2026-09-22, 11:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har fortfarande inte fått svar på vad ”klanröstning” är för nåt och vad skillnaden är mot vilken familj som helst som röstar lika.
Om du hade läst om Vänsterpartiets valfusk i Borlänge, vilket var vad du svarade på med verklighetsförnekelse, så hade du sett exakt vad skillnaden är. Men det vet du, för du trollar, ditt jävla klappträ till sosse.
Citera
2026-09-22, 12:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om du hade läst om Vänsterpartiets valfusk i Borlänge, vilket var vad du svarade på med verklighetsförnekelse, så hade du sett exakt vad skillnaden är. Men det vet du, för du trollar, ditt jävla klappträ till sosse.

Så klanröstning är att fylla i valsedlar på förhand och skjutsa folk till vallokaler i syfte att rösta på en viss kandidat?
Citera
2026-09-22, 12:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så klanröstning är att fylla i valsedlar på förhand och skjutsa folk till vallokaler i syfte att rösta på en viss kandidat?
Att du framhärdar med relativiseringvisar bara på att du är ett sossetroll. Du tycker kanske att dansbandsmänniskor utgör parallellsamhälle också, som Mattias Walving-Lundberg? Man måste ha oerhört ont uppsåt med en sådan förminskande relativisering, eller så är man helt sopren i huvudet.
Senast redigerad av grungewhore 2026-09-22 kl. 12:07.
Citera
2026-09-22, 12:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Att du framhärdar med relativiseringvisar bara på att du är ett sossetroll. Du tycker kanske att dansbandsmänniskor utgör parallellsamhälle också?

Det enda jag gör är att efterfråga en definition av så kallad ”klanröstning”. Något som du inte vill komma med av nån anledning.
Citera
2026-09-22, 12:11
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Det enda jag gör är att efterfråga en definition av så kallad ”klanröstning”. Något som du inte vill komma med av nån anledning.

Klanrösning innebär att man röstar på en partikandidat med motiveringen att personen tillhör samma klan/religion/etniska grupp istället för kandidatens politiska ståndpunkter. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
Citera
2026-09-22, 12:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Vad krävs för att du ska sluta spela dum?
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Hur vanligt klanröstning är i Sverige vet vi inte. Men SOU 2026:53 om parallella samhällsstrukturer konstaterar att kollektivistiska och släktbaserade maktstrukturer förekommer i Sverige och kan begränsa individens handlingsutrymme. Samtidigt finns stora kunskapsluckor om omfattningen.

Vi erkänner med rätta hur hedersnormer och social kontroll kan styra val av partner, vänner och klädsel. Att vänstern samtidigt avfärdar att samma kontroll kan påverka politiska val vittnar om den naivitet som länge präglat synen på parallella samhällsstrukturer.

Efter valet kom dessutom ett uppseendeväckande vittnesmål från Hassan Khan i Visionpartiet. Han uppger att han såg hundratals väljare utanför vallokaler få instruktioner om vem de skulle rösta på och därefter ta den anvisade valsedeln. Han beskriver också hur etnisk tillhörighet och religion vägde tyngre än sakpolitiken för vissa väljare.

Du vet, kartellbildning är förbjudet i Sverige av en anledning. Detsamma gäller påverkan av röst genom förkryssade valsedlar. Det betyder inte att förkryssade valsedlar är klanröst, vilket du förstås begriper men spelar dum eftersom du trollar.

Att moskéer och andra islamister påverkar sina egna genom falska kampanjer som "Vänster eller flygplatsen" (https://www.expressen.se/debatt/debatt-vanstern-eller-flygplatsen-spreds-i-arabiska-medier/) är ett typexempel på hur man vilseleder klaner för röstfiske. Om du nu säger att det är samma sak som att utlova RUT-avdrag för Moderater paå Lidingö så är du ju helt blåst.
Citera
2026-09-22, 12:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Klanrösning innebär att man röstar på en partikandidat med motiveringen att personen tillhör samma klan/religion/etniska grupp istället för kandidatens politiska ståndpunkter. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
Idioten är en sossebot som försöker driva andra sosseteser som t ex att hederskultur är svenskt, dansbandsmänniskor är en slags utanförskap och RUT-avdrag på Lidingö är klanröst. Eller för all del som när Klenell kallar något för rasism. Kulturmarxister har alltid bedrivit relativism som argumentation. Det funkar på dem själva, men ingen annan, vilket de inte tycks förstå. Lite som postmodern voodoo
Senast redigerad av grungewhore 2026-09-22 kl. 13:02.
Citera
2026-09-22, 12:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski

Du är den första som gett en tydlig definition. Tack för det. Och nej, det är inte svårt att förstå det.
Citera
2026-09-22, 12:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vad krävs för att du ska sluta spela dum?

Du vet, kartellbildning är förbjudet i Sverige av en anledning. Detsamma gäller påverkan av röst genom förkryssade valsedlar. Det betyder inte att förkryssade valsedlar är klanröst, vilket du förstås begriper men spelar dum eftersom du trollar.

Att moskéer och andra islamister påverkar sina egna genom falska kampanjer som "Vänster eller flygplatsen" (https://www.expressen.se/debatt/debatt-vanstern-eller-flygplatsen-spreds-i-arabiska-medier/) är ett typexempel på hur man vilseleder klaner för röstfiske. Om du nu säger att det är samma sak som att utlova RUT-avdrag för Moderater paå Lidingö så är du ju helt blåst.

Det som är olagligt är olagligt och ska utredas och bestraffas. Det är precis vad som händer nu så där fungerar systemet precis som det ska.

Att en grupp människor mobiliseras för att rösta på en viss kandidat ser jag inte nödvändigtvis som ett problem bara för att det rör sig om tex muslimer. Man måste ju kolla på fall till fall och inte dra alla över en kam.

Jättebra att detta uppmärksammas och har något olagligt inträffat räknar jag med att de straffas och blir av med sin riksdagsplats.
Citera
2026-09-22, 12:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Du är den första som gett en tydlig definition. Tack för det. Och nej, det är inte svårt att förstå det.
Du behövde en så pass simplistisk förklaring för att inse att det inte är samma sak som Kristdemokrater i samma radhusområde?
Citera
2026-09-22, 12:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Du behövde en så pass simplistisk förklaring för att inse att det inte är samma sak som Kristdemokrater i samma radhusområde?

Jag hade aldrig hört talas om så kallad ”klanröstning” innan detta fall. Hur skulle jag bara kunna veta vad det är om jag aldrig hört talas om det?
Citera
2026-09-22, 12:26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det som är olagligt är olagligt och ska utredas och bestraffas. Det är precis vad som händer nu så där fungerar systemet precis som det ska.

Att en grupp människor mobiliseras för att rösta på en viss kandidat ser jag inte nödvändigtvis som ett problem bara för att det rör sig om tex muslimer. Man måste ju kolla på fall till fall och inte dra alla över en kam.

Jättebra att detta uppmärksammas och har något olagligt inträffat räknar jag med att de straffas och blir av med sin riksdagsplats.
Räcker det med att, låt säga, en muslimsk riksdagskandidat i Örebro öppet säger att man ska mobilisera klanröster till valet, samt att samma parti har exklusivt på arabiska, det språk de klaner man oftast avser i sammanhanget (inte ens V bryr sig ju om zigenare) talar, att om man inte röstar på dem väntar deportation?

Är det på något sätt att jämföra med att mobilisera liberala röster för att behålla ROT och RUT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in