2026-09-21, 14:43
Medlem
Citat:
Under hösten 2023 och våren 2024 köpte sex olika män från Skåne sex av en flicka som var 13, respektive 14 år, vid tillfällena. Det menar kammaråklagare Cecilia Andersson och trycker på att männen borde insett att flickan var betydligt yngre än hon utgett sig för att vara.

Totalt är det åtta tillfällen som flickan träffat sex män på olika platser i Helsingborgsområdet. Genom hemsidan Sugerdaters och Snapchat har männen kommit i kontakt med flickan där hon utgett sig för att vara 18 år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/flera-man-atalas-for-valdtakt-av-barn-kopte-sex-av-13-arig-flicka

Åtal är väckt, men vilka är männen (pedofilerna)?

.........................................

Delar av texten bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2026-09-21 kl. 22:56.
Citera
2026-09-21, 14:50
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Åtal är väckt, men vilka är männen (pedofilerna)?
Det kan inte vi veta. Varför frågar du oss? Du får kontakta domstol och begära ut åtalet. Vilken domstol och vilken åklagare det är framgår ju av artikeln.
Citera
2026-09-21, 15:08
Avstängd
Vad fan gör en 13 åring på sådana sidor ens?
Lite ansvar får man ju ändå ha när man är 13.

Jag som kille skulle aldrig få för mig att gå ut på en hemsida där vuxna män söker knull och sen bli förvånad över att jag blir knullad.
Tycker man borde införa straff även på 13 åringar eller fria männen helt en sån här gång.
Frivilligt sex och 13 åringen var helt medveten om vad som skedde, hon ville knulla för pengar, då ska hon inte kunna komma undan.

Nu låter jag helt efterbliven men vafan, varför ska man behandla små tjejer som totalt hjärndöda varelser som inte har något som helst ansvar själv?
Hade jag stämt träff med en vuxen för utbyte av sex mot pengar så hade min farsa fan slagit mig och sagt jag fått skylla mig själv.
Citera
2026-09-21, 15:13
Medlem
halaltarzans avatar
Om hon även kommer att få skadestånd måste det väl vara högvinsten för en underårig prostituerad?
Citera
2026-09-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla

Jag som kille skulle aldrig få för mig att gå ut på en hemsida där vuxna män söker knull och sen bli förvånad över att jag blir knullad.
Tycker man borde införa straff även på 13 åringar eller fria männen helt en sån här gång.
Frivilligt sex och 13 åringen var helt medveten om vad som skedde, hon ville knulla för pengar, då ska hon inte kunna komma undan.

Nu låter jag helt efterbliven men vafan, varför ska man behandla små tjejer som totalt hjärndöda varelser som inte har något som helst ansvar själv?
Hade jag stämt träff med en vuxen för utbyte av sex mot pengar så hade min farsa fan slagit mig och sagt jag fått skylla mig själv.

Du har rätt, du låter helt efterbliven, bra att du iaf kunde inse det själv.
Svaret på frågan vad en 13åring gör på dessa sidor är att dom inte mår bra, många har tidigare varit utsatt för övergrepp och använder sexet för att döva smärta. Men jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som har sex med en 72åring frivilligt och det tror jag t om att du förstår.
Citera
2026-09-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Svaret på frågan vad en 13åring gör på dessa sidor är att dom inte mår bra, många har tidigare varit utsatt för övergrepp och använder sexet för att döva smärta.

Aa ungefär som att jag skulle bli brutalt misshandlad, och sen börjar gå till MMA-klubbar och ber dem slå sönder mig för att "döva smärtan". Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan, hon var fullt medveten om vad hon gjorde och levde förmodligen betydligt bättre än sina klasskompisar på pengarna.

Citat:
Men jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som har sex med en 72åring frivilligt och det tror jag t om att du förstår.

Jo, denna 13-åring gjorde det. En tjejkompis förlorade oskulden till en 20-åring när hon var 13, fullt frivilligt.

