Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
SE mener visst ingenting med at han "vil snakke ", "vil forklare seg" eller "vil la seg avhøre" i saken.
Men det har nok de fleste skjønt for lenge siden. Det skal ikke ta flere år å forklare én enkel treningstur.
Hvis vi skal tro på tidligere informasjon om politiets interesse for SE.
Det skal ha vært et eget prosjekt for modus-kandidatene. Hvis det stemmer, og hvis SE ble sjekket ut allerede høsten 2018, så kan det forklare hvorfor politiet først fattet mistanke mot SE tidlig på året i 2024.
Det er også kjent at SE har vært forspurt om avhør i Lørenskogsaken én eneste gang, og det var like før påske i 2024. Han takket nei.
Det må bety at ved utsjekking av modus-kandidater i 2018 event 2019, så ble SE sjekket ut uten å bli avhørt. Det bør bety at politiet har elektroniske beviser som utelukker SE som GM. Eventuelt, at SE ikke ble registrert som moduskandidat, og har gått under radaren. Hvilket jeg ikke tror har skjedd.
Og så er det usikkerheten rundt tidspunktet da Anne-Elisabeth ble overfalt og drept.
Det gir ingen mening å sjekke ut moduskandidater så lenge politiet ikke har noe sikkert tidspunkt for overfall, drap eller bortføring, hva som enn skjedde i S4. Jeg tror at politiet må operere med et tidsrom der overfallet kan ha skjedd, og dette tidsrommet er iallfall senest ca 13:30, da TH kom hjem fra jobb den 31. oktober 2018.
Men når er det tidligst mulige tidspunktet Anne-Elisabeth kan ha blitt overfalt. Vi vet at det ikke er offentliggjort overvåkningsbilder av Anne-Elisabeth teaterkvelden, altså på kvelden 30. oktober 2018. Politiet vet jo om overvåkningsbildene finnes.
Jeg synes det er ekstremt vanskelig å finne sikker informasjon om hva som skjedde det siste døgnet før Anne-Elisabeth tilsynelatende forsvant i løse luften engang etter ca 09:00 og før ca 13:30. Hvis vi tar utgangspunkt i vitnemålet fra Tom Hagen.
Politiet ser nå ut til å holde fast ved den offisielle versjonen av forsvinningen, altså den fingerte bortføringen.
Men, det var neppe slik det skjedde.
Jeg tror at politiet når de nå antyder
andre mulige hypoteser må hinte til at overfallet, drapet eller bortføringen kan ha skjedd på et tidligere tidspunkt og at Tom Hagen må ha løyet om hva som foregikk i S4 på morgenen, før han dro på jobb.