2026-09-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det tungt for deg å lese at TH, tråss for å være renvasket fra før, kommer lenger og lenger uttav det for hver dag som går?

Det kommer an på øyet som ser.

Jeg tør iallfall ikke utelukke at noen av de nye siktelsene, eller mistenkte som nevnt i Dagbladet-artikkelen, kan lede til en oppklaring der Tom Hagen blir avslørt som oppdragsgiver og/eller bakmann, på ett eller annet vis.

I denne saken, og med de faktiske forhold som ligger til grunn for den såkalte renvaskelsen av Tom Hagen, så kan etterforskningen fort lede til at Tom Hagen blir avslørt som bestiller av kryptorigget.
Citera
2026-09-26, 21:55
Medlem
Noen andre som ikke får åpnet artikkelen fra UF? Ser ut som nettsiden deres har blitt tatt ned…
Citera
2026-09-26, 22:42
Medlem
Vem är svensken som misstänks? Bakgrund på hen.
Nån som vet.
Citera
2026-09-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kan SE uppehållit sig hos sin flickvän i NO under tiden för dådet?

Ludmill*a Koslo*w
flickvän till Sharo*k Ezaz*i, bor ev. i Oslo Var??

Bilder på SE finns i länken tillsammans med hennes klädföretag som gör/gjorde hundkläder. (.no adress):
http://www.ludmilla.no/

En del bilder från skog och mark, även film, där SE är med. Han har koll på var man dumpar ett lik 110%

Någon som känner igen ställena?

Det är hundkläder till Vinthundar, whippet (!)
Hon verkar sälja valpar med.

Var köpte AE sin valp??

Är det en möjlig connection?
Det har i det uformelle krimmiljøet og uavhengige medier (som Uten Filter) blitt hevdet at fornærmede Anne-Elisabeth Hagen skal ha hatt en eller annen form for perifer eller indirekte relasjon til Ezazi og personene rundt ham, tenk om det er hunden ...
Citera
2026-09-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Nån som vet.
Mannen er tidligere dømt til flere års fengsel i Sverige i en omfattende narkotikasak. Den svenske domstolen mente han hadde en sentral rolle i organiseringen og finansieringen av en planlagt smugling av flere hundre kilo hasj til Skandinaviske land.
Citera
2026-09-27, 04:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Nån som vet.

Han heter P@rviz Ki@nifard och kommer från Iran. Han är en elitbrottare som bland annat tävlade för Sverige i VM 1997, där han slutade på elfte plats.
Citera
2026-09-27, 04:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det tungt for deg å lese at TH, tråss for å være renvasket fra før, kommer lenger og lenger uttav det for hver dag som går?

Du er litt som denne Lorentsen som jamrer og jamrer om at TH har alibi og TH har alibi, og legger fullstendig til side at han kan ha leid inn folk. Da blir han jo ikke mer og mer renvasket om de får tatt flere andre folk.
Dette med "renvasket" kan fort snu seg. Husk han som drap Kristin Juel Johannessen ble frikjent etter å ha sitter halvannet år i varetekt. Han fikk en halv million i erstatning til og med.
Det var hårsmå marginer, bokstavelig talt. Foreldrene til Juel Johannessen med faren i spissen fikk utlevert alle mappene fra politiet. En hel vegg med ringpermer. Til slutt greide man å få satt fast Henning Hotvedt. Og så har vi denne Vassbakk da som var mistenkt og siktet i Tengs-saken, som for ikke lenge siden ble såkalt "frikjent". Man hadde dna fra han på hennes strømpebukse, han hadde malt bilen sin fra grønn til hvit dagen etterpå, og var sett i sentrum den natten. Han var dessuten voldelig og utilregnelig. Per i dag regnes han som frikjent, akkurat som TH. Jeg skal ikke tro noe om jeg tror Vassbakk er skyldig eller ikke, for jeg har ikke fulgt saken, jeg bare peker på at dette med "renvasket" fort kan snu seg, akkurat som for andre og som for TH.
Citera
2026-09-27, 05:25
Medlem
Skaanseths avatar
Ser at den høyreradikale avisen UtenFilter.no bekrefter at det dreier seg om P@rviz Ki@nifard, og har et bilde av han. Kanskje vært postet her. De skriver også at disse to siktede iranerne har tett kontakt med en albansk Naser Dzeljilji som var leder av den beryktede Naser-ligaen.
I denne ligaen finnes også kosovo-albanske Ridvan Halimi som var en del av de Nokas-dømte.

https://www.utenfilter.no/2026/09/26/uf-avsorer-iraner-i-sverige-siktet-for-drapet-pa-anne-elisabeth-hagen/
Citera
2026-09-27, 06:23
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kommer an på øyet som ser.

Jeg tør iallfall ikke utelukke at noen av de nye siktelsene, eller mistenkte som nevnt i Dagbladet-artikkelen, kan lede til en oppklaring der Tom Hagen blir avslørt som oppdragsgiver og/eller bakmann, på ett eller annet vis.

