2026-09-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasNordholm1968
Finns en chans för extraval och då intensifieras frågor om vilka som tar plats i riksdagen igen och fortsätter samt vem som får stå på SD:s riksdagslista. Så det kan hända mycket mer runt riksdagsledamoten igen som sålt underrättelse till främmande makts ambassad. Ser att riksdagsledamoten i SD är aktiv på sociala medier i frågor om partiet SD och dess inriktning.
Mer eller mindre helt korrekt ja, sant.
Hoppas blir extraval om ska vara helt ärlig

Ändrar inte faktumet.. att Expo är en kloakblaska utan värde
Citera
2026-09-23, 16:47
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Finns en chans för extraval och då intensifieras frågor om vilka som tar plats i riksdagen igen och fortsätter samt vem som får stå på SD:s riksdagslista. Så det kan hända mycket mer runt riksdagsledamoten igen som sålt underrättelse till främmande makts ambassad. Ser att riksdagsledamoten i SD är aktiv på sociala medier i frågor om partiet SD och dess inriktning.
Fast nu var det ingen riksdagsledamot Expo falskeligen och på synnerligen lösa boliner hängde ut som ett säkerhetshot. Kanske du ska skaffa dig lite koll innan du skriver?
Citera
2026-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Fast nu var det ingen riksdagsledamot Expo falskeligen och på synnerligen lösa boliner hängde ut som ett säkerhetshot. Kanske du ska skaffa dig lite koll innan du skriver?

Expo har informerats om att även en riksdagsledamot från SD sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Expo har valt att inte skriva om det. Mejla Expo och fråga varför!
Citera
2026-09-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Mer eller mindre helt korrekt ja, sant.
Hoppas blir extraval om ska vara helt ärlig

Ändrar inte faktumet.. att Expo är en kloakblaska utan värde

Vid extraval kommer jag att släppa information om riksdagsvalet och hur olika partier samt Säpo mörkat den riksdagsledamot i SD som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Det finns mycket kvar att rensa upp i den frågan där jag inte släppt allt material än.
Citera
2026-09-24, 06:09
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Expo har informerats om att även en riksdagsledamot från SD sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Expo har valt att inte skriva om det. Mejla Expo och fråga varför!
Så jävla korkat att det inte är värt en kommentar, egentligen, men... Du menar alltså att Expo skulle ha mer av samma skräp som inte ledde till Säpos eller någon annan säkerhetstjänst ingripande? Är du medveten om att Expo står med brallorna nere i det påstådda fallet av säkerhetsrisk tråden handlar om? Det. Fanns. Ingenting.

Citat:
Vid extraval kommer jag att släppa information om riksdagsvalet och hur olika partier samt Säpo mörkat den riksdagsledamot i SD som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Det finns mycket kvar att rensa upp i den frågan där jag inte släppt allt material än.
Tror du vi är idioter? Vi vet att kommunisterna på Expo valde att släppa de falska anklagelserna tråden handlar om för att påverka valet. Du har absolut ingenting som är starkare än det som avfärdats som strunt i det senaste "avslöjandet". Att du är en foliehatt bevisas av att du menar att Säpo mörkar faktiska säkerhetshot.

Svårt att veta om du faktiskt är så har dum eller trollar.
Citera
2026-09-24, 12:21
Medlem
Lyssnade på GG's medverkan i Kvartal...

För det första är det ett helt uruselt försök att vifta bort detta som "uppenbar satir". GG är intelligent, inte ens han kan tro på den lögnen.

För det andra så är det fullständig bullshit att relationen mellan GG och PM inte går way back. GG svarar på kommentaren om "hur länge har ni varit ett par" med att "vi flyttade ihop 2024". Det här är andra eller tredje gången de är ett par sedan han började arbeta för SD 2017.
Citera
2026-09-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Så jävla korkat att det inte är värt en kommentar, egentligen, men... Du menar alltså att Expo skulle ha mer av samma skräp som inte ledde till Säpos eller någon annan säkerhetstjänst ingripande? Är du medveten om att Expo står med brallorna nere i det påstådda fallet av säkerhetsrisk tråden handlar om? Det. Fanns. Ingenting.

Tror du vi är idioter? Vi vet att kommunisterna på Expo valde att släppa de falska anklagelserna tråden handlar om för att påverka valet. Du har absolut ingenting som är starkare än det som avfärdats som strunt i det senaste "avslöjandet". Att du är en foliehatt bevisas av att du menar att Säpo mörkar faktiska säkerhetshot.

Svårt att veta om du faktiskt är så har dum eller trollar.

Jag har anmält Säpos valpåverkan på riksdagsvalet. Anmälan gjordes till valprövningsnämnden torsdag 24 september i mitt namn. Expos artiklar har påverkat valet. Det har Säpos agerande också gjort, efter att riksdagens säkerhetsavdelning anmälde till Säpo i början av augusti 2026, att en riksdagsledamot sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Det är inte första gången Säpo mörkar säkerhetshot i riksdagen. Vilken tidning som helst får intervjua mig om de vågar publicera, så ställer jag upp i eget namn.
Citera
2026-09-24, 15:58
Medlem
Citat:
Du menar att det är Jan G som sålt mtrl till ryssarna?
Citera
2026-09-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Du menar att det är Jan G som sålt mtrl till ryssarna?

Det är en annan sverigedemokrat som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad.
Citera
2026-09-28, 19:29
Medlem
Gellerbr*nt lär väl fortsätta vara föräldraledig (med schysst föräldrapeng) när nu Tidö inte finns och hans anställning har upphört. Med tanke på SD:s naiva syn på rysslandskopplingar lär han väl dock komma tillbaks snart som talesperson i försvarsfrågor eller kanske försvarsminister i en framtida regering där SD ingår
Citera
2026-09-30, 11:01
Medlem
KastlosaBerits avatar
"Avslöjar". Ett negativt ordval. Det är ju enormt bra att här har vi EN SDare IALLAFALL SOM FAKTISKT ÄR PRORYSK. Det är bra det! Bättre vore om de vore hur många som helst för det är verkligen inget fel med att vara prorysk.
Citera
2026-10-02, 16:51
Medlem
Kvartal intervjuar Gustav Gellerbrant i fredagsintervjun.
Polina Malaberg kommer upp 15 minuter in.

https://kvartal.se/fredagsintervjun/poddar/jag-har-varit-hundra-procent-transparent/cG9zdDoxOTk5MzU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in