2026-09-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gripsholmslejonet
Deras förhållande känns så konstigt. Hela familjen känns väldigt… feminin? Jag får liksom ingen vibb av kapabel karlakarl från Björn. Han har en väldigt ljus och feminin röst (och märkligt nog ”Stockholmsdialekt” trots att han är från Borås?) och känns överlag väldigt soft, på ett negativt sätt. Sandra hade lika gärna kunnat ha ett arrangemang med en bögkompis, känns det som. Om det enda målet är att ha barnvakt och någon som lagar mat.

Obs vet givetvis ingenting om deras sexliv (minns dock att S i en podd sa att hon ställer upp på analsex) etc men kan verkligen inte föreställa mig att det hettar till mellan två såpass beige individer. Sandra är iofs yvig och gäll när hon medverkar i SVT. Kanske behövs en lågtesto-man för att balansera då. Björn känns som någon som låter en kvinna köra med honom. Svårt för en utomstående att veta. Men hela upplägget känns verkligen främmande för en som gillar maskulina män som pekar med hela handen.
Har hon uttryckt att hon gillar maskulina män då? För det är ju verkligen inte allas tekopp.
Citera
2026-09-23, 12:47
Medlem
Även om Björn skulle vilja lämna S lär han väl inte ha råd att göra det? Han lever rätt glassigt på S.
Citera
2026-09-23, 14:04
Medlem
Citat:
Antidepp + självmedicinering i form av ständig shopping. Undrar lite om de många åmiga selfies (och assisterade selfies) hon tar är ett uttryck för att hon går igång på sitt nya face, eller för skriande medelålderskris och existentiell ångest.

Deras förhållande känns så konstigt. Hela familjen känns väldigt… feminin? Jag får liksom ingen vibb av kapabel karlakarl från Björn. Han har en väldigt ljus och feminin röst (och märkligt nog ”Stockholmsdialekt” trots att han är från Borås?) och känns överlag väldigt soft, på ett negativt sätt. Sandra hade lika gärna kunnat ha ett arrangemang med en bögkompis, känns det som. Om det enda målet är att ha barnvakt och någon som lagar mat.

Obs vet givetvis ingenting om deras sexliv (minns dock att S i en podd sa att hon ställer upp på analsex) etc men kan verkligen inte föreställa mig att det hettar till mellan två såpass beige individer. Sandra är iofs yvig och gäll när hon medverkar i SVT. Kanske behövs en lågtesto-man för att balansera då. Björn känns som någon som låter en kvinna köra med honom. Svårt för en utomstående att veta. Men hela upplägget känns verkligen främmande för en som gillar maskulina män som pekar med hela handen.

Just det ja. Hade glömt deras överenskommelse. Men då hade de väl i princip avtjänat sina stra… eh sin överenskomna tid när de förlovade sig? Känns ju som att förlovningen bara var ett desperat försök att fördröja allt. Sa inte Sandra att hon ville gifta sig 2025 dessutom? Gick ju sådär.

Tänkte exakt samma. Som att smaska i sig en bakelse framför någon som inte har någon. Fattar hon själv hur hennes beteende ter sig för normala människor eller är hon verkligen såhär socialt bortkollrad?
Ganska ofattbart att han är hetero, faktiskt. Ser ju trevlig ut utseendemässigt, enligt mig i alla fall, men rösten och gesterna passar inte alls in.

Björn Werner tipsar om Stockholms bästa tyska restauranger
https://www.youtube.com/shorts/Nwdq-3yMiRc
Citera
2026-09-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Snålt, hon kunde slängt in ett 6 pack dammsugare då hade saken varit ur världen

Geni! 😂👌

Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Har hon uttryckt att hon gillar maskulina män då? För det är ju verkligen inte allas tekopp.

Fair point well made. Jag tänkte bara att om man bildar familj så vill man väl ha en manlig man? Utgår från mig själv förvisso, men jag hade inte känt mig trygg med en mjäkig velorpappa som spelar tv-spel och är väldigt lös i konturerna. Jag är dessutom väldigt feminin själv så jag behöver ju inte addera en till feminin person till mixen. Men S kanske är rätt maskulin iofs. Definitivt bossig och mån om att få bestämma. Ja, det krävs kanske en mjäkig motpol då.

Citat:
Även om Björn skulle vilja lämna S lär han väl inte ha råd att göra det? Han lever rätt glassigt på S.

Ytterligare minus på manlighetskontot. Vilken ick att tjäna mer än mannen i familjen. Hade jag tyckt iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi
Ganska ofattbart att han är hetero, faktiskt. Ser ju trevlig ut utseendemässigt, enligt mig i alla fall, men rösten och gesterna passar inte alls in.

