2026-09-21, 19:04
Medlem
Balisers avatar
Det är ett självskadebeteende från den unga flickans sida. Hon skulle lika gärna kunna ha tagit ett rakblad och skurit sig i armarna. Men hennes erfarenheter och personlighet gör att detta är det hon gör för att dämpa sin ångest. Smärta, fysisk och psykisk, trumfar ångest.
De män som utnyttjar henne ska givetvis straffas.
Citera
2026-09-21, 19:09
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nu låter jag helt efterbliven men vafan, varför ska man behandla små tjejer som totalt hjärndöda varelser som inte har något som helst ansvar själv?

Ja du är helt efterbliven. Du vill skylla på ett barn, istället för att ens reagera över att gamla gubbar köper sex av ett barn.

Vill påminna om sexköpslagen.

Det är olagligt att köpa sex i Sverige. Däremot är det inte olagligt att sälja sex.
Citera
2026-09-21, 19:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan

Herregud männsika, läs igenom vad du slrivit innan du trycker på Skicka knappen.

Kanske vi ska backa 100 år och frånta dig rösträtten och andra rättigheter då du inte verkar kunna leverera i dagens samhälle.
Senast redigerad av dickachu 2026-09-21 kl. 19:13.
Citera
2026-09-21, 19:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varför säger du utnyttja om det var frivilligt?
Hade kvinilga lärare som jag inte hade tvekat på att sätta på om jag fått chansen, 13 åriga tjejer tänker precis likadant.
Minns vi hade en 30 årig vikarie i sjuan och vissa tjejer pratade riktigt grovt om honom på rasterna.
Både pojkar och flickor i den åldern kan tänka sig att ha sex med vuxna, inget konstigt.
Barn kan inte ge samtycke.
Det är något som alla bör veta.
Citera
2026-09-21, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Barn kan inte ge samtycke.
Det är något som alla bör veta.

Var går gränsen för dig när en person är ett barn? 15?
Citera
2026-09-21, 19:28
Medlem
Citat:

En 13 åring är givetvis ett barn inbilla dig inget annat peddo
Citera
2026-09-21, 19:30
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Du har rätt, du låter helt efterbliven, bra att du iaf kunde inse det själv.
Svaret på frågan vad en 13åring gör på dessa sidor är att dom inte mår bra, många har tidigare varit utsatt för övergrepp och använder sexet för att döva smärta. Men jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som har sex med en 72åring frivilligt och det tror jag t om att du förstår.

Knappast. När man är ung vill man ofta utforska sin sexualitet. Om jag hade haft möjlighet att få betalt för att ligga med 25 åriga tjejer när jag var 14 skulle jag nog tagit den möjligheten.

Sen visar det sig säkert att dessa män inte ens är så gamla, utan typ 18 eller dylikt.
Citera
2026-09-21, 19:51
Medlem
ducells avatar
Någon som har fuppen?
Citera
2026-09-21, 19:56
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Produkter?
Kläder, skor, choklad, guldsmycken, smink, elektronik etc.
Citera
2026-09-21, 20:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Under hösten 2023 och våren 2024 köpte sex olika män från Skåne sex av en flicka som var 13, respektive 14 år, vid tillfällena. Det menar kammaråklagare Cecilia Andersson och trycker på att männen borde insett att flickan var betydligt yngre än hon utgett sig för att vara.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/flera-man-atalas-for-valdtakt-av-barn-kopte-sex-av-13-arig-flicka

kammaråklagare Cecilia Andersson.

TR i Helsingborg samt åklagarens namn.
Du får väl kontakta TR och begära ut alla papper?
Citera
2026-09-21, 20:03
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Om jag sålde mobiltelefoner på avbetalning till trettonåringar, är det då ett giltigt avtal så länge jag trodde att de var över arton år gamla?

Om jag säljer alkohol till trettonåringar är det då inte ett lagbrott heller bara för att jag trodde att de var över arton år gamla?

Det spelar ingen roll att de själva ville ha ny mobil eller bli fulla. Det är oansvarigt och helt fel i mina två exempel också.

Bara för att ett barn för stunden uttrycker att den vill något ger det inte vuxna människor rätten att bryta mot lagen.
Citera
2026-09-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Knappast. När man är ung vill man ofta utforska sin sexualitet. Om jag hade haft möjlighet att få betalt för att ligga med 25 åriga tjejer när jag var 14 skulle jag nog tagit den möjligheten.

Sen visar det sig säkert att dessa män inte ens är så gamla, utan typ 18 eller dylikt.

Nu var hon 13 och en av gubbarna var 72 så du gissar fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in