2026-08-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Gissar du Östermalm eller skrev Lasse något om det?

JvM bor väl på Östermalm och dom är väl bästa kamrater nu när dom gick på deras bröllop, och all info och bilder som kommer från honom.

Vem är JvM?
Citera
2026-08-12, 10:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vem är JvM?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/jonas-kor-pa-nar-det-civila-stodet-till-ukraina-sviktar
Citera
2026-08-12, 10:56
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandmasterE
Jo, det är lustigt hur han fortfarande hackar på Volvo efter sin misslyckade karriär som IT konsult (oanställningsbar?)

Jag tror att efter Ryssland kollapsat kommer han lägga ner sin blogg.

Det finns betydligt bättre ekonomiforum och när det gäller omvärlds- och samhällsanalyser har han gått långt över sin inkompetensnivå.

Så det finns inte så mycket mer än kioskdeckarna som säkerligen drar in en del pengar.

Senaste serien om hans frus alter ego är dessutom filmatiserbar till skillnad från tidigare böcker. Så det kanske ligger i tanken.

Detta har jag missat, vad hände? Var han inkompetent, eller bara socialt missanpassad?
Citera
2026-08-12, 12:25
Medlem
Vilken rännskita han har idag över att ha läst vad Anders Borg skrivit i DN Debatt.
Samtidigt skrattar han hela vägen till banken genom sin bloggblaska.

Extra inkontinent när han verkar föredra att ge makt åt V och MP.

”Det är en quisling vi ser här, en medlöpare …”
- Lars Ohly
Senast redigerad av heybabariba 2026-08-12 kl. 12:52.
Citera
2026-08-12, 15:22
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Lyssnade också om Lasses lilla badsjö på tomten (aka kärr). Blev tvungen att gå in på hemnetannonsen och se drönarbilden över plaskdammen. Fick ett gott skratt

7,9 miljoner vill han ha för kåken i Sätila. Trycker stort T som tveksamt om han kan få ut det för ett hus mitt ute i skogen. Nån som läser bloggen som vet vart Lasse ska flytta?

Stor humor när Lasse skryter om sina sim-tider i dammen. Han lyfter fram dammen som ett slags argument för hög livskvalitet. Det är nog behäftat med hälsofara att bada i den där gölen.
Citera
2026-08-12, 15:23
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Detta har jag missat, vad hände? Var han inkompetent, eller bara socialt missanpassad?

Han är en social avart och på en så pass stor arbetsplats som Volvo så passar det
Illa att vara befriad från social kompetens.
Citera
2026-08-12, 15:24
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Riktigt kul när Lasse hånas idag i podden Börsens finest!
Om hur prisnedgången på bostäder verkar ha drabbat Cornucopia hårdast.

Är det Lasse som är dragshowartisten Shameless Winehore? Skulle passa…

Haha ja verkligen - sågad längs med fotknölarna.
Citera
2026-08-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Vilken rännskita han har idag över att ha läst vad Anders Borg skrivit i DN Debatt.
Samtidigt skrattar han hela vägen till banken genom sin bloggblaska.

Extra inkontinent när han verkar föredra att ge makt åt V och MP.

”Det är en quisling vi ser här, en medlöpare …”
- Lars Ohly

Han är kvar i den politiska debatten där etablissemanget var för 15-20 år sedan vad gäller synen på SD. Inte med ett ord nämner han den riktiga rasism vänsterpartiet visar prov på där i stort sett hela partiet är öppna antisemiter. Sen tror jag allmänt att folk överskattar Lasses kompetens- och kunskapsnivå. Han har aldrig varit intresserad av politik, och politik är inte ett ämne han följer.
Citera
2026-08-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han är kvar i den politiska debatten där etablissemanget var för 15-20 år sedan vad gäller synen på SD. Inte med ett ord nämner han den riktiga rasism vänsterpartiet visar prov på där i stort sett hela partiet är öppna antisemiter. Sen tror jag allmänt att folk överskattar Lasses kompetens- och kunskapsnivå. Han har aldrig varit intresserad av politik, och politik är inte ett ämne han följer.

Nej fattar inte hur hans svans orkar läsa "Morgonens ekonomi rapport", därefter följer dagens Ukraina rapport som är kopierad av Erik 14 (som sitter dygnet runt och postar länkar), sen lite pust och stön att han minsann har 2 heltidsjobb. Kanske 1 jobb utgör att skicka ryska Elena nånstans ut i världen medans Lars Olofsson sitter själv i i sin hörna och kontaktar sina spökskrivare för kiosklitteratur.
Citera
2026-08-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Ja absolut är det så. Och det är nog lättare att stanna kvar i det om man bott ute i skogen i 20 år. Ska jag spekulera gjorde nog inte frubytet saken bättre.

Som de flesta inom vänstern ser han bara rasism från vita mot icke vita. All annan rasism är ointressant för honom.

Han ser sig fortfarande som borgerlig och enda parti han kan tänka sig att rösta på CP, pga deras hållning till SD. Ridå.
Citera
2026-08-14, 12:37
Medlem
Han hade vettigare åsikter förut, den gamla has-beenen.

https://cornucopia.se/2016/02/josefin-utas-lamnar-miljopartiet/

Josefin Utas som gick till Borgerlig framtid som senare blev MED.

Men han valde att inte bli brunstämplad, och att hamna i tevesoffor istället.
Citera
2026-08-14, 22:31
Medlem
Citat:
Lyssnade också om Lasses lilla badsjö på tomten (aka kärr). Blev tvungen att gå in på hemnetannonsen och se drönarbilden över plaskdammen. Fick ett gott skratt

7,9 miljoner vill han ha för kåken i Sätila. Trycker stort T som tveksamt om han kan få ut det för ett hus mitt ute i skogen. Nån som läser bloggen som vet vart Lasse ska flytta?

Det beror på hur mycket pengar de får för gården!
Men blir det för lite behåller de den som sommarstuga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in