2026-09-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Instanserna du nämner utgår ifrån fakta, och inte rykten.

Varför utgår du ifrån rykten?

Är du överdrivet lättlurad?

Nämn fakta då.

Lek inte retard.
Citera
2026-09-22, 00:32
Medlem
CyberIngmars avatar
Det här är inte bara en anonym insändare – Henry Kallioniemi kandiderar för Miljöpartiet i Uppsala, vilket gör hans resonemang extra relevant att granska.

Han tackar särskilt "dessa invandrare" som röstade mot SD. Men här uppstår ett logiskt problem: i riksdagsvalet får bara svenska medborgare rösta. Varenda person han tackar är alltså per definition svensk medborgare, precis som alla andra som röstade. Ändå väljer han att kalla dem "invandrare" i första hand, inte "svenskar" eller "väljare".

Det är ett aktivt val att låta ursprung trumfa medborgarskap som den avgörande identitetsmarkören – trots att det juridiskt inte finns någon skillnad mellan dem och andra röstberättigade.

Han antar dessutom att en hel grupp människor med invandrarbakgrund delar samma politiska motiv och röstbeteende, som om de agerade utifrån ett kollektivt intresse snarare än som individer med egna skäl – precis som alla andra väljare gör.

Ironin är att han sannolikt ser sig själv som antirasist och inkluderande. Men att dela upp väljarkåren efter härkomst, och behandla den som den viktigaste egenskapen hos vissa medborgare, är samma mekanism som brukar kallas fördomsfull när den går i andra riktningen. Frågan kvarstår: när blir en invandrare svensk enligt Kallioniemi – om inte vid medborgarskap och likvärdigt deltagande i valet?
Citera
2026-09-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Försvaret borde ju se att det är en pågående invasion från främmande makt och sätta in militären för att säkra gränsen och påbörja repatriering, oavsett vad nickedockspolitiker säger. Land och folks säkerhet har satts på spel. självklart finns redan shariaområden i Sverige nu med antalen man tillåtit in, och skapat en massa islamisthubbar. islam är en ondskefull ideolgi...

Obegripligt hur det kan vara lagligt att förespråka islam ens med allt vad islam lär ut..

Tyvärr är försvaret en myndighet kontrollerad av sovande politiker..Men väldigt många inom försvaret ser det tydliga hotet.

Instämmer, det är obegripligt..En synnerligen ondskefull och totalitär ideologi.

Det behöver väl gå för alldeles för långt innan de reagerar och säger som Löfven.."Vi såg det inte komma"..
Citera
2026-09-22, 00:40
Medlem
Citat:
Instanserna du nämner utgår ifrån fakta, och inte rykten.

Varför utgår du ifrån rykten?

Är du överdrivet lättlurad?

Är du full eller har du lässvårigheter?
Vad är det med mitt inlägg du inte förstår??

Det var precis min mening. De instanser jag nämner utgår ifrån fakta.
Citera
2026-09-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Här kan ni läsa om de sakerna som Polisen nu utreder förknippat med valfusk kring den nya V-riksdagsledamoten.

De misstänkta fusken innefattar: Bussning av folk till och från vallokalen, pengar mot röstsedlar i form av filmbevis vid bankomater och förkryssade valsedlar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16avVB/uppgifter-betalningar-utreds-vid-misstankt-valfusk

Nu har klanerna börjat jobba för fullt. Det är dags att ta över Sverige på riktigt.

Kanske var det Operation SAKS och alla de gängkriminella klanerna som skulle blivit inlåsta om Tidö hade fått en andra chans att helt oskadliggöra gängbrottsligheten i Sverige och stoppa den systemhotande brottsligheten?

Den nya V-riksdagsmannen har ju trotts allt bott flera år i samma lägenhet som en gängkriminell person. Är det så långt ifrån att tänka att hans kriminella bekanta nu delat ut pengar till olika människor så att Rödgröna kan vinna och fortsätta sitt haveri som gagnar gängkriminella och klankriminella?
Jag sålde min röst jag också, till Tidölaget.
Jag gav dom min röst mot att de gav mig sänkt månadskostnad på bensin, ström och mat( momssänkningen), så inte så stor skillnad.

Dessutom, vid valet för ca 20år sedan stod borgarna direkt utanför dörren till vallokalen och delade ut sina valsedlar till folk.

Eller delade och delade, de tryckte en valsedel i handen på folk när de gick förbi, så inte så stor skillnad på det heller tycker jag...

Är väl det som behövs för att vinna valen nu förtiden, det är ju så små marginaler mellan blocken.

SD och Tidö borde kanske lagt lika mycket tid på sitt valarbete som runt fikabordet om de verkligen velat ha segern.

