2026-09-22, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Syftar du på 90-talskrisen, så var det Palme och Kjell-Olof Feldt som fixade 90-talskrisen med ett beslut som fattades hösten 1985, kallat Novemberrevolutionen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Novemberrevolutionen_(Sverige)

Har jag själv tagit upp med andra redan. Men det förtäljer inte hela historien. De tres gäng såg det som nödvändigt att driva Sverige i en mer marknadsliberal ekonomisk riktning i linje med de vindar som blåste i främst UK och USA och vad borgerligheten med Ulf Adelsohn i spetsen förespråkade vid samma tid. De påverkades utifrån. Utav Friedman, Thatcher och Reagan. Palme själv kunde inte bry sig mindre om ekonomi.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-22 kl. 17:17.
Citera
2026-09-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Har jag själv tagit upp med andra redan. Men det förtäljer inte hela historien. De tres gäng såg det som nödvändigt att driva Sverige i en mer marknadsliberal ekonomisk riktning i linje med de vindar som blåste i främst UK och USA och vad borgerligheten med Ulf Adelsohn i spetsen förespråkade vid samma tid. De påverkades utifrån. Utav Friedman, Thatcher och Reagan. Palme själv kunde inte bry sig mindre om ekonomi.

Palme körde Sverige i botten, så det var nödvändig.
Citera
2026-09-22, 17:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Röstar du på ett parti som sitter i riksdagen är du per definition hjärndöd. Vi som lever utanför matrisen är under 10%. Resten av er jävla idioter får det ni förtjänar.
Citera
2026-09-22, 18:41
Avslutad
Citat:
Palme körde Sverige i botten, så det var nödvändig.

Han var knappast ensam om det. Sluta skyll ifrån er på en enskild person. Vem det än är.
Citera
2026-09-22, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Röstar du på ett parti som sitter i riksdagen är du per definition hjärndöd. Vi som lever utanför matrisen är under 10%. Resten av er jävla idioter får det ni förtjänar.

Jag röstar blankt.
Citera
2026-09-22, 18:46
Medlem
Citat:
Han var knappast ensam om det. Sluta skyll ifrån er på en enskild person. Vem det än är.

Vad producerade du ens när Palme vanstyrde Sverige? Vi har vuxit upp i Palmehelvetets Sverige och vet hur illa det var. Jävligt fattigt! Det fanns bara ett tv-bolag och ett telebolag, och man tvingades stå i timmar på Apoteket för att få köpa något. Ville man hämta paket fick man stå och köa i timmar för att få ut det.
Citera
2026-09-22, 18:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jag röstar blankt.

Blanco översatt från spanska till svenska blir vitt. Bra att höra att du inte röstar på somalier.
Citera
2026-09-22, 18:48
Avslutad
Citat:
Vad producerade du ens när Palme vanstyrde Sverige? Vi har vuxit upp i Palmehelvetets Sverige och vet hur illa det var. Jävligt fattigt! Det fanns bara ett tv-bolag och ett telebolag, och man tvingades stå i timmar på Apoteket för att få köpa något. Ville man hämta paket fick man stå och köa i timmar för att få ut det.

"På min tid då jävlar var det hårt"

Nej det var det inte.

De som hade ett helvete kom ett bra tag innan dig. Under industrialiseringen. Du satt på dess frukter och leker ändå offer. Sedan tog ni över och förstörde totalt för era efterkommande och drog upp stegen efter er.

Men det är ju schysst när ni bjuder hem era "bortskämda" barn och barnbarn emellanåt och låter de sova över några dagar i era pråliga radhus.

Men jag är inte totalt enögd. Ni har gjort bra saker för mig och andra också en del av er.

#inteallaboomers
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-22 kl. 18:58.
Citera
2026-09-22, 18:49
Avslutad
Citat:
Blanco översatt från spanska till svenska blir vitt. Bra att höra att du inte röstar på somalier.

Totalt meningslöst inlägg.
Citera
2026-09-22, 18:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

I praktiken kan man säga att det fortfarande bara finns ett TV-bolag, för alla boomers som röstar M/S etc etc tittar på TV och läser DN/Aftonbladet.

Sen vet jag inte varför du blandar in posten i detta, ett av få statliga organ som funkade mycket bättre innan det privatiserades.
Citera
2026-09-22, 18:56
Avslutad
Citat:
I praktiken kan man säga att det fortfarande bara finns ett TV-bolag, för alla boomers som röstar M/S etc etc tittar på TV och läser DN/Aftonbladet.

Sen vet jag inte varför du blandar in posten i detta, ett av få statliga organ som funkade mycket bättre innan det privatiserades.

Ett mer betydelsefullt inlägg från dig jag kan instämma i.
Citera
2026-09-22, 19:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ett mer betydelsefullt inlägg från dig jag kan instämma i.

Och ett totalt meningslöst inlägg av dig i kategorin ryggdunk/hejjapå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in