2026-09-20, 19:20
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Nu är det förvisso "bara" baserat på VALU men de backar mest av alla partier i detta valet. De blir av med platsen som andra största parti till M trots att det i huvudsak är M som stått för stödrösterna till Liberalerna.

Vad beror SD:s nedgång på? Varför misslyckades de i den här valrörelsen? Vilka beslut som partiet tagit under mandatperioden har varit till partiets nackdel?

Och vilken väg ska partiet välja nu framöver när partiet hamnar i opposition igen?

Vill inte längre va' pappas dotter, jag vill smaka testosteron
För du vet att jag rymmer i mörkret så snabbt
Och du kan inte säga nej, säga nej
För jag ska bli kvinna inatt

Jag vill att du tar av mig byxan min
Jag har en oskuld att förlora
Så plocka fram stora yxan din för att du kan
Jag vill att du tar av mig byxan min
Kläm på tuttarna mina är så stora
Så att drömmen som jag har nu kan bli sann
Jag ska bli kvinna inatt

Tror många själar dog efter det fruktansvärda pedofila uppträdande som SD skyltade med.
Citera
2026-09-20, 20:26
Medlem
att SD slutade kämpa för etniska svenskar och bara simpade för israel och husblattar gjorde att 1 miljon valde att inte ens gå att rösta
Citera
2026-09-20, 20:41
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
att SD slutade kämpa för etniska svenskar och bara simpade för israel och husblattar gjorde att 1 miljon valde att inte ens gå att rösta

Nassesnacket åsido, vad menar du 1 miljon valde att inte gå att rösta? Är väl ganska standard röstprocent i år.
Citera
2026-09-21, 00:40
Medlem
Några av de här människorna kanske börjar vakna efter alla dessa år och inse att ett parti inte kan bedriva politik för ett helt land genom att i princip göra en enda fråga till sin främsta identitet.

Att driva ett land kräver betydligt mer än migrationspolitik. Det handlar om skola, sjukvård, äldreomsorg, pensioner, arbetsmarknad, bostäder, ekonomi, infrastruktur, försvar och hundratals andra områden som påverkar människors vardag.

SD har under lång tid lovat saker som sänkt pensionsskatt, mer pengar till skolan och en bättre välfärd. Samtidigt har partiet nu under flera år stött M- och KD-regeringens politik. Därför är det rimligt att fråga hur väl de gamla löftena faktiskt har omsatts i praktiken.

Och för de väljare som själva har svag ekonomi, är arbetslösa, sjukskrivna eller har låga inkomster blir den frågan väldigt konkret. Höga matpriser, höga drivmedelskostnader och förändringar i trygghetssystemen är inte abstrakt politik, det påverkar deras ekonomi direkt.

Det är därför man måste kunna granska ett parti utifrån mer än den fråga som en gång gjorde att man började rösta på det.

Att kunna peka ut ett problem är en sak. Att faktiskt kunna styra ett helt land och leverera fungerande politik på alla områden är något helt annat.

Och låt oss vara ärliga, SDs migrationspolitik är bara en fantasi. Ren sci-fi vilket dem vet, vissa av SD anhängare vet men finns nog en del som fortfarande har det som en blöt dröm.
Senast redigerad av Lingaa 2026-09-21 kl. 00:43.
Citera
2026-09-21, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Ja det brukar man också kallas för. Visst. Putinist och landsförrädare är andra uttryck. SDs väljare och alla andra uppviglade rysshatare kan inte vara annat än hjärntvättade och dumma i huvudet, samt obildade och lata. Ha ert krig då och dö i det! Få Sverige förstört samtidigt. Idioter, inte patrioter.

Ditt registreringsdatum, namn och profilbild 10/10.
Citera
2026-09-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Några av de här människorna kanske börjar vakna efter alla dessa år och inse att ett parti inte kan bedriva politik för ett helt land genom att i princip göra en enda fråga till sin främsta identitet.

Att driva ett land kräver betydligt mer än migrationspolitik. Det handlar om skola, sjukvård, äldreomsorg, pensioner, arbetsmarknad, bostäder, ekonomi, infrastruktur, försvar och hundratals andra områden som påverkar människors vardag.

SD har under lång tid lovat saker som sänkt pensionsskatt, mer pengar till skolan och en bättre välfärd. Samtidigt har partiet nu under flera år stött M- och KD-regeringens politik. Därför är det rimligt att fråga hur väl de gamla löftena faktiskt har omsatts i praktiken.

Och för de väljare som själva har svag ekonomi, är arbetslösa, sjukskrivna eller har låga inkomster blir den frågan väldigt konkret. Höga matpriser, höga drivmedelskostnader och förändringar i trygghetssystemen är inte abstrakt politik, det påverkar deras ekonomi direkt.

