2026-09-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du selv da - eier du skam i livet?

Sitter dag ut og dag inn og publiserer "beviser" du har produsert selv, "beviser" som rammer en hardt rammet familie og ødelegger muligheten for folk som vil bidra når en kvinne er savnet.

Personangrep. Du er skåle tom for saklige argumenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Slampidamp
Intressant teori om träningsskåpet.

GHH uttryckte sig märkligt i en intervju kort efter att brottet offentliggjordes vill jag minnas. Någon om att allt då hade verkat normalt när han besökte paret. Det är en märklig iakttagelse, ingen man normalt gör om man inte har anledning att misstänka annat.

Ja, hvis Tom Hagen har kjøpt kryptorigget anonymt på Darknet, så kan garderobeskap på treningssenter kanskje være et mulig sted å utveksle penger og papirer. Uten at de som gjør handelen trenger å se hverandre.

På treningssenter kommer og går folk, sent og tidlig. Det er sikkert litt forskjellig hvordan det er med adgangskontroll og registrering. Men tipper det går an å stikke innom uten å registrere seg.

Synd vi ikke vet hvilket treningssenter SE pleide å bruke.
Citera
2026-09-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hun holder seg til de faktaopplysninger man så langt har fått gjennom media, og har ikke produsert noe som helst.

Takk for støtten.

Akkurat som om jeg skulle ha sagt det selv.
Citera
2026-09-19, 17:57
Medlem
SE trente i, følge seg selv, på Strømmen.

Det utelukker selvfølgelig ikke at han akkurat denne dagen hadde treningsfri og hadde andre ærender på Lørenskog.
Senast redigerad av Kokadu 2026-09-19 kl. 18:12. Anledning: Redigert
Citera
2026-09-19, 18:11
Medlem
Citat:
Intressant teori om träningsskåpet.

GHH uttryckte sig märkligt i en intervju kort efter att brottet offentliggjordes vill jag minnas. Någon om att allt då hade verkat normalt när han besökte paret. Det är en märklig iakttagelse, ingen man normalt gör om man inte har anledning att misstänka annat.

Alt var visstnok helt normalt både ute og inne, i lufta også.
Dette intervjuet med han er verdt å lytte til.

Han omtaler også Fru Hagen ved flere anledninger i fortid. Nå kan det selvfølgelig være at han på tidspunktet intervjuet finner sted, av en eller flere grunner, antar at hun ikke er i live lenger. At han har mistet alt «håp» om det liksom.

Hvorfor passer han på å fortelle hvilken stue de satt i. Hvorfor okkuperte de stuedelen som Fru Hagen oftest benyttet, i følge hennes ektemann. Eller gjorde de egentlig det? Kaffekoppen på peisen på åstedet forteller en annen historie.
Hvorfor husker han ikke om noen lukket opp for han når han ankom og deretter faller ned på at det var frua i huset. Hvorfor sendte han en sms til henne om at han var forsinket? Han kunne like gjerne ringt Tom som han hadde avtalt businessmøte med og som var hjemme og ventet han.

Hvorfor viste han ingen interesse for hva som hadde tilstøtt henne og bare konkluderte med at det kunne være så mangt? Hva da mangt? Alvorlig syk ville være naturlig for han å anta, men allikevel ingen interesse for å følge opp? Hennes mannns høyre hånd gjennom flere tiår og han har også jobbet tett med henne i samme periode.

Hvorfor sier han at vi hadde en eller annen samtale med både Tom og med Lisbeth? Var det flere tilstede i boligen den kvelden? Kaffekoppen etterlatt på peisen forteller kanskje sin helt egen historie om hvordan det hele egentlig har seg. Og i hvilken stue de faktisk satt den kvelden de som møttes i boligen. Og at høyre hånda så det viktig å skrive inn den andre stuedelen fordi hun ble angrepet der to dager senere. Noe han mulig er altfor vel vitende om når han blir intervjuet.

Dette var neppe et businessmøte. Mer ledd i siste planlegging av det som komme skulle et par dager senere. Han hadde nok ikke møtt Tassen enda. Og Tassen ville blitt et mulig problem om ikke dette businessmøtet hadde funnet sted. Den bikkja. Som, om politiet hadde gjort jobben sin, ville blitt sjekket for uvedkommendes DNA.
Hvordan forklarer du ditt DNA funnet på en valp du aldri har møtt? Eller i en bolig, på sentrale steder og i en stue du ikke har vært i? Eller i området rundt boligen, på gårdsplassen dersom du ikke har vært der heller? Om du da ikke kan forsvare funnene med et businessmøte noen kvelder i forveien for eksempel.
Senast redigerad av Kokadu 2026-09-19 kl. 18:38. Anledning: Redigere
Citera
2026-09-19, 18:21
Medlem
Citat:
De virker ikke så veldig interessert i hvert fall.

