2026-09-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Så om man vunnit en musiktävling kan man bete sig som ett svin? Nu kom han ju 2:a sist och det var nog så Ciara tänkte? Därmed var det lagligt att berätta hur han betett sig.
Ja, kan hon inte tänka längre än så, så är det ju ganska klart varför hon betett sig som ett svin.
Citera
2026-09-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Hmmm... Det verkar som om allt fler tycker att Camilla Läckbergs inblandning i MZs och CJs skilsmässa är överdriven. Och att hon kanske har en personlig agenda mot MZ 😏

Det har ju redan diskuterats här också. Fram till mars 2025 verkade hon fortfarande vara välvilligt inställd till MZ, och plötsligt sätter hon alla sina resurser i spel för att kämpa mot honom, utan att ens ha lyssnat på hans version. Det låter inte som ett riktigt objektivt beslut, utan det verkar som om hon har ett visst mål i sikte.

Det märks inte bara i kritiska kommentarer till hennes inlägg om MZ, nu finns det även användare som gör egna inlägg om saken
https://www.facebook.com/linusholmkonstochmusik/posts/vad-har-h%C3%A4nt-med-camilla-l%C3%A4ckberg-p%C3%A5-sistonef%C3%B6rst-g%C3%A5r-hon-ut-och-f%C3%B6rsv arar-inter/1702634491865973/
Jag håller med jag tycker att Camilla Läckbergs agerande i det här har gått fullständigt överstyr och jag begriper fortfarande inte hennes roll.

Nu skriver hon att hon i 15–20 ÅR hört ”trovärdiga rykten” om MZ:s knark och sexmissbruk, samtidigt som hon själv medger att hon inte har några förstahandsuppgifter.

Men det är väl precis det som ÄR rykten? Man har hört något från andra. Och när man sedan själv för det vidare till hundratusentals följare blir det ryktesspridning. Ett rykte blir inte ett verifierat faktum för att den som återberättar det heter Camilla Läckberg.

Dessutom får jag inte ihop tidslinjen. Om hon hört så allvarliga saker om MZ i 15–20 år, varför hade hon honom som bröllopssångare 2017 och fortsatte därefter att stötta ZB Foundation? Och om hon bara ett par veckor före sin ”utryckning till Skåne” bad MZ om en videohälsning till sin dotter blir det ännu märkligare. Dottern kanske helt enkelt har bättre musiksmak än mamma, men logiken går mig förbi.

Hon hänvisar dessutom till ”många i våra kretsar” och vänner som berättat saker. Vilka är alla dessa människor och vad VET de själva, till skillnad från sådant även de bara hört?

Och nu kommer begreppet ”ekonomisk misshandel”. Vad EXAKT består den i? Självklart ska MZ ta sitt ekonomiska ansvar för sina barn. Men Ciara är också en vuxen människa med egna inkomster och eget ekonomiskt ansvar.

Det är framför allt Läckbergs tvärsäkerhet jag reagerar på. Hon var inte part i äktenskapet och medger själv att hon saknar förstahandsuppgifter om delar av det hon berättar, men uttalar sig ändå inför en enorm publik som om hon satt på facit.

Att stötta en vän är en sak. Det här tycker jag har blivit något helt annat.
Citera
2026-09-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, kan hon inte tänka längre än så, så är det ju ganska klart varför hon betett sig som ett svin.
Nu vände du och vred rejält. Svinet är MånsPetter vilket du förstod. Klurigt av dig.
Citera
2026-09-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, jag har aldrig provat ngt knark. Men det förekom på 70-talet att skolkamrater både rökte gräs på rökrutan och hash utanför skolgården. Eftersom jag är den generationen har jag många bekanta som trillar dit på drogberoende och ett par som även dött av det i ung ålder.
Din variant av att det dök upp i bussen är alltså att det fanns i rökrutan? MånsPetter trillade också dit.
Citera
2026-09-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Din variant av att det dök upp i bussen är alltså att det fanns i rökrutan? MånsPetter trillade också dit.
Försök skilj på äpplen och päron.
När Måns var ung så testade han att röka gräs ett par ggr.
Det är många ungdomar som testat gräs (eller hash).
Du vet innan hjärnan mognat på folk.
Citera
2026-09-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så det skulle vara förtal att läsa högt ur boken där MånsPetter skriver att han knarkat och varit otrogen?

…och du undrar om jag är dum….
Högläsning av någon annans text eller bok kan mycket väl utgöra förtal.
Det avgörande är om du sprider nedsättande uppgifter till någon annan (tredje part) och hur stor spridning det gäller. Väljer du att själv att läsa texten högt inför andra sprider du uppgifterna vidare och kan därmed hållas ansvarig.

... ja, jag undrar om du är dum...
Citera
2026-09-21, 22:35
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Majoriteten kallar det nog förtal, t.o.m grovt förtal.
Du som är så lagkunnig.....?

Kom igen nu och svara på mina kommentarer till dig! Majoriteten…
Citera
2026-09-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Modigt? Nä, du han försöker sälja en dålig bok och vill till varje pris vara i offentligheten.

Ja, MODIGT. Att vilja sälja sin bok och samtidigt våga möta kritiska frågor utesluter knappast varandra. Och försäljningen verkar ju dessutom gå ganska bra.