Men eww! Aldrig hört honom prata så mycket förut. Varför låter han som en infödd stockholmsbrat?! Han är från Borås! Pinsammaste som finns med folk som byter sina riktiga dialekter mot stockholmsk bara för att de flyttat till 08-området. Avslöjar bara att man är en karaktärssvag stackare som tycker stockholmska är lite finare.

Han har har tillochmed ljusare röst än jag mindes. Och varför plutar han med läpparna hela tiden? Både han och Sandra känns som två förrymda barnprogramledare.
Citera
2026-09-23, 14:33
Medlem
Citat:
Fair point well made. Jag tänkte bara att om man bildar familj så vill man väl ha en manlig man? Utgår från mig själv förvisso, men jag hade inte känt mig trygg med en mjäkig velorpappa som spelar tv-spel och är väldigt lös i konturerna. Jag är dessutom väldigt feminin själv så jag behöver ju inte addera en till feminin person till mixen. Men S kanske är rätt maskulin iofs. Definitivt bossig och mån om att få bestämma. Ja, det krävs kanske en mjäkig motpol då.
Ja, här utgår du verkligen från dig själv. Min man är verkligen inte en karlakarl och han är en toppenpappa. Each to their own.

Har Björn tysk bakgrund? Eller var kommer hans vurm för tysk mat från? Werner skvallrar ju om någon form av koppling.
Citera
2026-09-23, 14:48
Medlem
Från en som kommer från Borås , bor kvar i Borås och är jämnårig med Björn kan jag säga att den dialekten har han lagt till när han flyttade till människobyn. (Källa: vi har gemensamma vänner)

Undra om S och B vevar så med armarna när dom är hemma också. Skoj.
Citera
2026-09-23, 14:55
Medlem
Citat:
Från en som kommer från Borås , bor kvar i Borås och är jämnårig med Björn kan jag säga att den dialekten har han lagt till när han flyttade till människobyn. (Källa: vi har gemensamma vänner)

Undra om S och B vevar så med armarna när dom är hemma också. Skoj.

Pinsamt. Skäms han för sitt ursprung?

Angående gäster med gester, ja det vevas säkert även hemma. Sätt strumpor på händerna så blir det nog konstant dockteater i familjen Werner/Beijer.
Citera
2026-09-23, 14:57
Medlem
Citat:
Abstinens antagligen

Skrattade högt åt detta. Oops.
Citera
2026-09-23, 15:10
Medlem
Citat:
Pinsamt. Skäms han för sitt ursprung?

Angående gäster med gester, ja det vevas säkert även hemma. Sätt strumpor på händerna så blir det nog konstant dockteater i familjen Werner/Beijer.

Ja, det gör han. Kallar Borås för ”SUPERMESIG STAD” . Med då har vi facit allihopa, det råder ingen tvekan om att uppväxten samspelar för att forma vår personlighet.
Citera
2026-09-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi

OJ! Man fattar att han har koll på korvbarerna.
Citera
2026-09-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ja, det gör han. Kallar Borås för ”SUPERMESIG STAD” . Med då har vi facit allihopa, det råder ingen tvekan om att uppväxten samspelar för att forma vår personlighet.

Haha! Och han tror att han blir mer butch genom att anamma en helt och hållet fejkad dialekt? En dialekt som dessutom är väldigt feminin! Han hade ju kunnat äga sitt ursprung och vara äkta, istället väljer han att låtsas vara någon annan. Hm, anar vi ett mönster här? Björn låtsas vara stockholmare och Sandra låtsas vara 7 år gammal. Rena lekstugan hemma hos dem, med andra ord. Undrar vad D kommer låtsas vara, framöver. Afroamerikan?
Citera
2026-09-23, 18:19
Medlem
Citat:
Haha! Och han tror att han blir mer butch genom att anamma en helt och hållet fejkad dialekt? En dialekt som dessutom är väldigt feminin! Han hade ju kunnat äga sitt ursprung och vara äkta, istället väljer han att låtsas vara någon annan. Hm, anar vi ett mönster här? Björn låtsas vara stockholmare och Sandra låtsas vara 7 år gammal. Rena lekstugan hemma hos dem, med andra ord. Undrar vad D kommer låtsas vara, framöver. Afroamerikan?

HAHA.

Sandra har för övrigt skrivit att Björn hae judiskt ursprung för de som undrade.

Brukar ofta tänka att han påminner om Lasse Åberg och Pontus de Wolfe om Magnus Härnestam... inte så sexy men man har uppenbarligen olika smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in