Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Det är bara tragiskt att män inte anmäler egen utsatthet.
Ja så kan man se det men man kan också se på det som att män/killar ser och tar ansvar för sin del i situationer de själva har satt sig i på ett annat sätt än vad tjejer gör.
Om jag själv druckit mig riktigt berusad och det visar sig att jag haft sex med en tjej jag inte skulle ha haft sex med om jag varit nykter och att jag har sagt OK ett antal gånger och delvis varit pådrivande i det som hände skulle jag aldrig få för mig att anmäla den andra parten för våldtäkt.
I det fallet som dykt upp här är ju tjejen själv tveksam, hon är ju faktiskt tveksam till om de ens haft samlag?!! Hennes berättelse pendlar fram o tillbaka från att veta till att inte minnas flera gånger.
Den som blir arg och tycker att hon ska anmäla är en kompis som inte var med vid situationen.
En annan kompis som är med vid situationen, kanske t.o.m. befinner sig i samma säng när "våldtäkten" ska ha begåtts verkar inte lika arg och upprörd.
Tolkar du det som att det finns med en tredje person i sängen när "våldtäkten" ska ha begåtts?
Här skulle det vara intressant att se FUP.