Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Jag glömde svara på djuren bkk
1 Giftiga ormar - Sett några kobror
2 Malariamyggor dök upp en gång på 20år (två fall) nära don muang? (Klart farligast)
3 *Vatten varanerna i Lumpiniparken de kan vara aggressiva och två meter'
4 Rabiessmittade eller uthungrade gatuhundar. Varje dör någon rabies eller blir uppäten av ett gäng hundar (näst farligast).
Man kan alltid ringa kommunen i thailand så hämtar de djuren. Slå inte ihjäl ett djur så en thailändare ser. Då kan man ha en thailändsk skock efter sig med fanatiska buddhister - du har dödat farfar.
*Vattenvaraner är vanligtvis helt ofarliga men de i parken har lärt sig att människorna inte är farliga och har mat.
Mina reaktioner gällande dina siffror.
1. Va i helvete, fy farao! vart såg du de (kobrorna) och hur reagerade de när de såg dig?
2. Märkligt att de (malaria-myggorna) dök upp just där vid don muang. Vi är inte ens i närheten av thailändska landsbygden nu när jag ser i googlestreetwiev. Hur såg du att det var just malaria-myggor och blev du biten?
3. Såg inte komodovaran på 2 meter i Lumpiniparken senast jag var där i somras. Så du menar på allvar att komodovaran finns i samma park? (såg enbart gulliga lizard monitor).
4. Såg enbart 1-2 herrelösa hundar i området Maakassan. De hundarna var tillbakadragna. Föresten finns det något speciellt ställe i Bangkok där jag bör undvika ty det finns massor av herrelösa hundar?
5. Slå inte ihjäl ett djur så en thailändare ser. Då kan man ha en thailändsk skock efter sig med fanatiska buddhister - du har dödat farfar.
Allt detta för du förtydliga? menar du att jag kommer bär ett stort fett omen efter när jag har gjort detta (dvs. dödat ett farligt djur) och att allt som kommer i kontakt med mig dör?
6. En sak som stack ut var att alla i Swedenistan hade sagt till mig att i Thailand så ler alla mot varandra och är hjälpsamma. När jag väl var där och såg de så skulle jag säga sure in my ass maybe. Ett stort fet nej. De flesta är i sig själva, vissa kollar snett andra glor men de flesta är individualister där borta. Vad tycker du?