Citat:
Ursprungligen postat av
sheannax
Hmmm... Det verkar som om allt fler tycker att Camilla Läckbergs inblandning i MZs och CJs skilsmässa är överdriven. Och att hon kanske har en personlig agenda mot MZ 😏
Det har ju redan diskuterats här också. Fram till mars 2025 verkade hon fortfarande vara välvilligt inställd till MZ, och plötsligt sätter hon alla sina resurser i spel för att kämpa mot honom, utan att ens ha lyssnat på hans version. Det låter inte som ett riktigt objektivt beslut, utan det verkar som om hon har ett visst mål i sikte.
Det märks inte bara i kritiska kommentarer till hennes inlägg om MZ, nu finns det även användare som gör egna inlägg om saken
https://www.facebook.com/linusholmkonstochmusik/posts/vad-har-h%C3%A4nt-med-camilla-l%C3%A4ckberg-p%C3%A5-sistonef%C3%B6rst-g%C3%A5r-hon-ut-och-f%C3%B6rsv arar-inter/1702634491865973/
Jag håller med jag tycker att Camilla Läckbergs agerande i det här har gått fullständigt överstyr och jag begriper fortfarande inte hennes roll.
Nu skriver hon att hon i 15–20 ÅR hört ”trovärdiga rykten” om MZ:s knark och sexmissbruk, samtidigt som hon själv medger att hon inte har några förstahandsuppgifter.
Men det är väl precis det som ÄR rykten? Man har hört något från andra. Och när man sedan själv för det vidare till hundratusentals följare blir det ryktesspridning. Ett rykte blir inte ett verifierat faktum för att den som återberättar det heter Camilla Läckberg.
Dessutom får jag inte ihop tidslinjen. Om hon hört så allvarliga saker om MZ i 15–20 år, varför hade hon honom som bröllopssångare 2017 och fortsatte därefter att stötta ZB Foundation? Och om hon bara ett par veckor före sin ”utryckning till Skåne” bad MZ om en videohälsning till sin dotter blir det ännu märkligare. Dottern kanske helt enkelt har bättre musiksmak än mamma, men logiken går mig förbi.
Hon hänvisar dessutom till ”många i våra kretsar” och vänner som berättat saker. Vilka är alla dessa människor och vad VET de själva, till skillnad från sådant även de bara hört?
Och nu kommer begreppet ”ekonomisk misshandel”. Vad EXAKT består den i? Självklart ska MZ ta sitt ekonomiska ansvar för sina barn. Men Ciara är också en vuxen människa med egna inkomster och eget ekonomiskt ansvar.
Det är framför allt Läckbergs tvärsäkerhet jag reagerar på. Hon var inte part i äktenskapet och medger själv att hon saknar förstahandsuppgifter om delar av det hon berättar, men uttalar sig ändå inför en enorm publik som om hon satt på facit.
Att stötta en vän är en sak. Det här tycker jag har blivit något helt annat.