Jag säger inte att det ska vara lagligt, men man kan inte behandla alla som CP-skadade spädbarn.
Citera
2026-09-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Aa ungefär som att jag skulle bli brutalt misshandlad, och sen börjar gå till MMA-klubbar och ber dem slå sönder mig för att "döva smärtan". Idiot, sluta omyndigförklara folk som betraktades som fullvuxna fram tills 100 år sedan, hon var fullt medveten om vad hon gjorde och levde förmodligen betydligt bättre än sina klasskompisar på pengarna.

Jo, denna 13-åring gjorde det. En tjejkompis förlorade oskulden till en 20-åring när hon var 13, fullt frivilligt.

Jag säger inte att det ska vara lagligt, men man kan inte behandla alla som CP-skadade spädbarn.

Aha du känner henne, därför vet du att hon gjorde det frivilligt. Har du inget jobb eftersom du inte gör annat än att spy ut din dynga på flashback?

Sen så verkar du inte veta det men det är 52 års skillnad mellan 20 och 72, alltså är det fullständigt irrelevant vad du påstår att din icke existerande tjejkompis gjort.

Also "sluta omyndigförklara" ledsen att säga det men en 13åring är varken myndig eller byxmyndig så kämpa på haha. För övrigt så SÄNKTES myndighetsåldern till 18år år 1974, innan dess var det 20. Så vet inte vilken värld du levt i där en 13åring någonsin betraktats som fullvuxna.
Citera
2026-09-21, 15:48
Avslutad
Citat:

De är 13 man ska inte räkna med att de vet mycket särskligt om vad som händer på internet.
Citera
2026-09-21, 15:59
Avstängd
Citat:
Svaret på frågan vad en 13åring gör på dessa sidor är att dom inte mår bra, många har tidigare varit utsatt för övergrepp och använder sexet för att döva smärta. Men jag lovar dig att det inte finns en enda 13åring som har sex med en 72åring frivilligt och det tror jag t om att du förstår.

Det är ju precis detta som har fel, verkar som ingen tvingade henne till sex alls, ho gjorde det av egen fri vilja.
Varför ska sex vara ett undantag för hur man kan bete sig om man mår dåligt?
Jag kan liksom inte gå och döda 5 personer och sen när jag säger jag gjorde det för att jag mådde dåligt så går jag helt fri från ansvar.

Man kan även vända på det och säga att när en 17 åring knullar en 12 åring för han mådde dåligt så ska han inte få ta nåt ansvar över det.
Citera
2026-09-21, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
De är 13 man ska inte räkna med att de vet mycket särskligt om vad som händer på internet.
Fast hon har ju sålt sex, det är hon ju medveten om.
Verkar inte som att någon lurat henne till att knulla äldre män precis.
Citera
2026-09-21, 16:11
Medlem
Citat:
Det är ju precis detta som har fel, verkar som ingen tvingade henne till sex alls, ho gjorde det av egen fri vilja.
Varför ska sex vara ett undantag för hur man kan bete sig om man mår dåligt?
Jag kan liksom inte gå och döda 5 personer och sen när jag säger jag gjorde det för att jag mådde dåligt så går jag helt fri från ansvar.

Man kan även vända på det och säga att när en 17 åring knullar en 12 åring för han mådde dåligt så ska han inte få ta nåt ansvar över det.

"Det verkar som att ingen tvingade henne till sex alls, hon gjorde det av egen fri vilja". Frist of all, det verkar inte som någonting i dagsläget för det finns nästan ingen information. Sedan så anses en 13åring inte kunna samtycka till sex överhuvudtaget och således är det irrelevant huruvida hon i teorin skulle ha gjort det av egen fri vilja, vilket sannolikt inte är fallet eftersom hon är 13 och har blivit våldtagen av en 72åring.

Av samma anledning som ovan så går det inte att vända på det eftersom 17åringen är byxmyndig och har ett större ansvar och 12åringen aldrig kan samtycka till sex.

Du gör dig dummare än du är.
Citera
2026-09-21, 16:16
Medlem
J.Doessons avatar
Bedrövligt att en sån ung har valt den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in