas emot av domstol i ett främmande land.
Varför i hela världen skulle jag använda Google eller ChatGPT för att hitta informationen att du har fel?!
Det är du som kastar ur dig tvärsäkra påståenden om juridik och lagstiftning som du inte kan ett uns om. Det är klart att du framstår som helt värdelös och dålig med dina påhittade argument som inte har någon som helst verklighetsförankring. Hur det går med stämningen som förbereds återstår att se.
Citera
2026-09-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var en dålig relation som fick båda två att söka sig utanför äktenskapet.
Som så ofta händer i relationer när det börjar bli slentrian, trist, tjat och gnabb.
När det blir tyst och kallt i äktenskapet.
Ingenting är nytt under solen.
Bara för de som tydligen inte har så mycket erfarenhet av egna relationer.
Det är helt normalt att en relation dör när den ena parten börjar missbruka kokain. Då blir vardagen grå och allt annat förbleknar i förhållande till ruset. Tror du att dina relationer utgör någon sorts mall för hur det ser ut för alla andra? Det finns inget som tyder på att varken du eller dina relationer kan vara helt normala.
Citera
2026-09-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej hon är hans förlängda kroppsdel. Läs om, läs rätt!!! Sammansvetsade.
Hon var inte längre familjens barnflicka under skilsmässan. Han anställde ju henne i sitt företag, möjligen som skinnbitsansvarig?
Citera
2026-09-23, 21:59
Medlem
Citat:
Skäms du inte? Det borde du göra. För att du alltid fantiserar ihop så fula, snaskiga historier om människor du inte känner. Barnflickan är inte alls Måns typ och Måns är inte Laurens typ heller. En vän till MZ&CJ sa här i tråden att hen trodde att Lauren var lesbisk.

Däremot kunde man önsketänka att det var en romans eftersom att de är så goda vänner.
Slog svartsjukan till nu? Det är solklart att det har funnits en romans. Han anställde henne i företaget, hon vittnade för honom på rättegången, de bodde ihop i ett år sedan barnen flyttat och de åkte på solsemester tillsammans. Hur är det man säger? Om det ser ut som en anka, låter som en anka…så är det en anka. Låt inte din svartsjuka hindra dig att se det uppenbara.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-23 kl. 22:26.
Citera
2026-09-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är helt normalt att en relation dör när den ena parten börjar missbruka kokain. Då blir vardagen grå och allt annat förbleknar i förhållande till ruset. Tror du att dina relationer utgör någon sorts mall för hur det ser ut för alla andra? Det finns inget som tyder på att varken du eller dina relationer kan vara helt normala.
Passionen varar i två år. Finns det något kvar efter det brukar man kalla det för kärlek.
Man känner varandra helt efter fem år. Och efter det brukar det komma en sjuårskris.
Klarar man den så väntar en tolvårskris och så en artonårskris. Klarar ett förhållande allt detta så brukar det hålla livet ut. Så ser mallen ut. Enligt relationsexperterna.
( Fast nu lever folk så länge att det verkar ha dykt upp även en trettiårskris.)
Jag tror inte MZ och CJs förhållande klarade sjuårskrisen. Som så många andra förhållanden.
De här illusionerna man har om varandra brukar vara borta efter fem år när man verkligen har lärt känna varandra. Sedan jobbar paren på att försöka reparera sitt förhållande för sina barns skull.
Men det brukar inte funka. Och det ena ger det andra i en nedåtgående spiral. För båda parterna i förhållandet.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-23 kl. 22:15.
Citera
2026-09-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Ge oss exempel på positiva recensioner, tack! Annars ljuger du bara.
Det finns inte en chans i helvetet att jag kommer hjälpa dig att lära dig läsa.
Det skulle din mamma/pappa/skola gjort för länge sedan. Nu är det försent.
Citera
2026-09-23, 22:16
Medlem
Citat:
Passionen varar i två år. Finns det något kvar efter det brukar man kalla det för kärlek.
Man känner varandra helt efter fem år. Och efter det brukar det komma en sjuårskris.
Klarar man den så väntar en tolvårskris och så en artonårskris. Klarar ett förhållande allt detta så brukar det hålla livet ut. Så ser mallen ut. Enligt relationsexperterna.
( Fast nu lever folk så länge att det verkar ha dykt upp även en trettiårskris.)
Jag tror inte MZ och CJs förhållande klarade sjuårskrisen. Som så många andra förhållanden.
De här illusionerna man har om varandra brukar vara borta efter fem år när man verkligen har lärt känna varandra. Sedan jobbar paren på att försöka reparera sitt förhållande för sina barns skull.
Men det brukar inte funka. Och det ena ger det andra i en nedåtgående spiral. För båda parterna i förhållandet.
Du behöver läsa på vad som händer i ett förhållande där den ena parten är en otrogen drogmissbrukare.
Citera
2026-09-23, 22:22
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Det finns inte en chans i helvetet att jag kommer hjälpa dig att lära dig läsa.
Det skulle din mamma/pappa/skola gjort för länge sedan. Nu är det försent.

