2026-09-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Gustav Gellerbrant är gäst i podden Kvartal idag.
Allt är taget ur kontext. Allt är satir. Och vissa av inläggen kan de inte hitta själva. Om de skulle vara skrivna av någon annan kan han inte svara på..

Ut med rysseriet

Exakt. SD:s högste tjänsteman är så naiv att han borde få sparken bara för det.
Citera
2026-09-19, 21:19
Medlem
Vet ni nu om riksdagsledamoten i SD är kvar i riksdagen efter det slutgiltiga valresultatet 19 september eller inte? Jag vet det nu idag eftersom jag vet vem det är. Det gäller den Sverigedemokrat som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Samnytt och Fria Tider har inte tagit reda på vilken riksdagsledamot det är, eftersom dessa två så kallade oberoende media anser att fallet är en bagatell jämfört med de två SD-tjänstemännen Expo avslöjade.
Citera
2026-09-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Då går iallafall rösten till Tidö. Tidös sämsta parti förvisso men ändå.

Soffan är en röst på S, V, Mp
Soffan är soffan. Frågor på det?
Citera
2026-09-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du förstår ju själv, egentligen, även om du spelar dum, att vi måste kunna lita på att de som leder landet är lojala mot det egna landet, och att de inte i hemlighet är landsförrädare lojala till en fientlig nations intressen.
Tack för den självklarheten!
Citera
2026-09-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasNordholm1968
Vet ni nu om riksdagsledamoten i SD är kvar i riksdagen efter det slutgiltiga valresultatet 19 september eller inte? Jag vet det nu idag eftersom jag vet vem det är. Det gäller den Sverigedemokrat som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Samnytt och Fria Tider har inte tagit reda på vilken riksdagsledamot det är, eftersom dessa två så kallade oberoende media anser att fallet är en bagatell jämfört med de två SD-tjänstemännen Expo avslöjade.
Citat:
Ursprungligen postat av Truthsocial

Min erfarenhet är att man direkt betraktas som "Putinkramare", ifall man uppger sanna neutrala fakta som enligt folk "gynnar ryska intressen".
Som t.ex. påpeka att det är straffbart i Kina för alla aktörer att lyda Västs sanktioner mot Ryssland.
Citera
2026-09-20, 22:30
Medlem
bertil-the-mans avatar
På vilka grunder kunde hon flytta till Sverige?
Citera
2026-09-21, 04:01
Medlem
Citat:
"Avslöjade"?!
Hahah, jobbar du på Expo eller?
Expo avslöjar aldrig nåt, dom är dagens Ding Ding Värld. Är du på riktigt?
Citera
2026-09-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
"Avslöjade"?!
Hahah, jobbar du på Expo eller?
Expo avslöjar aldrig nåt, dom är dagens Ding Ding Värld. Är du på riktigt?

Expo återgav vad de kunnat läsa sig till.
Citera
2026-09-22, 07:01
Medlem
Citat:
Expo återgav vad de kunnat läsa sig till.
Ja, fria fabuleringar alltså.

Som alltid
Citera
2026-09-22, 17:07
Medlem
SD visar varför vi ska lämna dem!!!
Denna snubben borde Jimmy ta hand om. Kallar honom numera för JIMMY.
Citera
Igår, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ja, fria fabuleringar alltså.

Som alltid

Finns en chans för extraval och då intensifieras frågor om vilka som tar plats i riksdagen igen och fortsätter samt vem som får stå på SD:s riksdagslista. Så det kan hända mycket mer runt riksdagsledamoten igen som sålt underrättelse till främmande makts ambassad. Ser att riksdagsledamoten i SD är aktiv på sociala medier i frågor om partiet SD och dess inriktning.
Citera
Igår, 01:36
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthsocial

Det låter som en självklarhet när man formulerar det på det viset, men i praktiken är det uppenbarligen ingen självklarhet, så som den här och andra trådar så tydligt illustrerar. Folk bokstavligen slår knut på sig själva för att försvara en rysk potentiell infiltratör och angripa journalisterna som avslöjade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in