Invandrarna i Topic har iaf lagt ned lite engagemang för att få resultatet de vill ha.
Men att som SD, snicke snackpartiet, det som aldrig lyckas få sina mål realiserade, nä det är att kasta bort sin röst.
Citera
2026-09-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Du har rätt i det antar jag... Att SD har gjort en del mycket bra och viktiga saker, inte kan beskyllas för invasionen, väl är de enda som varnat för utvecklingen under lång tid & garanterat finns det bra folk inom SD som gör vad de kan... - men varför försvarade Jimmie den fortsatta, topporganiserade invandringen (som många(!) länder utsätts för samtidigt nu via direktiv från FN & EU) från Pakistan, Bangladesh, Indien med att "invandringen ändrat karaktär" i någon podcast för ett halvår sedan.... När Sverige innan ju var fullt!! 😑
Ett av skälen jag inte röstade SD...

(Borde väl varit tydligare med att hela 7k varit för detta men att till och med partiledaren inom SD försvarat det...)

Kan förstå till viss del att man röstar SD om man vill ha stopp på vansinnet som enda opposition i riksdagen, men sådana uttalanden förvirrar och irriterar. Att det kommer horder av män från Pakistan är knappast bättre bara för att de jobbar med helt onödiga matbudsjobb och dylikt särskilt om de kommer med intention av jihad, och konsekvensen troligt blir en jävla massa mer shariagalenskap & "grooming"/massvåldtäkter på unga tjejer, som blivit känt från bland annat England men som sker på många andra håll med trots medias försök till mörkande av dessa brutala, ondskefulla skandaler. Och med tiden också erövring, kuppandet av systemet genom antal som vi ser nu... Begriper inte varför SD inte hållt hårdare på sina kärnfrågor. Folk har väl röstat på dem i första hand för att de vill ha stopp, STOPP(!!!) på invasionen.

Begriper inte Alls att svenskar eller de som flytt från islams brutala ideologi samt de som inte vill ha detta vansinne här röstat på 7k/Tidö, alls.

Enda undantag av etablerade partier är SD om man är emot denna invasion som sker och kan leda till något riktigt brutalt illa snart, som om inte vad som skett redan vore nog.

Obegripligt att folk ser en märkvärd skillnad på t.ex. M & S med plantan "inga gränser" -Ulf i spetsen, följaren av plantan Reinfeldt som uppenbart struntar i vad befolkningen utsätts för pga dem, och vad denna invasion riskerar leda till. Likt plantan Maggan och inga murar löfven. hela "Tidö"-L, M, KD, har väl hela bunten varit på exakt samma blad, samma manus som S, V, C, MP och jobbat för att ha öppna gränser för invandring på invasionsnivå från muslimska länder i årtionden. Men nu ska de antas och litas på vara "opposition".... 🤦

Det är bra att du ryter till och ger tillrättavisning för jag avskyr verkligen politik och kan ju ha fått fel bild av SD & Tidö som för tam och delvis falsk opposition (trots att jag för att understryka det igen vet att det finns bra politiker inom SD, men det är tyvärr så jag sett SD sedan många år, och defintivt resten av Tidö.)....klarar inte av för mycket politik, när det är utformat som det är och hur det kan tillåtas pågå så uppenbart, omfattande och ödesavgörande jävla landsförräderi(!!) helt öppet och utan större reaktioner från folket....

Det där är nog bara en efterhandskonstruktion av Åkesson, glöm inte att han är politiker, de har kört mycket på att "vi har fått ner asylinvandringen", "Lägsta asylinvandringen osv." Man vill inte gräva upp saker som gått snett för det kommer reta upp just folk som har svårt för Sverige och hur folk inte ser saker.

Hade de talat om det mer så hade det "tillkortakommandet" som inte ens är deras, som folk skyller på dom för. Som regeringen bestämde slutgiltigt om och inte dom, då kanske de får folk emot sig bara som ändå är inköra på det spåret dom valt.

Jag tror det allafall.

Det finns vissa moppsar på högerkanten som tror att man bara kan göra si eller så, bara köra rakt över saker och ting och andra partier medans så inte är fallet. De flesta av SDs väljare är inte sånna som tur är men en väldigt liten grupp är väldigt ostrategiska och förstår inte mycket.

Att tala till dom, och försöka tala dom till rätta hade kanske bara breddat det problemet som egentligen inte var deras fel. En del av det handlar också om att hålla ihop en regering, att gå ut med trumpeter och trummor under mandatperioden och mer eller mindre sätta sig i opposition med regerings politik hade sått en del sprickor inom samarbetet.

Bättre att vänta på att bli insläppt i regeringen, när de blir det så är det givet att migrations, integrations och kanske även justiceposten tillfaller dom.

Vad som händer efter det är spännande, händer något annat än total stopp för invandring, (hård) gränsbevakning och att regler efterföljs av människor som kommit så kan man mer eller mindre börjar se sig om efter annat land.
Citera
2026-09-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jag sålde min röst jag också, till Tidölaget.
Jag gav dom min röst mot att de gav mig sänkt månadskostnad på bensin, ström och mat( momssänkningen), så inte så stor skillnad.

Dessutom, vid valet för ca 20år sedan stod borgarna direkt utanför dörren till vallokalen och delade ut sina valsedlar till folk.

Eller delade och delade, de tryckte en valsedel i handen på folk när de gick förbi, så inte så stor skillnad på det heller tycker jag...

Är väl det som behövs för att vinna valen nu förtiden, det är ju så små marginaler mellan blocken.

