2026-09-22, 05:28
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag tror TS drar lite för snabba samband med hur fort Sveriges första populistpartiföll Ny Demokrati föll samman och SD.
De senare har långsamt byggt upp lokal- och riksorganisation.

Några procents nergång i år men tveksamt om de trillar ur riksdagen 2030 som MP gjorde 1991 när de dalat till 3,4 % väljarstöd.
Citera
2026-09-22, 05:49
Medlem
Pungsvings avatar
Invällarna vill att Sverige görs om för att passa deras mentalitet och kultur, vilket leder till att Sverige omvandlas till ett nytt Syrien. Sedan är det dags att fly igen till ett land som liknar dåtidens västeuropa, inte Syrien dvs.
Citera
2026-09-22, 05:54
Medlem
Mijöpartiet
Vänstern
Socialdemokraterna

Partier som är väldigt invandrarvänliga av en enkel anledning att de behöver röster.

De bryr sig inte heller om din dotter blir våldtagen, ditt barn blir rånad på sina kläder och ägodelar, din 85 åriga mamma blir våldtagen i sin bostad, ditt barn kommer ivägen för en kula i en knarkuppgörelse, dina skattepengar delas ut till klaner i afrika mm listan kan göras lång väldigt lång.

Svenskar verkar hata sina egna barn om man ser till valresultatet.
Citera
2026-09-22, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/insandare/noterat-av-dns-lasare-den-21-september-2/

Jag rycker han har helt fel. Jag vill rikta ett tack till alla som röstat, oavsett parti. Jag anser att alla som bidrar till att bevara vår demokrati förtjänar ett tack. Vad säger ni?
Särskilt de som bussas för att klanrösta in sin ledare från Somalia hahahaha
Citera
2026-09-22, 06:17
Medlem
Det var svenskar som röstade på Afs och örebro-partiet som gjorde det möjligt
Citera
2026-09-22, 06:24
Medlem
Givetvis. Flyktingarna har säkrat demokratin.
Citera
2026-09-22, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Givetvis. Flyktingarna har säkrat demokratin.

Sluta kalla dessa bönrullare ”flyktingar”

Ukrainare är dom riktiga flyktingarna .
Citera
2026-09-22, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Sluta kalla dessa bönrullare ”flyktingar”

Ukrainare är dom riktiga flyktingarna .

De ukrainska barnen som kom hit 2022 har inte återvänt för att kriga trots att alla ukrainare över 14 har mobiliserats.
Citera
2026-09-22, 06:35
Medlem
Citat:
De ukrainska barnen som kom hit 2022 har inte återvänt för att kriga trots att alla ukrainare över 14 har mobiliserats.

Nä exakt, ukrainare har skapat sig ett liv här. Anpassat sig till den svenska kulturen.

Dock dessa kamelryttare hatar Sverige och forsätter med sina hjärndöda ritualer här i Sverige.

Hatar dom av mitt hela hjärta.
Citera
2026-09-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Nä exakt, ukrainare har skapat sig ett liv här. Anpassat sig till den svenska kulturen.

Dock dessa kamelryttare hatar Sverige och forsätter med sina hjärndöda ritualer här i Sverige.

Hatar dom av mitt hela hjärta.

Men Ukrainas lag säger ju att de ska återvända för att dö. Hur kan Zelensky ställa upp på att Sverige håller kvar hans kanonmat? En ny lyxyacht?
Citera
2026-09-22, 06:43
Medlem
Citat:
Men Ukrainas lag säger ju att de ska återvända för att dö. Hur kan Zelensky ställa upp på att Sverige håller kvar hans kanonmat? En ny lyxyacht?

Välfärd? Den riktiga välfärden.

Inte någon stinkande somalie som har 6 barn och sitter hemma varje dag och utnyttjar det naiva systemet.

Ukrainare gör rätt för sig .
Citera
2026-09-22, 06:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/insandare/noterat-av-dns-lasare-den-21-september-2/

Jag rycker han har helt fel. Jag vill rikta ett tack till alla som röstat, oavsett parti. Jag anser att alla som bidrar till att bevara vår demokrati förtjänar ett tack. Vad säger ni?
Hur många trådar har vi nu som handlar om invandrare som röstat bort Tidösidan?

Jag vet inte om invandrarna röstat bort Tidö. Det kan lika gärna vara kvinnorna eller förstagångsväljarna som i högre utsträckning röstat bort Tidö då de mer har röstat vänster. Det blir konstigt om man ska utse just en grupp som orsak till de rödgrönas seger. Hade ungdomar i samma utsträckning som förra valet röstat på Tidösidan så hade den vunnit även detta val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in