Citat:
Ursprungligen postat av
DasspappretDN
Jo alltså den enda högerregeringen under min livstid som valdes om var alltså regeringen Reinfeldt och Alliansen 2010. Vad kan detta skyllas på? Muslimer?
Nej. Den hjärndöda svensken som röstat sönder det här landet helt på egen hand. Det är vad det ska skyllas på.
Det enda Reinfeldt behövde göra var att kalla sig det nya arbetarpartiet och dumjävlarna gick på det. Sedan tillträdde han och Sverige drevs permanent ekonomiskt högerut medans han samtidigt var närmast turbo-woke socialt.
Hur kunde denna människa vara statsminister i åtta år? Är det för att svenskar är kliniskt hjärndöda och inte kan se skogen för alla träd och bara är yrvakna var fjärde år politiskt? Vad är det för fel i huvudet på Sveriges invånare?
Det är ett enigma. Vad som flyter omkring inne i svenskarnas hjärnor.
Observera att jag är och förblir skeptisk till en hel del vänsterpolitik också. Men dumsvenskar fattar inte vad vänster och höger egentligen strikt är. De ser bara kulturkriget numera verkar det som. De tror Nooshis populism är vänsterpolitik. Jag skäms ihjäl.
Jag menar det här är något fler på flashback borde inse. Vänstern kan hör och häpna göra bra saker emellanåt som inte är flummiga och mentalsjuka. Men jag är samtidigt medveten om att flummet varit latent i vänstern ända sedan franska revolutionen också. Det är komplext.
Hur länge har du varit med i politiken? Sosse-sverige låg som våt filt och kvävde näringsliv, företagande på den tiden. När Alliansen vann kändes det lättare att bara andas. Å ena sidan hänvisade Nya M FM och småföretagare som särintressen å andra sidan var det en hel del som blev bättre i plånboken för folk. Alternativet 2010 till Reinfeldt som statsminister var fifflaren Mona, dum som en papperslapp. 2010 hade man fortfarande sosse-sverige färskt i minnet. Ingen kunde föreställa sig det fullständiga förräderiet som skedde 2010 till 2026. M tappade också var tredje röst eller liknande mellan 2010 och 2014.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Reinfeldt var galen. Han hämnades på att SD kom in i riksdagen genom att ta in ännu fler invandrare. Helt sjukt.
Men det var även sentimentet bland svenskarna vid den tidpunkten. Minns ni hur svenskarna demonstrerade mot SD under parollen att 94% har röstat emot rasismen? T.ex:
-
https://www.sverigesradio.se/artikel/4030509
-
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jattedemonstrationer-mot-sd
-
(FB) Demonstrationer mot SD runtomkring i landet.(Samlingstråd /mod)
Nu har svensken fått vad de önskade. De tyckte SD var rasister och demonstrerade mot att de kom in i riksdagen. Så mycket höll svensken inte med i deras politik. Så istället har Reinfeldt m.fl. gett dem massinvandring som de bad om. Varsågoda.
Man undrar hur samma svenskar, som demonstrerade på gatan 2010,, tänker idag. Känner de skam och ånger? Eller bortrationaliserar de vad de gjorde? Har de gjort något för att kompensera och visa på ånger?
Borde leda till arkebusering.
Det är lite att hårdra det säga att svensken fått det de önskat. Majoriteten
svenskar är emot invandringen. Dels prioriterar man kanske andra frågor högre och man kanske inte direkt varit drabbad av vansinnet. Vi har en politikerkår och en public service samt hela spektrat MSM som propagerar för invandring och stigmatiserar alla som vågar vara kritiska. Att säga att man var emot invandringen var ungefär lika stigmatiserande som att säga att man är en aktiv pedofil. Om man på arbetsplatser, sociala sammanhang sa att vi måste hjälpa människor som flyr krig och tortyr så var det på samma nivå som att säga att man gillar glada hundvalpar. Den kritiska sidan har alltså haft hela makten emot sig med hundratals miljarder till förfogande att hjärntvätta folket i alla möjliga sammanhang samt öppet ogenerat visa vad som händer om du yppar att du är kritisk.