Det är därför man måste kunna granska ett parti utifrån mer än den fråga som en gång gjorde att man började rösta på det.

Att kunna peka ut ett problem är en sak. Att faktiskt kunna styra ett helt land och leverera fungerande politik på alla områden är något helt annat.

Och låt oss vara ärliga, SDs migrationspolitik är bara en fantasi. Ren sci-fi vilket dem vet, vissa av SD anhängare vet men finns nog en del som fortfarande har det som en blöt dröm.
På vilket område saknar SD politik menar du? Jättemärkligt inlägg.
Citera
2026-09-21, 09:01
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa

Håller med i sak, tror många har intrycket av att utan Åkesson är det inte så mycket bevänt med SD.

Men, jag tror på en annan bidragande orsak: Nör man röstar i Sverige är det ju ingen vid sina sinnens fulla bruk som kan tro att det man röstar på kommer få egen majoritet, faktum är att man rimligen inte heller vill det. De flesta partierna är rätt lik varandra, drar på ett ungefär åt samma håll. Alltså kan man kosta på sig att rösta med tanken ”vi behöver en mer av det här” eller ”det här behövs som motvikt till det här”. Och när andra partier också pratar om stramare invandringspolitik, plus att SD de facto inte verkar ha gjort så mycket mer än andra partier på området, ja då rasar intresset för ett enfrågeparti.

Lite samma anledning till att MP inte är större än dom är. Troligtvis är det fler är 6-7% av svenskarna som bryr sig om klimatet, men man tycker för den skull inte att MP är dom enda som driver frågan.

Det SD eventuellt hade kunnat göra för att växa och hålla kvar intresset är att plocka någon fler fråga som tilltalar fler än bara dom egna. Lantbruket till exempel.
Citera
2026-09-22, 15:31
Medlem
sonicguides avatar
Jag tror att valfiaskot beror på att SD tagit in indiska företag i Sverige och låtit de anställda där arbeta utan krav på semesterlön, pension, sjuklön eller allt annat som skall finnas i en anställning i Sverige.

Semesterlön och sjuklön är ju legala krav mig veterligen.
All inclusive kallas det men vissa legala krav uppfylls ej.

SD har gjort detta för att kunna skyla över att de inte alls tar in några invandrare.

Sedan hade man så bråttom med skattesänkningar att man glömde att ta in
900 asylsökande det här året. Således har det parti som kallar sig ett arbetarparti blivit ett skattesänkarparti.
Flyktingarna står nu och väntar på ett svar någonstans i ett tältläger och är de mest
utsatta flyktingar som vi har.
Citera
2026-09-22, 15:51
Medlem
SegerHelg88s avatar
För att SD svek sina väljare. De blev andra största föregående val, hade all chans i världen att pressa reformer, gjorde de det? Nej, ingick överenskommelser med L som bröt mot deras hållning gällande utrikespolitik, välfärds politik, Euro och NATO. Förrädare.
Citera
2026-09-22, 17:57
Medlem
Ett fruktansvärt slappt valmanifest. Det var knappt något om invandring. Det var typ "Vi går till val att det vi fått igenom inte ska rivas upp". INVANDRINGEN ÄR INTE LÖST.
Citera
2026-09-22, 20:49
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Det är roligt att du säger det. Jag var 32 år 1990 på den tiden var det nästan ingen misslyckad Svensk som såg Thailand som en sista utväg man ville bara ha roligt.

Jag var 42 år år 2000 jag hade ännu inte varit i Thailand eftersom kvinnorna fanns i Sverige.

2010 var jag 52 år jag hade förfarande inte varit i Thailand alla sade om du inte haft en tjej hade du åkt du också.

2026 och jag är med i SD gift med en kvinna född 1984 som jag har mött i partiet och jag har ännu inte varit i Thailand.
Thailand åsikter har inget med var man bor med att göra jag är 64a och bor i Sverige

Varför tar du då åt dig?? Är det en öm tå jag trampat på?
Citera
2026-09-22, 20:54
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Normala svenskor klarar ofta inte av att ha normala relationer med normala svenska män, då de är fördummade av S, V och Mp propaganda. De har istället många lågintelligenta negrer och muslimer de får hållas med.

Funkar oftast några månader eller något år, sen är det bara att hora vidare till nästa neger/arab.

Det säger lite om dig att du bara kan behålla en svensk tjej några månader eller något år.

Å du horar sen med thaitjejer då eller??

Jag kan inte komma på en enda svensk tjej jag känner som är ihop med en Muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in