2026-09-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Så fort en lågnivåsverigedemokrat säger något som på minsta lilla sätt kan tolkas som stöd för Ryssland eller kritik mot Ukraina skriver han flera inlägg om dagen i flera månaders tid om detta och han föredrar vänsterregering framför Tidöregering pga hans hat mot påstått ryssvänliga enskilda sverigedemokrater.

Lars Wilderäng nämner däremot inte med ett ord att Vänsterpartiet är helt infiltrerat av personer som hyllar Hamas och hatar judar.

Några av er tror säkert att det är ett ställningstagande han gjort pga Ukrainakriget, dvs han nämner inget som har med Mellanöstern att göra eftersom det drar fokus från Ukraina.

Jag vet däremot att han är övertygad judehatare. Kanske är det ryska frun som indoktrinerat honom.

Idag kallar judehataren Lars Wilderäng judehataren Roger Akelius för Sveriges mest sympatiska miljardär.

Roger Akelius är alltså en person som åtskilliga gånger fått kritik för sin antisemitism av Svenska kommittén mot antisemititism:

https://skma.se/2025/10/i-alkompis-far-roger-akelius-servera-antisemitiska-troper-utan-att-mota-motstand/

Snyft, snyft stackars judar. Självklart tar Israels folkmord som svar på Hamas terrordåd fokus från Ukraina.

Är väldigt skönt att bloggen inte är full av rapportering från mellanöstern.
Citera
2026-09-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Snyft, snyft stackars judar. Självklart tar Israels folkmord som svar på Hamas terrordåd fokus från Ukraina.

Är väldigt skönt att bloggen inte är full av rapportering från mellanöstern.

Något folkmord pågår naturligtvis inte. Det hade du kanske vetat om du rört dig utanför Wilderängs blogg, som ju som bekant samarbetar med en sexualförbrytare.
Citera
2026-09-21, 23:32
Medlem
Citat:
Något folkmord pågår naturligtvis inte. Det hade du kanske vetat om du rört dig utanför Wilderängs blogg, som ju som bekant samarbetar med en sexualförbrytare.

Wilderängs blogg tar jag mer eller mindre som politisk satir.... Men löjligt att kalla honom antisemit bara för att han inte tjatar om Israels folkmord och nästan dagliga krigsbrott dygnet runt, sånt får man nog av i allt annat.

Men du är väl som många andra judar.... Definitionen av antisemitism är att mann säger emot en jude... Sög rabbinen ut en del av hjärnan när han sög av dig när du var nyfödd eller?
Citera
2026-09-22, 00:13
Medlem
void-exes avatar
Känns inte som att jag vill veta nånting om honom. Han ter sig ytterst oberäknelig och galen. En mix av psykos och psykopat?
Citera
2026-09-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av void-exe
Känns inte som att jag vill veta nånting om honom. Han ter sig ytterst oberäknelig och galen. En mix av psykos och psykopat?

Troligtvis kraftig psykos.
Citera
2026-09-22, 00:36
Medlem
void-exes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Troligtvis kraftig psykos.
Ja precis. Men han är ju också extremt narcissistisk, och förmodligen egentligen också psykopat. Verkar vara mkt förvirrad.
Citera
2026-09-22, 07:42
Medlem
Citat:
Wilderängs blogg tar jag mer eller mindre som politisk satir.... Men löjligt att kalla honom antisemit bara för att han inte tjatar om Israels folkmord och nästan dagliga krigsbrott dygnet runt, sånt får man nog av i allt annat.

Du är lika noga med fakta som din guru Wilderäng. Du anklagar Israel för folkmord och dagliga krigsbrott. Visa bevisen för detta nu då. Du kan ju börja med gårdagens krigsbrott. Fram med bevisen.

Citat:
Men du är väl som många andra judar.... Definitionen av antisemitism är att mann säger emot en jude... Sög rabbinen ut en del av hjärnan när han sög av dig när du var nyfödd eller?

Oaktat definition av antisemitism, själv brukar jag använda IHRA:s, eftersom Sverige har anslutit sig till den, råder det inget tvivel om att du är en äcklig antisemit: https://holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism?
Senast redigerad av Petronius 2026-09-22 kl. 08:04.
Citera
2026-09-22, 14:37
Medlem
Citat:
Du är lika noga med fakta som din guru Wilderäng. Du anklagar Israel för folkmord och dagliga krigsbrott. Visa bevisen för detta nu då. Du kan ju börja med gårdagens krigsbrott. Fram med bevisen.