Du låter nästan lite missnöjd över det.
Citera
2026-09-21, 22:41
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, MODIGT. Att vilja sälja sin bok och samtidigt våga möta kritiska frågor utesluter knappast varandra. Och försäljningen verkar ju dessutom gå ganska bra.

Du låter nästan lite missnöjd över det.

Jag skiter fullständigt om den sågade slaskboken säljer bra. Det är många som läser "Stoppa Pressarna också. Slask som slask.

Återigen, någon i bandet bad honom att bli en bättre människa.

Vad har hänt efter det?

1. Jo, han har låtit en spökskrivare skriva en hatbok om sina barns mamma.

2. Han har träffat sina barn 5 ggr på 1,5 år eftersom han knarkat bort sin familj.

3. Bo i England och vara nära barnen kan han inte eftersom han "inte är lycklig där".

4. Han kallar sig i TV "världens bästa pappa".
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-21 kl. 22:44.
Citera
2026-09-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag håller med jag tycker att Camilla Läckbergs agerande i det här har gått fullständigt överstyr och jag begriper fortfarande inte hennes roll.

Nu skriver hon att hon i 15–20 ÅR hört ”trovärdiga rykten” om MZ:s knark och sexmissbruk, samtidigt som hon själv medger att hon inte har några förstahandsuppgifter.

Men det är väl precis det som ÄR rykten? Man har hört något från andra. Och när man sedan själv för det vidare till hundratusentals följare blir det ryktesspridning. Ett rykte blir inte ett verifierat faktum för att den som återberättar det heter Camilla Läckberg.

Dessutom får jag inte ihop tidslinjen. Om hon hört så allvarliga saker om MZ i 15–20 år, varför hade hon honom som bröllopssångare 2017 och fortsatte därefter att stötta ZB Foundation? Och om hon bara ett par veckor före sin ”utryckning till Skåne” bad MZ om en videohälsning till sin dotter blir det ännu märkligare. Dottern kanske helt enkelt har bättre musiksmak än mamma, men logiken går mig förbi.

Hon hänvisar dessutom till ”många i våra kretsar” och vänner som berättat saker. Vilka är alla dessa människor och vad VET de själva, till skillnad från sådant även de bara hört?

Och nu kommer begreppet ”ekonomisk misshandel”. Vad EXAKT består den i? Självklart ska MZ ta sitt ekonomiska ansvar för sina barn. Men Ciara är också en vuxen människa med egna inkomster och eget ekonomiskt ansvar.

Det är framför allt Läckbergs tvärsäkerhet jag reagerar på. Hon var inte part i äktenskapet och medger själv att hon saknar förstahandsuppgifter om delar av det hon berättar, men uttalar sig ändå inför en enorm publik som om hon satt på facit.

Att stötta en vän är en sak. Det här tycker jag har blivit något helt annat.
Ja, det har blivit något helt annat.
Även hon sysslar med (grovt) förtal av Måns Zelmerlöw och det borde hon med all sannolikhet veta om.
Man undrar VERKLIGEN vad som fick henne att gå från att ha honom som deras bröllopssångare, skänka pengar till ZB foundation och årligen skicka signerade böcker med personliga hälsningar till att gå till det här?
Med - vad det verkar - endast hörsägen att gå på; både vad gäller dm:s, skvaller och Ciaras berättelser.
Citera
2026-09-21, 22:46
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, det har blivit något helt annat.
Även hon sysslar med (grovt) förtal av Måns Zelmerlöw och det borde hon med all sannolikhet veta om.
Man undrar VERKLIGEN vad som fick henne att gå från att ha honom som deras bröllopssångare, skänka pengar till ZB foundation och årligen skicka signerade böcker med personliga hälsningar till att gå till det här? Med - vad det verkar - endast hörsägen att gå på - både vad gäller dm:s, skvaller och Ciaras berättelser.

Du verkar rädd för Läckberg. Vad kan det bero på? Vågar MånsPetter visa sig på bokmässan eller är han rädd för att möta Läckberg...
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-21 kl. 22:48.
Citera
2026-09-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det där är din sjuka tolkning. Apropå självförnedring, såg du ens Måns medverkan i Skavlan? Det gjorde iaf väldigt många i det här landet efter att ha läst om den och de kunde dessutom bilda sig en uppfattning efter att ha sett det, till skillnad mot det här dumma inlägget som jag kommenterar på. Förstår du skillnaden nu på fakta och dina inlägg?

Jaha, så du är alltså av uppfattningen att VÄLDIGT många i det här landet tittade på Skavlan för att MZ var med?

Det rimmar ju lite illa med dina och övriga MZ-hatares ständiga påståenden här inne om att han är körd, ointressant, impopulär och att ingen längre bryr sig om honom.

Om MZ nu är så fullständigt ointressant varför skulle då ”väldigt många” människor plötsligt vilja se ett program för att bilda sig en uppfattning om just honom?

Och framför allt: hur kom du fram till att väldigt många gjorde det? Har du tittarsiffror som visar det, eller är detta också en av de där sakerna som blir ”fakta” när du själv skriver dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in