2026-09-21, 19:51
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det finns iaf fileer och hela strömmingar utan huvud i sortimentet.

Har rejält nu ,Oscars fileer och en hög med Röda Ulven icke fileer utan hela fiskar utan huvud

Smaklig måltid! 👍
Citera
2026-09-21, 19:53
Medlem
Smakade för sakens skull. Det var inte min melodi.
Citera
2026-09-21, 19:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Smakade för sakens skull. Det var inte min melodi.

Spola lite och lägg i mjölk - sen toastbröd,philadelpiaost(eller gräddfil),finhackad lök o lite potatistärningar.

Fina fisken
Citera
2026-09-21, 19:59
Medlem
Nej, jag vettefan... köpte en burk.. luktade avlopp och var bara salt... Antar man behöver hyfsat med sidorätter gräddfil/potatis för att slippa uppleva smaken på skiten.
Citera
2026-09-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Spola lite och lägg i mjölk - sen toastbröd,philadelpiaost(eller gräddfil),finhackad lök o lite potatistärningar.

Fina fisken
OK! Jag smakade bara fisken som den var.
Citera
2026-09-21, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
OK! Jag smakade bara fisken som den var.

Det är nog det mest korkade jag hört eller sett idag. Du tuggade bara på själv fisken och dissar surströmming på grund av det?
Citera
2026-09-21, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nej, jag vettefan... köpte en burk.. luktade avlopp och var bara salt... Antar man behöver hyfsat med sidorätter gräddfil/potatis för att slippa uppleva smaken på skiten.

Så är det väl med alla maträtter? Äter du också enbart köttfärsen helt utan tillbehör som pasta, sås tomater mm?
Citera
2026-09-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarBjornarna
Det är nog det mest korkade jag hört eller sett idag. Du tuggade bara på själv fisken och dissar surströmming på grund av det?
Självklart gjorde jag det! Vad är ditt problem!!
Citera
2026-09-21, 20:20
Medlem
Citat:
Så är det väl med alla maträtter? Äter du också enbart köttfärsen helt utan tillbehör som pasta, sås tomater mm?
Nej, men denna rätt behöver extremt mycket tillbehör för att inte smaka skit... Pasta och köttfärsås är inte riktigt i samma liga...
Citera
2026-09-21, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nej, men denna rätt behöver extremt mycket tillbehör för att inte smaka skit...

Nej, det stämmer inte på långa vägar. Kallar du tunnbröd, gräddfil, ost, lök och mandelpotatis för "extremt mycket tillbehör" så har du ingen aning vad du pratar om.
Det är varken mer eller mindre antal tillbehör som till vilken svensk husmanskost som helst.

Sedan kan man självfallet lägga till hur mycket tillbehör som helst på eget bevåg men det är en helt annan sak.
Dessa är de traditionella tillbehören till surströmming.
Citera
2026-09-21, 22:22
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer inte på långa vägar. Kallar du tunnbröd, gräddfil, ost, lök och mandelpotatis för "extremt mycket tillbehör" så har du ingen aning vad du pratar om.
Det är varken mer eller mindre antal tillbehör som till vilken svensk husmanskost som helst.

Sedan kan man självfallet lägga till hur mycket tillbehör som helst på eget bevåg men det är en helt annan sak.
Dessa är de traditionella tillbehören till surströmming.

Exakt, "Kallar du tunnbröd, gräddfil, ost, lök och mandelpotatis för "extremt mycket tillbehör", och sen nån urskrapad surströmmingsfilé...
Citera
2026-09-21, 23:43
Medlem
Har ni någonsin blivit serverad surströmming på restaurang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in