I denne saken, og med de faktiske forhold som ligger til grunn for den såkalte renvaskelsen av Tom Hagen, så kan etterforskningen fort lede til at Tom Hagen blir avslørt som bestiller av kryptorigget.

Lest mellom linjene kan vi også ane uro i familien og derav forberedelser til en kamp hvor yngste datters kredibilitet skal nedkrives et par hakk. Jeg velger å se bort fra "nyhetsverdien" i dette og tror heller man skal se på det taktiske i forhold til det store bildet.

Hvorfor droppet dagbladet dette akkurat nå og hvordan kan det leses i forhold til almuens oppfattning av saken.

Saken formelig stinker....
Citera
2026-09-27, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ser at den høyreradikale avisen UtenFilter.no bekrefter at det dreier seg om P@rviz Ki@nifard, og har et bilde av han. Kanskje vært postet her. De skriver også at disse to siktede iranerne har tett kontakt med en albansk Naser Dzeljilji som var leder av den beryktede Naser-ligaen.
I denne ligaen finnes også kosovo-albanske Ridvan Halimi som var en del av de Nokas-dømte.

https://www.utenfilter.no/2026/09/26/uf-avsorer-iraner-i-sverige-siktet-for-drapet-pa-anne-elisabeth-hagen/
Skal vi stole på uten filter? De påstår se og rk kjenner hverandre. Logisk begrunnet, men har de konkrete kilder?
Citera
2026-09-27, 07:23
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du er litt som denne Lorentsen som jamrer og jamrer om at TH har alibi og TH har alibi, og legger fullstendig til side at han kan ha leid inn folk. Da blir han jo ikke mer og mer renvasket om de får tatt flere andre folk.
Dette med "renvasket" kan fort snu seg. Husk han som drap Kristin Juel Johannessen ble frikjent etter å ha sitter halvannet år i varetekt. Han fikk en halv million i erstatning til og med.
Det var hårsmå marginer, bokstavelig talt. Foreldrene til Juel Johannessen med faren i spissen fikk utlevert alle mappene fra politiet. En hel vegg med ringpermer. Til slutt greide man å få satt fast Henning Hotvedt. Og så har vi denne Vassbakk da som var mistenkt og siktet i Tengs-saken, som for ikke lenge siden ble såkalt "frikjent". Man hadde dna fra han på hennes strømpebukse, han hadde malt bilen sin fra grønn til hvit dagen etterpå, og var sett i sentrum den natten. Han var dessuten voldelig og utilregnelig. Per i dag regnes han som frikjent, akkurat som TH. Jeg skal ikke tro noe om jeg tror Vassbakk er skyldig eller ikke, for jeg har ikke fulgt saken, jeg bare peker på at dette med "renvasket" fort kan snu seg, akkurat som for andre og som for TH.

Det kan se ut som om TH av grunner omtalt her tidligere, har beskyttelse fra høye makter her til lands.

Vet ikke om du erindrer det, da meget er skrevet her, men at jeg faktisk har beskrevet ganske nøyaktig hva vi ser nå, dvs at det hankes inn noen tvilsomme fyrer som plottes, antakelig urettmessig inn i saken da dette rumpevasker TH enda en runde.

Dagbladets artikkel om datteren kan vitne om denne makten og at de det er uro i leiren, at ting slår sprekker.
At artiklen kan også leses som "se hva som skjer om du ikke går i takt med oss andre".

Jeg står jo ganske alene om å mene at forbrytelsen skjedde dagen før, da de trengte tid til å raske sammen kryptoplottet for å lede politiet inn i kidnappinsfella og at det hele er konstruert med politifaglig kompetanse.

At AEH ble tatt av dage eller i alle fall kvestet alvorlig kvelden før eller kansje enda tidligere på dagen da det er fullstendig fravær av alt som vi ellers ser i krimsaker vedrørende teaterbesøket, som bevitnes at en random taxisjåfør og nære venner av TH, men ingen vitner ellers og ingen bilder fra overvåkningskamera, som om de var usynlige.

De statiske telefonoppkall med nøyaktig 10 minutters mellomrom formelig SKRIKER av fake og konstruert kjøreplan.

At det var eldste datter som immiterte sin mor via telefon og det kan fint skje uten at man fysisk er ved telefonen, men ved telefon til telefon.

Dermed startet politiet en klappjakt på kidnappere som ikke fantes og fallover var å se på TH, som så skjedde, men at de ikke kunne komme noen vei fordi de etterforsker feil drapsdag.

Shada saken har visse paraleller til denne da det ser ut til at hele stats norge står på hodet for å unngå at saken faktisk belyses, da det hander om maktmennesker, men også Epstein saken trekker i samme rettning.

Vi vil aldri se noen dommer der og om noe, så blir det påfallende mildt og kun for å tilfredstille publikum.

Og de er nødt til å kjøre hardball for om denne saken avsløres som systemjuks og stor svindel mot skattebetalerene til fordel for en liten råtten maktelite, så rakner den allerede vaklende tilliten til landets styre, dvs politiledelsen, JD, riksadvokaten, statsadvokaten etc. TH er av en eller annen grunn "to big to fail".