Men allvarligt talat. Visa nu att du inte bara slänger ur dig lögner för en gångs skull, visa en endaste positivt recension, det är inte så mycket begärt, din dumme fan. Så fort man ifrågasätter dig så kommer du bara med personangrepp som vanligt istället för att ge ett svar. Du ljuger och hittar på och sedan attackerar du dem som ifrågasätter din skit. Det finns igen här som tar dig på något som helst allvar därför. Kom igen nu!
Citera
2026-09-23, 22:25
Medlem
Citat:
Slog svartsjukan till nu? Det är solklart att det har funnits en romans. Han anställde henne i företaget, hon vittnade för honom på rättegången och sen åkte de på solsemester tillsammans. Hur är det man säger? Om det ser ut som en anka, låter som en anka…så är det en anka. Låt inte din svartsjuka hindra dig att se det uppenbara.
De är väldigt goda vänner. Hur tror du att det kändes för Lauren att mista sitt jobb och sin lilla lght här?
Hon trivdes i Sverige. Var hon inte värd en veckas solsemester? Efter att ha slavat upp till 60 tim/veckan som barnflicka i 6 år.
Om det var en romans hade hon så klart bott här i sin lght hos Måns.
Men Måns o pojkarna träffar barnflickan när de är i UK. Där hon bor obekvämt hos sin syster.
Att få för sig sjuka grejer rakt ut i det blå. Ni är sanslösa i denna tråden.

Som jag sa att det var ett önsketänkande. Eftersom de är mycket goda vänner och pojkarna tycker mycket om henne. Det hade inte provocerat mig ett dugg utan tvärtom.
Citera
2026-09-23, 22:25
Medlem
Citat:
Är det inte också helt normalt att en relation dör när den ena parterna börjar missbruka alkohol?
Blir inte vardagen till en grå trist massa där allt annat bleknar - i jämförelse med hur man ständigt ska orka hantera personens rus och dess konstanta sidoeffekter?
Tror du att dina relationer besitter någon slags mall för någon annan?
Citera
2026-09-23, 22:29
Medlem
Citat:
De är väldigt goda vänner. Hur tror du att det kändes för Lauren att mista sitt jobb och sin lilla lght här?
Hon trivdes i Sverige. Var hon inte värd en veckas solsemester? Efter att ha slavat upp till 60 tim/veckan som barnflicka i 6 år.
Om det var en romans hade hon så klart bott här i sin lght hos Måns.
Men Måns o pojkarna träffar barnflickan när de är i UK. Där hon bor obekvämt hos sin syster.
Att få för sig sjuka grejer rakt ut i det blå. Ni är sanslösa i denna tråden.

Som jag sa att det var ett önsketänkande. Eftersom de är mycket goda vänner och pojkarna tycker mycket om henne. Det hade inte provocerat mig ett dugg utan tvärtom.
Hon bor kvar med MånsPetter i ett år efter att barnen flyttat till England. Hon flyttar inte förrän migrationsverket utvisar henne. Du måste vara blind om du inte ser att hon vårdat hans skinnbit. Varför skulle hon annars blivit kvar ett helt år utan barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in