Kanskje ett ledd i å vinne tid til å kunne forsvare videre etterforskning? Alltid kjekt å ha et par ikke utgåtte spor eller noen avhør å avholde.

Vi vet jo at siktelsen mot han er teknisk. Og hadde de funnet noe inkriminerende hadde han vært bak lås og slå.
Vent nå det er han jo. Men det var jo fordi politiet i perioden de hemmelig etterforsket han fant andre interessante greier på han. Til pass for han. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu 2026-09-19 kl. 18:31. Anledning: Redigere
Citera
2026-09-19, 18:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje ett ledd i å vinne tid til å kunne forsvare videre etterforskning? Alltid kjekt å ha et par ikke utgåtte spor eller noen avhør å avholde.

Vi vet jo at siktelsen mot han er teknisk. Og hadde de funnet noe inkriminerende hadde han vært bak lås og slå.
Vent nå det er han jo. Men det var jo fordi politiet i perioden de hemmelig etterforsket han fant andre interessante greier på han. Til pass for han. Humrer.

Tja, hvem vet hva som er planen. Ja, han har blitt avlyttet over lang tid. Bevegelser osv.
Klart da finner de ut et og annet. Tror det dreier seg om hasj. Iranere har mye nettverk omkring hasj slik jeg har forstått det.
Kan også dreie seg om amfetamin eller kokain, som gir mye høyere inntekter i forhold til volum, men vet ikke.
Normalt henlegges vel saken i sin helhet når siste mann har fått sin siktelse frafalt, men ikke i denne Hagen-saken, så jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha saken i gang bare for å ha den i gang liksom.
Citera
2026-09-19, 18:48
Medlem
Citat:
Dette intervjuet med han er verdt å lytte til.

Har du möjligtvis länk till intervjun? Många år sedan jag läste den.
Citera
2026-09-19, 19:03
Medlem
Citat:

Nei. Mener intervjuet var en del av en lengre ganske interessant greie VG hadde om saken for en del år tilbake.
Citera
2026-09-19, 19:07
Medlem
Citat:
Tja, hvem vet hva som er planen. Ja, han har blitt avlyttet over lang tid. Bevegelser osv.
Klart da finner de ut et og annet. Tror det dreier seg om hasj. Iranere har mye nettverk omkring hasj slik jeg har forstått det.
Kan også dreie seg om amfetamin eller kokain, som gir mye høyere inntekter i forhold til volum, men vet ikke.
Normalt henlegges vel saken i sin helhet når siste mann har fått sin siktelse frafalt, men ikke i denne Hagen-saken, så jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha saken i gang bare for å ha den i gang liksom.

Denne saken skulle vært henlagt for flere år siden dersom normalt. Men det er den av ukjente grunner ikke.
Jeg tror den hemmelig siktelsen av SE kun var et påskudd for å kunne fortsette aktiv etterforskning. Han var jo kjent for dem og ble sjekket i saken tidlig. Den ga på sett og vis uttelling da, men i en helt annen sak.
Citera
2026-09-19, 19:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei. Mener intervjuet var en del av en lengre ganske interessant greie VG hadde om saken for en del år tilbake.

Var det ikke en 5 delt greie..det var vel der den eks-svogeren var med også. Den episoden med eks-svogeren ble sluppet mens TH satt i varetekt tror jeg.
Senast redigerad av Skaanseth 2026-09-19 kl. 19:23.
Citera
2026-09-19, 19:34
Medlem
Citat:
Var det ikke en 5 delt greie..det var vel der den eks-svogeren var med også. Den episoden med eks-svogeren ble sluppet mens TH satt i varetekt tror jeg.

Nei ikke noe 5-delt. Og ikke svogeren heller i denne sammenhengen. Men lydtekniker og dennes jobb husker jeg var en del av reportasjen.
Så hører man stemmen fra denne høyrehånda (Elsker’n som hodet mitt gjerne tenker om han. Uvisst av hvilken grunn. Hodet mitt finner liksom kallenavn sånn helt av seg selv. Rar greie. Lurer noen ganger på om eg er framsynt. Humrer) i mindre klipp i ett eller annet opptak gjort med han.
Senast redigerad av Kokadu 2026-09-19 kl. 19:36. Anledning: Redigert
Citera
2026-09-19, 19:44
Medlem
Citat:
Her:

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=sommer2018

Det var ingenting mistenkelig ved GHHs besøk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in