Og jeg tror det er en sammenheng mellom voldsformidleren Espen Lie og TH sitt samkvem med han i tiden rundt 1994 og som mange ganger nevnt, drapet på Wiborg i København. Der KAN TH ha opparbeidet sin status som to big til fail.

Var man den som i det stille betalte og fikset opp i dette med Wiborg, ville man ha en evig stjerne hos Arbeiderpartiet og derav makten, dvs riksadvokaten etc. Da har man også et pressmiddel som kan brukes feks i en sak som dette her.
Det underforstått som at dersom dere burer meg og jeg ikke lenger har noe å tape, så blåser jeg den saken og dere er fuckings dead meat, dvs Gro's ettermæle og de andre impliserete den gang.

Ser man på Shada saken som stinker rotte lang vei, de epstein folka som ser ut til å nyte friheten mens andre borgere ville ummidelbart blitt bura og tiltalt om de svindlet en fraksjon av hva de gutta har fått til og dette med AEH, så kan man skue et systematisk og nærmest professjonalisert opplegg hvor det ikke lenger er lov og moral som råder, men at reglene som vi andre må følge, ikke gjelder alle. Legger man til grunne at TH har slik beskyttelse, kansje pga Wiborg, kansje noe annet, så går kortene opp med tanke på hvordan i all verden politiet har unngått å få ham bak lås og slå og det forklares med at ledelsen, dvs riksadvokaten som detaljstyrer denne sak, ikke vil ha annet utfall en det vi ser, nemlig enda en runde med frikjenning at TH via det siste de har kokt sammen av tvilsomme tiltaler basert på vås.

Denne irakeneren er en av mellom femti og hundretusen som passerer med bil forbi Sloraveien og slår inn på den aktuelle basestasjon. Det er "beviset" de har og det er null verdt, men verdt masse i media som ikke direkte stiller så vanskelig spørsmål som de kansje burde, men kjører på som om dette er god fisk.

For min del signerte TH på skyldig tiltale ved belønningsmodellen han satte opp.

Frenetisk virksomhet fra det som kalles Team TH her inne(TH sin kunstige skapte støttegruppe) vitner også om store krefter i sving da dette skal betales og organiseres.

Dagbladets artikkel om yngste datter kan også leses som en advarsel satt frem i full offentlighet, som i feks "du har vanket i tvilsomme kretser og vær forsiktig så ikke det SLÅR tilbake på deg". Det trenger ikke være mere komplisert.

Jeg vet at det er svært vanskelig for mange å innse at ikke bare ble man rundtlurt med tanke på den påståtte kidnappingen, men også selve dagen det skjedde. Det har ikke kommet noen overbevisende estimat om hvor lang tid man trenger for å rakle sammen den påståtte kidnappingen og kjøreplanen for den konstruerte drapsdagen.

Jeg ville tenkt at man skulle trenge minst 12 timer og flere i sving for å få dette opp å stå. At i den fasen har det vært politifaglig kompetanse på banen og kansje endel juridisk også. Illusjonen om at det er politiet som instans som styrer denne saken sitter dypt hos folk flest, men det er altså riksadvokaten direkte eller via statsadvokaten. De kan på sin PC skjerm se nøyaktig hva politiet legger inn av data, tror og mener etc. Og dermed styre showet her som i andre saker.

Og jeg kan fint se for meg at AEH allerede var en person som satt med kompromitterende informasjon om sensitive saker som feks Wiborg. Hun serverte vel kaffe også til voldsformidleren TH hadde omgang med i perioden han ble drept.

Viss AEH feks betrodde seg til noen via en telefon som var avlyttet eller at den hun betrodde seg til ikke holdt kjeft, skulle veien til grava være kort likesom "etterforskningen".

Plottet både med tanke på drapsdagen og den påståtte kidnappingen, bærer preg av hast og sammeraskning.
Med god tid og planlegging med helt kaldt hode, ville man feks ikke hatt en kjøreplan med nøyaktig ti minutter mellom hver samtale som er en av mange detaljer som isolert sett skulle fått drapsdagen til å falle. Det hendige med at politiet ikke tok beslag i søpla fra Sloraveien 4, men lot det gå på fyllinga.

Det er et ordtak som sier noe sånt som at det er letter å lure folk en å få de til å innse at de er lurt...
Citera
2026-09-27, 07:33
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Skal vi stole på uten filter? De påstår se og rk kjenner hverandre. Logisk begrunnet, men har de konkrete kilder?

Ser denne artiklen er skrevet av en Kristian Kahrs. Han var krigsreporter under Kosovo krigen for Aftenposten.
Det er overveiende sannsynlig at med en slik rolle har man også bånd til ettererttning, da det som formidles fra og om krig ofte er tilpasset og tilrettelagt mere for publikum og innsalg av krigen, en en faktisk kritisk analyse av den.

Denne krigen var jo kronen på verket for Thorvald Stoltenberg og første krig for NATO som da lette med lykt og lupe etter nye fiender og dette med å berge seg selv ettrer frafallet av slemme Soviet.

Norge var tross alt en vesentlig tilrettelegger for dette desverre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in