2018-06-07, 14:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Size Zero-idealet hörde väl till 00-talet. Numera är sexidealet som lyfts fram kurvor med stor rumpa. Som Kim Kardashian, Beyonce, Nicki Minaj.
Beyonce är väl smal?
Citera
2018-06-07, 15:48
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger

Men vill ändå få en generell bild på det här med smala tjejer. Jag upplever att det idag är något mycket positivt att vara underviktigt. Tjejer strävar liksom efter att ligga långt under sin egna normalvikt.

Killar, vad tycker NI egentligen? Är det bara tjejer emellan som tycker att man ska vara så smal som möjligt eller föredrar ni killar också detta? (jag säger inte att tjejer ska leva efter vad killar tycker men jag tror att många tjejer fått för sig att det vill vara supersmala inför killar de träffar)

Kroppsidealen för kvinnor idag har väldigt lite med mäns önskemål på en partner att göra.

Det kan absolut finnas starka skäl för en kvinna att vilja imponera på andra kvinnor med sin kropp. På samma sätt som män gärna bygger extrem muskelmassa för att imponera på andra män. Men statistiskt sätt är detta inga bra strategier för att attrahera någon av det motsatta könet.
Citera
2018-06-07, 15:50
Medlem
Challenger-74s avatar
Enligt vanlig tjejstandard så ska man ju vara så smal att ens vänner blir oroliga för en och att det går att servera soppa ur gropen vid nyckelbenet.

Själv föredrar jag kvinnor med normalt BMI och lite muskler, inte någon med kroppsbyggnad som en sparv.
Citera
2018-06-07, 15:53
Medlem
Som någons skrev tidigare. Folk blir bara fetare och fetare. Både kvinnor och män, det är det som är problemet. Över halva befolkningen är överviktig.

Men visst, om man då jämför sig med normalviktiga fotomodeller eller annat kanske det blir skevt.
Citera
2018-06-07, 16:02
Medlem
DonMacos avatar
Fråga en veterinär hur du ska avgöra om en hund är normalviktig, så säger hon eller han att man ska känna revbenen när man klappar den.

Ur ett hälsoperspektiv gäller detsamma för människor. Människor har sjukt dåliga kostvanor. Bara för att majoriteten har det, blir det inte sunt.
Citera
2018-06-07, 16:16
Medlem
DonMacos avatar
För att försöka ge ett svar på frågeställningen!
Attraktion bygger på att finna goda gener att blanda sina egna med. En hälsosam kropp kommer alltid att vara mer attraktiv. Ingen vill skaffa barn med någon som ser ut att ha taskiga gener, däremot kanske man måste, för att man själv inte är konkurrenskraftig.
Ärligt talat, hur ofta ser du någon asful person med krämpor som gifter sig med en 10:a?

Javisst finns det en och annan golddigger som gifter sig med en rik valross, men hade hon varit snygg OCH smart så hade hon fan valt en rik smal man.

Är man (temporärt) snygg kan man alltid jobba med porr, men då är man sannolikt helt trasig eller skitkorkad.

Kärleken är inte blind. Att insidan räknas är bara fula människor som säger. Deal with it.
Och jag skriver inte för att vara elak, alla vet redan det här, de vill bara hitta en ursäkt för att inte bryta sin destruktiva livsstil med snabba kickar.

Unna dig en snygg kropp istället för all skit du stoppar i dig. Du blir frisk OCH snygg! Bra va?
Citera
2018-06-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Beyonce är väl smal?

Ja, hon är smal. Men inte det anorektiska Size Zero-idealet som kändiskvinnor skulle efterlikna under tidiga 00-talet. Då var skönhetsidealen vandrande skelett som Angelina Jolie och Victoria Beckham. Beyonce är feminint kurvig och i god form.
Citera
2018-06-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Beyonce är väl smal?

Nej, hon är thicc
Citera
2018-06-08, 01:06
Medlem
En tjej på 1.70cm bör väga sisådär 48-52 kg, 1.80cm bör väga 55-60kg, 1.60cm bör väga kanske 43-45kg. Om tjejen har silikonbröst kan man lägga på 3 kg till dessa riktvärden.

Det här med en Kardashian-röv är en styggelse, sluta med det.
Citera
2018-06-08, 01:13
Medlem
jonesy.s avatar
Det är ju själva helheten som kvinna att vara smal är du inte det har jag noll respekt för dig.
Tjocka tjejer borde spärras in där dom tvingas leva på baljväxter och vatten tills dom gått ner i vikt.

Bröst får gärna vara stora dock. Sillisar är snyggt på en platt mage så när man ser det blir man glad att tjejen vågar sticka ut.
Citera
2018-06-08, 03:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Man kan inte ha en ideologisk åsikt huruvida kvinnor ska vara smala, tjocka eller bulkiga. Det är en preferens och man tycker vad man tycker.

Jag misstänker att trenden att tjejer ska vara smala kommer från tjejer själva, de vill vara små och flickiga och bli omhändertagna av en större, äldre och starkare man.

Men om man som jag (heterosexuell man) tänder på kvinnokroppen vill man att den ska ha kvinnliga kurvor, vilket ju är vad som kännetecknar en kvinnokropp framför exempelvis en tonårspojke. Jag tänder på stora bröst, lår och rumpor, långt rakt hår och runt ansikte. Gärna kort.

Därmed inte sagt att alla måste ha samma preferens som jag. Man tänder på vad man tänder på. Det enda fel man kan göra när det gäller preferenser, är att ljuga för sig själv beträffande vad man gillar.

Så gillar man smala tjejer, våga stå för det då. Om feminister kommer med en massa anklagelser om att du är medskyldig till anorexia så våga stå på dig. För övrigt är det nyttigare att vara smal än att vara fet. Få blir så underviktiga att det blir ohälsosamt, medan ohälsosam övervikt är rena folkhälsoproblemet.
Citera
2018-06-08, 03:40
Medlem
WordWarriors avatar
Det här är enligt mig en ganska perfekt tjej. Så smal vill jag ha min tjej.

http://teensinasia.com/wp-content/uploads/2014/08/01.jpg

Ja, jag gillar asiatiska tjejer. Delikat benstomme. 160 cm och 40 kg är perfekt! Försök matcha det ni feta svenskor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in