Oaktat definition av antisemitism, själv brukar jag använda IHRA:s, eftersom Sverige har anslutit sig till den, råder det inget tvivel om att du är en äcklig antisemit: https://holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism?

Jag är ingen äcklig antisemit, utan bara en antisemit. Är faktiskt släkt med diverse judar som jag har noll emot eftersom de är mer eller mindre normala människor. Vilket inte du och andra krigshetsare knappast är.

Är nog även "islamofob" eftersom jag inte heller gillar arabiska terrorister heller. Men det här ska inte handla om vem som är äckligast av dig eller mig.

Men att anklaga Akelius och Wilderäng för antisemitism är bara löjligt, särskilt Akelius som är väldigt hyvens. Wilderäng är fjantig som anklagar folk för både det ena och det andra till både höger och vänster, men han är knappast en antisemit.

Vilderäng är väl i det närmaste en karikatyr av en nationslös kosmopolit som gillar det "moderna" mångkulturella samhället. Där ingår väl även din favoritras judarna?
Citera
2026-09-22, 16:49
Medlem
Citat:

Men att anklaga Akelius och Wilderäng för antisemitism är bara löjligt

Det är SKMA (Svenska kommittén mot antisemitism) som har anklagat Roger Akelius för antisemitism vid ett flertal tillfällgen. Trots detta väljer Wilderäng att berömma Roger Akelius som Sveriges mest sympatiska miljardär. En judehatarmiljardär, som Wilderäng tycker är sympatisk.
Citera
2026-09-22, 17:53
Medlem
Citat:
Det är SKMA (Svenska kommittén mot antisemitism) som har anklagat Roger Akelius för antisemitism vid ett flertal tillfällgen. Trots detta väljer Wilderäng att berömma Roger Akelius som Sveriges mest sympatiska miljardär. En judehatarmiljardär, som Wilderäng tycker är sympatisk.

SKMA är knappast en opartisk organisation, judelobby i sitt esse.

Fjanten LW har rätt som säger Akelius är sympatisk. Men klart ni judar och deras lakejer blir arga när 800 miljoner går till barns utbildning i Gaza. Det är väl genom utbildning araberna kommer sluta hata er, det fungerar nog bättre än era bomber och er ockupation. Så Akelius ska ni nog inte hacka på för mycket.

Men nu förstör vi nog snart tråden. Du kan väl få tycka att LW och Akelius är antisemiter om du vill, jag är övertygad om motsatsen.
Citera
2026-09-22, 18:57
Medlem
Citat:
SKMA är knappast en opartisk organisation, judelobby i sitt esse.

Vilka "opartiska" organisationer som motverkar antisemitism "opartiskt" menar du att det finns? Alltså du verkar inte förstå att bland anständiga människor är antisemitism något dåligt. Det är således bra att vara partisk mot antisemiter som Akelius.

Citat:
Fjanten LW har rätt som säger Akelius är sympatisk. Men klart ni judar och deras lakejer blir arga när 800 miljoner går till barns utbildning i Gaza. Det är väl genom utbildning araberna kommer sluta hata er, det fungerar nog bättre än era bomber och er ockupation. Så Akelius ska ni nog inte hacka på för mycket.

Roger Akelius har inte klassats som antisemit på grund av sina gåvor till araber utan på grund av det han säger om judar.

Citat:
Men nu förstör vi nog snart tråden. Du kan väl få tycka att LW och Akelius är antisemiter om du vill, jag är övertygad om motsatsen.

Du har klart och tydligt bekräftat för alla som läser dina inlägg att du är antisemit.
Citera
2026-09-22, 19:43
Medlem
Citat:
Du har klart och tydligt bekräftat för alla som läser dina inlägg att du är antisemit.

Ja, det har jag ju knappast förnekat heller.... Jag skrev det tom själv för något inlägg sedan.

Men det vi diskuterar är om Akelius eller LW är antisemiter. Att diskutera min antisemitism och ditt arabhat, muslimhat, negerhat och judefjäsk är inte vad denna tråd finns för. Jag lägger ner diskussionen, jag repeterar samma jag skrev förut, du tror det du vill och jag står fast vid min ståndpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in