SD och Tidö borde kanske lagt lika mycket tid på sitt valarbete som runt fikabordet om de verkligen velat ha segern.

Invandrarna i Topic har iaf lagt ned lite engagemang för att få resultatet de vill ha.
Men att som SD, snicke snackpartiet, det som aldrig lyckas få sina mål realiserade, nä det är att kasta bort sin röst.

Jag klistrar in min kommentar här som jag gjort till en annan precis:

Svaret på att Åkesson satt i nån radiointervju och sa att det kommer andra slags människor nu:

Det där är nog bara en efterhandskonstruktion av Åkesson, glöm inte att han är politiker, de har kört mycket på att "vi har fått ner asylinvandringen", "Lägsta asylinvandringen osv." Man vill inte gräva upp saker som gått snett för det kommer reta upp just folk som har svårt för Sverige och hur folk inte ser saker.

Hade de talat om det mer så hade det "tillkortakommandet" som inte ens är deras, som folk skyller på dom för. Som regeringen bestämde slutgiltigt om och inte dom, då kanske de får folk emot sig bara som ändå är inköra på det spåret dom valt.

Jag tror det allafall.

Det finns vissa moppsar på högerkanten som tror att man bara kan göra si eller så, bara köra rakt över saker och ting och andra partier medans så inte är fallet. De flesta av SDs väljare är inte sånna som tur är men en väldigt liten grupp är väldigt ostrategiska och förstår inte mycket.

Att tala till dom, och försöka tala dom till rätta hade kanske bara breddat det problemet som egentligen inte var deras fel. En del av det handlar också om att hålla ihop en regering, att gå ut med trumpeter och trummor under mandatperioden och mer eller mindre sätta sig i opposition mot regerings politik hade sått en del sprickor inom samarbetet.

Bättre att vänta på att bli insläppt i regeringen, när de blir det så är det givet att migrations, integrations och kanske även justiceposten tillfaller dom.

Vad som händer efter det är spännande, händer något annat än total stopp för invandring, (hård) gränsbevakning och att regler efterföljs av människor som kommit så kan man mer eller mindre börjar se sig om efter annat land
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-22 kl. 01:04.
Citera
2026-09-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Jag klistrar in min kommentar här som jag gjort till en annan precis:

Svaret på att Åkesson satt i nån radiointervju och sa att det kommer andra slags människor nu:

Jag tror det allafall.

Att tala till dom, och försöka tala dom till rätta hade kanske bara breddat det problemet som egentligen inte var deras fel. En del av det handlar också om att hålla ihop en regering, att gå ut med trumpeter och trummor under mandatperioden och mer eller mindre sätta sig i opposition mot regerings politik hade sått en del sprickor inom samarbetet.

Vad som händer efter det är spännande, händer något annat än total stopp för invandring, (hård) gränsbevakning och att regler efterföljs av människor som kommit så kan man mer eller mindre börjar se sig om efter annat land
Om man ingår ett samarbete men inte får ut något av det själv, då är det inget samarbete utan man är dum som låter sig utnyttjas.

Väljarna har nu insett att SD inte ens är dugliga att spela det politiska spelet till sin fördel, så rösten var bortkastad.

Invandrarna i Topic har insett hur val ska vinnas...
Lite så menar jag.
Citera
2026-09-22, 01:56
Medlem
Citat:
Har du något bättre namn för idioterna som tror att de skulle bli undantagna utvisning bara för att de röstar på führen?

Är bara att läsa här på forumet vad ni swerjevänner själva kallar Nick Alina t.ex.

Du menar att alla som röstar höger röstar "fel", sjukaste jag hört, missat Nick Alinia, Swerjevänner
+ fuhren.

Oh herregud, älskar skillnaden mellan Dickachu pajas, och de som föddes tidigare.
Citera
2026-09-22, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är som sagt mycket glädjande att SD-tiden är över. Ungdomen väljer inte de gamlas samhälle. Ungdomar vill andra saker än att larva runt med ”folkhemmet”. Världen ser inte ut som den gjorde 1972. Problemen ligger hos främst äldre etniskt svenska väljare. Det är dessa som röstar SD, vilket Henry också belyser i sin text. Dessa framförallt gamla gubbar håller på att bli ersatta inte bara i samhället utan även vid valurnorna. Det är positivt. Långvården nästa.
Inte sant. Aldrig varit så stort med SD bland unga män. Sociala medier med. Är klart höger mer än något annat
Citera
2026-09-22, 04:44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farskosten
Inte sant. Aldrig varit så stort med SD bland unga män. Sociala medier med. Är klart höger mer än något annat
Nej, du har fel. Valet visade att du har fel. SDs tapp skedde av ungdomar. Att vara höger och att rösta på SD är inte samma sak.
Citera
2026-09-22, 05:01
Medlem
GretelThronbergs avatar
Man känner en glädje av befrielse i hela landet sedan valet avgjordes.
Känslan av att Hitler har besegrats. Men istället för allierade trupper och Sovjet så är det muslimer och urbana kvinnor som kommit till undsättning och befriat oss från förtrycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in